"Sanna Marin käytti nyt itse verokeinoa, johon vaati muutosta poliitikkona"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllähän maksoi. Tiedätkös, ne ovat pakollisia.
"Pieneltä näyttävät eläkemaksut
Marinin yhtiön tilinpäätöksestä ilmenee myös, että se on maksanut eläkemaksuja suhteessa palkkatuloihin vähän.

Eläkekuluiksi on merkitty 5 715 euroa ja palkka- ja palkkiokuluiksi 145 000 euroa. Eläkemaksujen osuus bruttotulosta on alle neljä prosenttia, kun yleensä yritysten työeläkemaksut ovat noin viidennes bruttotuloista.

Eläkemaksujen pienuutta selittäisi Rajalan mukaan se, että ne ovat pelkästään vähemmistöomistajan Tuulia Pitkäsen puolen vuoden työeläkemaksut. Tällöin Marin itse olisi enemmistöomistajan ominaisuudessa maksanut ehkä vain pientä yrittäjien eläkemaksua (yel), jonka voi aika vapaasti itse määritellä."

145000 eurosta pitäisi maksaa eläkemaksaa noin 36000 euroa.
 
vierailija
Jos verotuksessa on korjattavaa, asia hoidetaan kuntoon.
Mites teidän kotona kyselen kuin Taneli Mäkelä S-Marketin ruokakauppamainoksessa, jonka kuulin eilen radiosta hammaslääkärini penkissä..
Onko kaikki hoidettu hyvin vai olisiko syytä kilauttaa viranomaisille?
 
vierailija

S.M:n motto: ”Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan tehkää niin kuin minä sanon”
Tässä pätee ihan sama asia kuin kaikissa vastaavissa tapauksissa kun poliitikkoja kritisoidaan siitä, että eivät ole paavillisempia kuin paavi itse. Eli pelataan niillä säännöillä, jotka on olemassa. Ei se tarkoita sitä etteikö niitä sääntöjä voisi kritisoida ja yrittää muuttaa, mutta niin kauan kuin säännöt ovat voimassa, niillä pelataan.
 
vierailija
Sanna olisi voinut poliittisten periaatteidensa mukaisesti nostaa yhtiönsä tuloksen ulos palkkana ja maksaa palkastansa eläkemaksut, mutta eipä hän niin tehnyt, vaan ryhtyi omien sanojensa mukaiseksi "yhteiskunnan syöväksi".
Suomessa toimitaan lakien ja asetusten mukaan eikä poliittisten periaatteiden mukaan. Sen takia kristillisetkään eivät aja 70 km/h moottoritiellä, vaikka mieli tekisi.
 
vierailija
Se on täysin lakien ja asetusten mukaista nostaa osakeyhtiön tulos ulos palkkana.

Sen sijaan Sanna nosti verottomia osinkoja.
Myös verottomien osinkojen nostaminen on lakien ja asetusten mukaista. Lakien ja asetusten, joita Sanna Marin on yrittänyt muuttaa, mutta siinä epäonnistunut. Olisi kaksinaamaista, jos ensin argumentoi, että lakia pitää muuttaa koska yrittäjät toimivat tavalla x, mutta sitten itse yrittäjänä ei toimisikaan tavalla x - oman etunsa vastaisesti - ja osoittaisi oman alkuperäisen argumenttinsa vääräksi. Ihmiset ovat rationaalisia eläimiä ja toimivat tietenkin oman etunsa mukaisesti annettujen lakien ja asetusten puitteissa. Ja juuri sen takia niitä lakeja on joskus syytä muuttaa.
 
vierailija
vierailija
Myös verottomien osinkojen nostaminen on lakien ja asetusten mukaista. Lakien ja asetusten, joita Sanna Marin on yrittänyt muuttaa, mutta siinä epäonnistunut. Olisi kaksinaamaista, jos ensin argumentoi, että lakia pitää muuttaa koska yrittäjät toimivat tavalla x, mutta sitten itse yrittäjänä ei toimisikaan tavalla x - oman etunsa vastaisesti - ja osoittaisi oman alkuperäisen argumenttinsa vääräksi. Ihmiset ovat rationaalisia eläimiä ja toimivat tietenkin oman etunsa mukaisesti annettujen lakien ja asetusten puitteissa. Ja juuri sen takia niitä lakeja on joskus syytä muuttaa.
Paas kuule nyt linkkiä sille et Sanna oikeasti on yrittänyt saada verovapaita osinkoja verolle. Löytyykö puheenvuoroja eduskunnassa tai lakialoitteita?
 
