Samsung Galaxy S II -kysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lankapuhelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lankapuhelin

Vieras
Oon tässä nyt yrittänyt pähkäillä minkä puhelimen hankin. Loppusuoralla ovat iPhone, N9 ja otsikon Samsung. Nokian tunnen entisestään ja iPhonestakin tiedän jotain, mutta tämä Samsung houkuttelisi muita halvemmalla hinnalla, isolla näytöllä, nätillä ulkonäöllä ja hyvällä testimenestyksellä. En kuitenkaan ole koskaan käyttänyt Android-puhelimia. Tässä siis kysymyksiä, olisi ihanaa jos joku osaisi ja jaksaisi vastata :)

- Miten puhelimeen löytyy sovelluksia? Onko olemassa joku android-kauppa, josta voi ladata nettiradioita, Ylen radiot, Angry birdsin jne?

- Millainen musiikkisoitin tuossa on? Mulla on kotona MacBook ja kaikki musa tietenkin iTunesilla, joten onko toivoakaan saada musaa sieltä puhelimeen?

- Miten yhteystietojen, viestien ja kalenterimerkintöjen siirto Nokian puhelimesta onnistuu? Numerot ei taida olla ongelma, sen kun siirtää sim-kortilta, mutta entäs viestit ja kalenteri?

- Onko puhelin hintansa (n. 450e) väärti? Ostan puhelimen erikseen, en halua mitään kytkyä.

Ei ole hintansa väärti. Ongelmana mm se että puhelut tuppaavat menemään suoraan vastaajaan (ainakin Saunalahdella). Liian ison ja kolhon oloinen. Ehdottomasti noista N9. Katso hintaseuranta.fi ja näet viimeiset hinnat. N9 on paras kuuluvuus noista, sekä pari päivää kestävä akku (jos et koko päivää surfaa). Mm MikroPC taisi valita N9 vuoden puhelimeksi. Nfc on muuten näppärä esim handsfreen paritukseen.

Androidilla on Android Market, josta saa kyllä tarpeellisia ja tarpeettomia sovelluksia ihan joka lähtöön. Mulla on ollut eka ei-Nokia nyt vuoden päivät, eli HTC Desire HD, Android-luuri siis, ja en varmaan enää Nokiaan palaa. Ei mulla ainakaan tuottanut mitään ongelmia oppia käyttämään Android-puhelinta.

Samsungin laadusta ja muista en ikävä kyllä tiedä, mutta kyllähän se hinta muihin vastaaviin verrattuna jotain kertoo kuitenkin!

Mulla N9 ja vähän kaduttaa :( Lähinnä niinkin turhamaisesta syystä, että se on musta ja olisin halunnut valkoisen. Isointa mallia olisi kyllä ollut valkoisena, mutta en ollut valmis maksamaan niin paljon.

Eiköhän kaikki nuo "paremmat" älypuhelimet ole ihan ok vehkeitä, joten lienee ihan sama minkä taviskäyttäjä ostaa.

Samsungissa on tosi hyva kamera ja mieleton napapimisto (swype key). Android market on laaja ja peleja ja appseja loytyy vaikka kuinka. Miinusta tietojen "synccaus" eli iphone tekee kaiken sun puolesta, samsungissa joutuu itse tekemaan jotain. saa musiikin siirrettya itunesista, tosin ei yhta helposti (=automaattisesti) kuin iphoneen.

[QUOTE="vieras";25301931]Ei ole hintansa väärti. Ongelmana mm se että puhelut tuppaavat menemään suoraan vastaajaan (ainakin Saunalahdella). Liian ison ja kolhon oloinen. [/QUOTE]

Aijaa, enpä ole moisesta ongelmasta keltään kuullut, eikä ole koskaan noin käynyt itsellekään, vaikka saunalahden liittymä minullakin on.

Iso ja kolho.. noh, tämä on makukysymys. Musta se iso näyttö on ihan mahtava ja juuri sopiva, yhtään isompana olisi jo luultavasti vaikea käyttää.

