Samaa sukupuolta olevien teinien seurustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moikka,

Löytyisiköhän täältä kokemuksia, täällä kun äiskä uuden äärellä.

15v tyttäreni kertoi eilen seurustelleensa muutaman kuukauden luokkakaverinsa kanssa, joka on myös tyttö.
Asia ei varsinaisesti tullut yllärinä, vaan jotenkin aavistelin, että tyttö saattaisi olla kiinnostunut tytöistä.

Mielessä pyörii kuitenkin monia kysymyksiä, kuten miten yökyläilyihin pitäisi suhtautua nyt kun tiedän, että tytöt ovat pari? Jos kyse olisi poikaystävästä, en noin vain päästäisi poikaa tytön viereen yöksi, suljettujen ovien taakse.
Tyttöystävän kohdalla asia tuntuu erilaiselta, vaikka kai tässä pitää kukista ja kukista keskustella (vai onko se mehiläisistä ja mehiläsistä).

Mietin myös, pitäisikö minun huolehtia siitä, että tämän tyttöystävän vanhemmat tietävät tyttöjen olevan pari? Toisaalta jos hän ei ole valmis kertomaan asiasta, en kai minä voi häntä puskea "kaapista ulos"? Mutta teenkö väärin, jos annan tytön viettää täällä öitä ilman että hänen vanhempansa tietävät asiasta.

Kuten näkyy, niin monenmoisia kysymyksiä pyörii mielessä, tässä nyt niistä vasta joitain.

Kenelläkään kokemuksia / ajatuksia tällaisesta?

T: hämmentynyt äippä
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Juu, en ole asiasta harmissani, hämmentynyt vain. Yleensäkin teinin seurustelu on uusi juttu, ja kysymyksiä olisi varmasti paljon vaikka seurustelisi pojankin kanssa.

Pitäisikö pelisäännöt seurustelevien nuorten kohdalla yleensäkin olla molempien vanhempien kanssa yhdessä sovitut?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Juu, en ole asiasta harmissani, hämmentynyt vain. Yleensäkin teinin seurustelu on uusi juttu, ja kysymyksiä olisi varmasti paljon vaikka seurustelisi pojankin kanssa.

Pitäisikö pelisäännöt seurustelevien nuorten kohdalla yleensäkin olla molempien vanhempien kanssa yhdessä sovitut?

Meillä ei moista tarvetta ole tullut vastaan mutta tavalla tai toisella (yleensä tekstiviestein ta whatsupissa) on sovittu jotain ennen ensimmäistä yökyläilykertaa. Sen jälkeen luotto on kai sit jo ollut kun ei ole kyselyitä tullut.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Meillä ei moista tarvetta ole tullut vastaan mutta tavalla tai toisella (yleensä tekstiviestein ta whatsupissa) on sovittu jotain ennen ensimmäistä yökyläilykertaa. Sen jälkeen luotto on kai sit jo ollut kun ei ole kyselyitä tullut.
Kiitos asiallisista vastauksista. Täytyy pohdiskella ja jutella tytön kanssa kun olen saanut omia ajatuksia vähän selkeämmäksi. Se kait tässä eniten mietityttää, että onko ok jos toisen tytön vanhemmat päästävät tytön tänne yökylään tietämättä seurustelusuhteesta, ja minä taas tiedän siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kiitos asiallisista vastauksista. Täytyy pohdiskella ja jutella tytön kanssa kun olen saanut omia ajatuksia vähän selkeämmäksi. Se kait tässä eniten mietityttää, että onko ok jos toisen tytön vanhemmat päästävät tytön tänne yökylään tietämättä seurustelusuhteesta, ja minä taas tiedän siitä.

Ainahan voit olla autuaan tietämätön siitä etteivät ne toiset tienneet.


Mut keskustele! Ja voithan sen jälkeen keskutella molempien kanssa. Ja kertoa että oot huolissasi juuri siitä.

Teinit ovat hiukka putkinäköisiä eivätkä tajua mikä kaikki vanhempia voikaan huolettaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ainahan voit olla autuaan tietämätön siitä etteivät ne toiset tienneet.


Mut keskustele! Ja voithan sen jälkeen keskutella molempien kanssa. Ja kertoa että oot huolissasi juuri siitä.

Teinit ovat hiukka putkinäköisiä eivätkä tajua mikä kaikki vanhempia voikaan huolettaa.
Juu, kiitos :) Uskon että saamme hyvin keskusteltua tytön kanssa, eivätköhän nämä ajatukset tästä selkiä.
 
Tunnen kaikki lasteni ympärillä olevat ja heidän vanhemmat. Yökylät ilmoitetaan aina vanhemmille.

Itse pyytäisin molemmat tytöt juttelemaan asiasta, ottaisin selvää tietääkö tytön vanhemmat että missä mennään. On myös hyvin tärkeää että tytöt varmasti ovat samalla aaltopituudella, eikä tehdä vain toisen mieliksi.

(yleisellä tasolla olen törmännyt)
TikTok-trendit ovat olleet jo pidemmän aikaan homoseksuaaliksi houkuttelevia, itse juttelisin lapselleni siitä että ei kannata lokeroitua. Hän on juuri se oma ihana itsensä ja tekee kuten hyvältä tuntuu, siihen ei tarvita ulkoa tulevia ”sääntöjä/motivointia”. Ja muistuttaa, että hän on nuori ja hänellä on oikeus kokea ja kasvaa omaan tahtiin, ja olla vaikka jo ensiviikolla eri mieltä monesta asiasta. Eikä kenelläkään ole oikeutta tästä häntä kritisoida. Nuoret elävät erilaisia vaiheita.❤
Näitä asioita on käyty ystävä/tuttavaperheiden kanssa läpi.
 
vierailija
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa

 

Yhteistyössä