sallitteko miehellenne tanssin toisten kanssa?

Hei kaikki!

Olen tanssista pitävä perheenäiti. lapsia on kaksi, eli yhdessä emme käy koskaan tanssimassa (mummot ja papat satojen kilsojen päässä). Eipä silti, mieheni ei ole koskaan tanssinut kanssani juurikaan ja sanoo, että tanssiminen ei ole hänen juttunsa.
No, nyt hän on työkavereiden kanssa reissussa kolmatta päivää. tämänpäioväinen puhelinkeskustelu oli tyyliin "vitsi miten kiva oli tanssia koko yö (aamuviiteen). Aivan hillitöntä joraamista". Minun kanssani semmosta ei voisi tapahtua, ja nyt tuntuu kyllä paskamaisen pahalta. Etenkin kun hän tietää, kuinka ihanaa tanssiminen minusta on. Toisaalta on neurootiisen mustasukkainen olo, toisaalta taas ihan perinteisen petetty olo. Millaisia kokemuksia teillä muilla on?
 
Äiti-alokas85
On sulla syytäkin olla pettynyt. Jos mun mies tekis saman niin oisin aika raivona. Nimittäin meilläkin minä olen se joka rakastaa tanssimista ja mies inhoaa. Paristi olen tanssinut sen kanssa. Silloin on ollut joko todella pahasti päissään tai ollut pakko mielistellä mua..
 
marple
En sallisi mistään hinnasta! olen sen verran mustasukkaista sorttia, että mieheni tuskin edes uskaltaisi lähteä mihinkään reissuun! suhteessamme tunne on molemminpuolinen, kumpikaan ei tekisi sellaista. Keskustele ihmeessä miehesi kanssa ja sano suoraan, että olet mustis, se voi olla hänen mielestään imartelevaakin.
 
Äidiksi tahtova
Heissan!

Vataavanlaista kokemusta minulla ei suoranaisesti ole, mutta mielstäni on kyllä outoa jos oman vaimon kanssa ei tassita ja sitten reisussa joraillaan. Aika hassua se sinänsä, että hän kertoo sen sinulle, helppohna olisi olla kerotmatta. Tietenkin rehellisyys on hieno asia. Sinun tilanteessa kyllä ottaisin keskustelun ko. asiasta miehesi kotiuduttua ja pyytäisin selitystä ja mielipiteen siitä on ko. menettely hänen mielestä reilu, haluaisiko hän, että jossakin vastaavassa asiassa sinä käyttäytyisit samoin?
Älä ainakaan ota itseesi, vika ei ole sinussa ainakaan.

 
Hei Marple!

Sulla on hauska nimmari :)
Millainen suhde teillä on? Miten teidän mustasukkaisuus (keskinäinen) näkyy? Minua haittaa vähän se, että mieheni ei juurikaan osoita mustasukkaisuutta. Itsekään en ole ennen asiaa ajatellut, mutta nyt meillä on ollut pitempi pätkä, jolloin asiat on olleet todella kivasti. Nyt sitten huomaan olevani mustasukkainen, ihan kuin olisin herännyt tähän tunteeseen siinä pelossa, että nyt on oikeasti jotain menetettävää!! Aiemmin oli pitkään "paha" pätkä, mietittiin eroakin. Mikähän mustasukkaisuuden rooli noin ylipäätään "normaalissa" suhteessa on, onko kyse välinpitämättömyydestä jos mustasukkaisuutta ei ollenkaan ole?
 
Eräs vaan
Toivottavasti et pahoita mieltäsi, mutta joillakin naisilla on tapana tehdä kiusaa hakemalla varattua miestä tanssimaan, vaikka mies olisi lähtenyt oman vaimonsa kanssa kahdestaan tansseihin. Eikä näillä kiusantekijöillä ole tarkoituksena pelkästään tanssia, vaan vietellä, lähennellä, hyväillä yms. On valitettavasti olemassa ilkeitä ihmisiä, jotka nauttivat tuollaisista tilanteista. Aika sairasta, mutta totta.

Olen pannut merkille, että miehen ollessa yksin liikkeellä, ovat varatut miehet suositumpia hakukohteita kuin poikamiehet. En tiedä, johtuuko se siitä, että naimisissa oleva pitää mölyt mahassaan (jos tuo nainenkin sattuu olemaan varattu) vai ovatko nuo poikamiehet vähemmän itsevarmoja tapauksia.

Keskustelisin kyllä tiukkaan sävyyn oman mieheni kanssa tuommoisesta käytöksestä hänen kotiin tultuaan, enkä antaisi sen toistua. Tanssi sinänsä on hieno harrastus ja mikäs sen parempi, jos saat miehesi harrastamaan sitä sinun kanssasi.
 
