Sänky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alli

Vieras
Oletteko laittaneet pienokaisen nukkumaan pinnasänkyyn jossa on äitiyspakkauslaatikko vai sänkyyn jossa on pinnasuoja? Vai kuinka? Onkohan liianaikaista hankkia sänkyä ja muita vauvan tarvikkeita kun olen vasta viikolla 28+??

Itselläni olisi tarkoitus aluksi nukuttaa vaavia äitiyspakkauslaatikossa joka on pinnasängyssä.Rakas anoppi teki laatikkoon kauniin reunuksen jossa on pitsiä ja silkkinauhaa.Olen kuullut että vastasyntyneellä on aluksi turvallisempi olo nukkua pienemmässä tilassa,mutta ainahan on näitä mielipiteitä.No eipä tuo varmaan haittaa tee jos aluksi nukuttaa vaavia siinä laatikossa.Mielestäni tulevan vaavini sänky on kaunis : )
Vaavin tarvikkeita olen pikku hiljaa keräillyt,nyt olisi kaikki valmiina.Huone täytyisi vaan laittaa kuntoon.
Onnellista odotusta ja hyvää joulun odotusta!
- 31+6 -

Me ostettiin pinnasänky valmiiksi ja tarkoituksena oli laittaa äitiyspakkauslaatikko sinne joksikin aikaa. Pinnasängyt ovat loppujen lopuksi aika suuria ja äitiyspakkauslaatikko tuo turvallisuuden tunnetta vauvalle. Onhan se vauva tottunut olemaan aika pienessä paikassa kohdussa ollessaan, eikä ne synnärin vauvansängytkään mitään turhan suuria ole, täsmälleen samasta syystä.
En usko että on liian aikaista hommata vauvan tarvikkeita. Onhan sinun vauvalla jo niin paljon viikkoja, että vaikka vauva syntyi jo nyt, niin sillä olisi jo melko hyvät mahdollisuudet selvitä jatkossa... Itsekin hommasin suunnilleen sinun viikoilla kaikki suuremmat ostot ja onneksi hommasinkin, koska supistusten takia kaupoissa juokseminen on turhan raskasta (tällä hetkellä rv32)

Meidän esikko nukkui alusta asti isossa (120 cm pitkä)pinnasängyssä... Taitteilin peitosta vastaavanlaisen nyytin kuin synnärillä tekivät ja vaavi tuntui olevan tyytyväinen. Pinnasuojat toki laitoin ... Samoin aion menetellä tulokkaan kanssa. Pinnasänky omaa sänkyä vasten ja laita pois... siitä on helppo napata vaavi kainaloon jos / kun on tarvis...

Meillä vauva nukkui pinnasängyssä, jossa pinnasuoja ja isoista pyyhkeistä rullatut rullat vielä kiersi sängyn pääpuolen. Eli niillä pyyhkeillä ""pienensin"" sänkyä. Sit meillä oli sängyn pääpuolen jalkojen alla tai on siis vieläkin kansiot nostamassa sängyn pääpuolta. Kun pää on ylempänä, kun jalat niin se helpottaa vähän, jos vauva on kova pulauttelemaan niinkuin meillä. Mä hankin kaikki tarvikkeet kans jo tossa vaiheessa raskautta ja onneksi niin tein, koska loppuajan en saanut tehdä muuta kuin maata sängyssä.

Yhteistyössä