vierailija
Tässä pätee ihan sama asia kuin kaikissa vastaavissa tapauksissa kun poliitikkoja kritisoidaan siitä, että eivät ole paavillisempia kuin paavi itse. Eli pelataan niillä säännöillä, jotka on olemassa. Ei se tarkoita sitä etteikö niitä sääntöjä voisi kritisoida ja yrittää muuttaa, mutta niin kauan kuin säännöt ovat voimassa, niillä pelataan.
Näin terve järki sanoo.
Tälle palstalle on pesiytynyt Jani Mäkelä-klooni, jolla on korvien välissä jatkuvasti dataongelmia. Ehkä hän on Palstapesun mainostamaa a-ryhmää.
 
vierailija
Jopa vasemmistolainen toimittaja Timo "Lenin" Haapala kritisoi takinkäännön maailmanennätystä.
Marin kirjoitti kotisivuilleen 25. 8. 2014 artikkelin otsikolla "”Verokikkailu on yhteiskunnan syöpä”.

No.

Se kirjoitus on nyt poistettu."

🤣
 
vierailija
mä en kyllä ymmärrä vassareita, jotka puolustelevat tätä. Puolustattako sitten kaikkia yrittäjiä, jotka tekevät samalla tavalla?
Kaikki yrittäjät tekevät samoin. Demarit ja vasurit haluavat tuon veroedun pois, se on ainoalaatuinen maailmassa. Oikeistopuolueet ovat estäneet poiston joka tuottaisi noin 800 miljoonaa euroa vuodessa verotuloina
 
vierailija
Jokainen tolkun ihminen tajuaa mihin Sanna pääministerikaudellaan pyrki.

Se ei ollut Suomen asioiden hoitaminen mahdollisimman hyvin, vaan luoda itsestään brändi millä tehdä itselleen verotonta tulovirtaa.
 
vierailija
Eli Marin ei mielestäsi olisi saanut nostaa osinkoja ollenkaan tal olisi tullut nostaa paljon enemmän, niin olisi ollut hyvä? Jos kuitenkin aikoo yrityksessään nostaa osinkoja, niin niiden verotuksessa käytetään kaikille samoja verolakeja. Vielä toistaiseksi ei ole tässä maassa erikseen Sanna Marinia koskevaa verosääntelyä.
 
vierailija
Eli Marin ei mielestäsi olisi saanut nostaa osinkoja ollenkaan tal olisi tullut nostaa paljon enemmän, niin olisi ollut hyvä? Jos kuitenkin aikoo yrityksessään nostaa osinkoja, niin niiden verotuksessa käytetään kaikille samoja verolakeja. Vielä toistaiseksi ei ole tässä maassa erikseen Sanna Marinia koskevaa verosääntelyä.
Miksi Sanna "yhteiskunnan syöpä" Marin elä niin kuin opettaa?
 
vierailija
Mahtavaa! Nyt varmasti perskokkareet puuttuvat tähän epäkohtaan, eikö niin? Vai ajetaanko taas tyypilliseen tapaan kaksilla rattailla? Marin on edelleen kertonut kannattavansa tämän kikkailun estävää lakimuutosta, joko olisi sen aika?
 
vierailija
Seuraan vain Sannan vapaa-ajan viettoa ip-lehtien jutuista. Sinä pervona haluat tietää kaiken hänen elämästä. Ehkä käyt illalla tonkimassa hänen roskapussit taloyhtiön vajasta. Kyllä joku hömelö sinut sinne päästää tonkimaan avaimellaan. Pyydä joku kerta Seuska kuvaajineen mukaan ellet jo olenin lehden vainukoirana.
Typot
- roskapussinsa
-Seiska

Ongelmasi on vetää meloni aina sieraimeen, kun sossuja kritisoidaan faktisista mokistaan ja toilailuistaan.

Sanna on kuin Trump, huijari ja valehtelija!
 
vierailija
Porvari nyt närkästynyt asiasta, jota jokainen porvari itse tekee, jos pystyy.
Muutetaan verotusta poistamalla listaamattomien yritysten veroetu ja laittamalla institutionaalisille sijoittajille 5% lähdevero, kuten Marin ja SDP haluaa, niin ei tarvitse itkustaa että Marin ottaa voittoja veroedulla kuten muutkin omistajat, tai AY-liike saa verottomia voittoja kuten muutkin yhteisöt. Oikeistohan tämän mahdollistaa ja estää veroetujen poiston.
 
vierailija
SDP ja Marin ajavat listaamattomien yritysten veroedun poistoa. Tietenkin verotuksen ollessa nykyisen lainen kaikki toimivat sen mukaan. Ette varmaan jätä myöskään verovähennyksiä hakematta, mikäli on niihin oikeus esim. kotitalousvähennystä. Jeesustelua oikeistolta. Ja Marinin kritiikki 2014, johon usein viitataan koski Laura Rädyn (kok) holdingyhtiöjärjestelyjä, jotka ovat oikeasti kyseenalaisia.
 

Yhteistyössä