Sammutatko auton tankkauksen ajaksi?

No yleensä jos en sammuta, se johtuu siitä että olen kaahaillu ko reikäpää ja pitää odottaa että turbo jäähtyy ennen ku voi moottorin sammuttaa. Siinä ajassa ehin jo tankata ja jatkan matkaa. Jos täältä kotoa lähen ja ajan suoraa tankille, turbo ehtii jäähtyä siinä ajassa ku kaivan pankkikortin esille, sillon sammutan auton ennen tankkausta.
 
Turkilmas
Ihan aina sammutan. Ja sammutan myös jos mies kipaisee vaikka kaupassa ja me odotetaan autossa. Mies jättää aina auton tyhjäkäynnille ja mä sitten sammutan sen :kieh:
 
????
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Minä luulin, että jos diesel on ollut kauan käynnissä (ajettu pitkään) niin pitää pysähdyksissä antaa olla vähän aikaa käynnissä ennen kuin saa edes sammuttaa...
Meillä on ollut uusia dieselautoja useampia, enkä ole koskaan kuullutkaan tällaisesta. Ehkä tuo ohje koskee jotain ikivanhoja dieselautoja, joihin täytyy käyttää kikkakakkosia käynnistäessä ja sammuttaessa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Minä luulin, että jos diesel on ollut kauan käynnissä (ajettu pitkään) niin pitää pysähdyksissä antaa olla vähän aikaa käynnissä ennen kuin saa edes sammuttaa...
Meillä on ollut uusia dieselautoja useampia, enkä ole koskaan kuullutkaan tällaisesta. Ehkä tuo ohje koskee jotain ikivanhoja dieselautoja, joihin täytyy käyttää kikkakakkosia käynnistäessä ja sammuttaessa?
Mä voin olla väärässä, mut mun mielestä tää, että pitää antaa käydä vähän aikaa ennen sammuttamista koskee turbomoottoreita. Eivät välttämättä ole dieseleitä, voi kulkea bensallakin...
 
bellaa
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Olen nähnyt että dieseliautot jätetään käyntiin tankkauksen ajaksi. Lienevätkö niin vanhoja romuja,e tteivät enää käynnistyisi tankkaamisen jälkeen....
just tota mietiin kans, kyllä meillä isäntä sammuttaa tankkauksen ajaksi dieselinkin, samoin minä sammutan aina ku tankaan......
Minä luulin, että jos diesel on ollut kauan käynnissä (ajettu pitkään) niin pitää pysähdyksissä antaa olla vähän aikaa käynnissä ennen kuin saa edes sammuttaa...
En ole koskaan kuullutkaan. Ja dieselauto löytyy meiltäkin.
Tässä varmaan tarkotettiin TURBOllista autoa, jonka siis täytyy antaa jäähtyä paikallaan ollessaankin ennenkö sammuttaa.

Itse en sammuta meijän isoa dieseliä, koska se on turbo ja usein kone on kylmä kun aamuisin käyn tankkaamassa, joten annan sen lämmetä samalla. Dieseli kun ei syty kipinästä!! meijän toisen (bensa) auton sammutan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ViviKa:
...että esimerkiksi tupakointi siinä tankatessa (ITSE EN HARRASTA) ei sytytä mitään tulipaloa tai räjäytä tankkia...
Kyllä vaan se bensa räjähtää hyvinkin helposti... Oletko koskaan kokeillut laittaa bensaa vähän astiaan ja heitäpä siihen palava tupakka. Kiva leimahdus siinä käy!
 

Yhteistyössä