Sammaksen poisto ohjeita kaipaan!!

Tietääkö kukaan, tarvitseeko sitruunatiivistettä laimentaa vedellä (ja kuinka paljon), ennen vauvan suuhun laittamista?? Ja jos sitruuna ei tepsi, niin käykö pakastepuolukat? Vai onko niiden pakko olla tuoreita puolukoita? Ja miten sitte niitten kanssa..? Kyseessä 2 kk vauva.

Meillä ei mitään hirveitä sammasmääriä pojilla ole ollut. Mutta, puolukoita oon muutaman sulattanu ihan pelkästään kipossa. Sulaessa siihen kippoon tulee nestettä niistä puolukoista, vois niitä tietty haarukallakin survoa. Oon sitten topsipuikkoa kastanu siinä nesteessä ja sitten pyöritelly sitä vauvan suussa. Poskissa, kitalaessa, kielessä, ikenissä. Perusteellisesti en oo saanu meillä käytyä suuta läpi. Meillä ei ainakaan suu pysyny sen ikäsenä auki. Sit jos imetät, tee sama nänneille.

Tuosta sitruunasta en tiedä. Pakastepuolukoilla meillä on aina menty.

Pakastepuolukat käy ja sitruunaa ei pidä laimentaa, myös vichy kuulemma toimii. Sitruunamehu on kätevää. Olen kastanut harson kulman/rispaantumattoman pienen sidetaitoksen sitruunamehulla, kiepautan kankaan sormen ympärille ja sillä pyyhkäisen vauvan suun. Tosiaan se suu ei pysy auki ja siksi se vanupuikko tuntui niin hirveälle. Ei lainkaan tiennyt, miten kaukana siellä suussa se puikko oli kun vauva laittoi suunsa kiinni ja liikutti päätään.

Toista hoito 3-4 kertaa päivässä, rinnat aina imetyksen jälkeen noin viikon ajan, jatkossa ylläpitona vauvan suu parin päivän välein yksi kerta ettei mokoma uusi. Jos rinnat alkavat kirvellä, laita niihin rasvaa, sitruuna kuivattaa ihoa!

Meillä oli pojalla reippaasti sammasta, lääkäri ohjeisti että sitruunaa tai puolukkaa 4 päivää ja jos ei ala auttaa lääkkeitä. Sitkeästi joka ruokailun jälkeen putsasin laimentamattomalla sitruunamehulla, ihan tuoreesta sitruunasta puristetulla, pojan suun ja nännin niin viikon tai pari kesti että oli poissa. Vichy tuntui hankalalta.

Noniin, sammas on poissa. Puolukka on paras! Ja vettä päälle ja muutenkin useasti päivässä sitä vettä. Auttaa huuhtomaan sammasta.. Vauvakin tykkää vedestä, ei aina sitä yhtä ja samaa maitoa :)

Yhteistyössä