Musta GS2 on ollut ihan loistava! Helppokäyttöinen ja kamera on todella hyvä (samsungin kamerat on aina olleet parempia kun esim. nokian tekeleet. Aikoinaan jo 3,2megapikselin kamera oli huomattavasti parempi kuin nokian 5,2).
Android-marketista saa sovelluksia ihan joka lähtöön. Mitä sieltä ei löydä, sitä ei tarvii :xmas:

Yllättävän hyvin kestää kolhuja. On pudonnut lattialle useamman kerran, ei mitään jälkiä eikä vikoja.
Youtubesta joku tuttu oli facebookiin linkittänyt videon jossa verrattiin iPhonea ja GS2a pudottamalla molemmat puhelimet eri asennoissa samalta korkeudelta maahan. En tiedä sitten oliko tosijuttu vai ei, mutta iPhonen näyttö hajosi ihan pirstaleiksi, GS2 ei saanut näyttöön mitään jälkiä..
Yhdellä ystävällä putosi iPhone sylistä kun nousi autosta, näyttö hajosi niin ettei siitä nähnyt yhtään mitään.

N9:stä ei ole kokemusta.

kyllä ainakin itse meinaan huomenna käydä hakee samsung galaxy s 2 valkosena.. jos vaan siis myymälään tullut semmoinen.. niin innolla haen ja odotan mitä tuleman pitää.. kaverit joilla ko kalikka on ovat sitä vaan kehuneet.. :) joten ite sen otan vaikka vannoutunu nokialaisen käyttäjä olenkin ollut.. :D

itse juuri ostin ekan ei nokialaisen ja juuri tuon samsung galaxy s2 puhellimen. Helppo käyttää ja kaunis tuo valkoinen puhelin. Akku kestää päivän jos käytän nettiä, puhelimeen saa myös tehoakun, jolloin helposti paripäivää menee surffaillen.

onko tietoa paljon tuo tehoakku mahtaa kustantaa samsungii? voisin olla siitä kiinnostunut myös kun haen tuon kalikan tosiana huomenissa jos vain on tullut lähetyksessä valkoinen.. :)

[QUOTE="vieras";25302638]iPhonessa ja Nokialaisissa on huonot akut. Muutamalla tutulla on ollut Galaxyt jo kuukausia ja ovat tykänneet tosi paljon.[/QUOTE]

Jaa. Mun kaveri joutuu lataamaan omaa Galaxya joka päivä. Ja käyttää puhelinta puhumiseen ja tekstareihin.

Jaa. Mun kaveri joutuu lataamaan omaa Galaxya joka päivä. Ja käyttää puhelinta puhumiseen ja tekstareihin.
Sen sun kaverin kannattaa tarkistaa akun käyttö puhelimen asetuksista. Joku siellä syö virtaa kauheesti jos tolla käytöllä joka päivä pitää ladata.
Tai sitten se on puhelin korvalla 24/7.

Ite kuitenkin puhun, tekstaan, surffaan netissä ja jopa pelaan päivittäin, eikä mun tarvi joka päivä ladata..

Mun mielestä Samsung galaxy 2 plus on aivan paras. Nokialaisiin verrattuna paljon parempi. Nokialainen sammu koko ajan, hukkas numerot, ties mitä muuta...
Yks ongelma tosin on, en tajua, missä tossa Samsung Galaxy 2 Plus:sa on välitystiedot?!

Miehelläni on Samsung galaxy S III ja se on todella epäluotettava, menee pois päältä yhtäkkiä ja 2 kertaa on nyt käynyt niin että herätyskello ei herätä (vaikka puhelin päällä). Toisen kerran myöhöstyttiin yhdestä tilaisuudesta ja toisen kerran appiuko sai odotella lentoketällä 1,5 tuntia turhan päiten :rolleyes: Joten en suosittele.

Yhteistyössä