Snoopi
No jopas ikävästi miehes meni tekemään.jotenkin tuli semmonen fiilis että yritti tahallaan tehdä sua mustikses jos kerran tietää että pidät tanssimisesta ja yhdessä ette sitä harrasta.No,itse en kyllä ole mustaukkaista tyyppiä mutta en silti hirmuisesti pitäiskään jos mieheni tanssis "läpi yön".Se on muuten totta että joillakin naisilla on selvästi tapana vokotella sitä justa varattua miestä,tiedä heidän ajatuksenjuoksuaan :/
 
Pikku-Mirtzu
Sen enempää kun en teidän taustoista tiedä, niin vaikee sanoo, mutta tuli vaan mieleen että joskus poikaporukassa miehet intoutuu jorailemaan (siitä on yleensä tanssiminen kaukana.)
Se ei siis välttämättä oo mitään sen kummepaa, kun että on ollu hyvä fiilis ja on haluttu tehdä jotain erikoista ja "jännää". Mutta jos näin on, se selviää kyllä kysymällä. Kunhan muistat, ettei kannata alkaa syyttelemään tai olemaan mustasukkanen, vaan vaikka pilke silmässä kysästä että mites nyt noin innostuit tanssimaan, ethän sä yleensä tykkää?
Jokaisen miehen päässä asuu villi ja vallaton pikkupoika.
 
marple
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2004 klo 21:17 visitor kirjoitti:
Hei Marple!

Sulla on hauska nimmari :)
Millainen suhde teillä on? Miten teidän mustasukkaisuus (keskinäinen) näkyy? Minua haittaa vähän se, että mieheni ei juurikaan osoita mustasukkaisuutta. Itsekään en ole ennen asiaa ajatellut, mutta nyt meillä on ollut pitempi pätkä, jolloin asiat on olleet todella kivasti. Nyt sitten huomaan olevani mustasukkainen, ihan kuin olisin herännyt tähän tunteeseen siinä pelossa, että nyt on oikeasti jotain menetettävää!! Aiemmin oli pitkään "paha" pätkä, mietittiin eroakin. Mikähän mustasukkaisuuden rooli noin ylipäätään "normaalissa" suhteessa on, onko kyse välinpitämättömyydestä jos mustasukkaisuutta ei ollenkaan ole?
Suhteemme oli alussa ehkä jopa hieman sairas. se oli sellaista epätoivoista takertumista toiseen ja kostamista jos toinen sai aihetta mustasukkaisuuteen. Ei paljon puhuttu asiasta ja sen vuoksi ongelmia syntyikin. Yleensä mustasukkaisuuden takana on huono itsetunto, jota sitten yritetään pönkittää ties millä asioilla. Toisten kanssa tanssiminen voi olla keino saada huomiota, jos esim. on kokenut oman kullan kanssa tanssiessaan, ettei itse osaakaan niin hyvin ja hävettää. Meillä keskustelut auttoi paljon ja kun asioista puhuu avoimesti, pääsee ehkä käsiksi asian todelliseen luonteeseen. Mielestäni jokaisessa suhteessa on mustasukkaisuutta, toiset sitä vaan ei myönnä. Olisihan se outoa, jos toinen ei missään vaiheessa osoittaisi välittävänsä. Useimmat miehet vaan eivät halua myöntää sitä, sillä se lasketaan heikkoudeksi...sairaalloiseksi mustasukkaisuus menee väkivallan ja jatkuvan kyttäämisen muodossa, jota olen itse saanut kokea. Se ei ole ollenkaan hauskaa, mutta olen jaksanut etsiä syytä syvemmältä ja onneksi yhdessä löysimmekin sen.
 
Meillä on niin päin että mies pitää tanssimisesta enemmin kuin minä, koska minä en oikein edes osaa tanssia :ashamed:
Mielestäni mies saa tanssia muiden kanssa (ei kuitenkaan mitään kaulailuja eikä toisessa roikkumisia) jos minä en ole mukana tai en halua tanssia. Miehen on kuitenkin huomioitava minut ensin (lähinnä siis onko minulla tanssihaluja) ja sitten vasta pyydetään muita. pitkäksi aikaa ei kuitenkaan ole kiva jäädä pöytään yksin odottelemaan ja mies käyttääkin perinteistä kahden perättäisen tanssin taktiikkaa (sitten huili ja kenties tanssiparin vaihto)

sinun miehesi on voinut innostua tanssista kun joku on pyytänyt ekan tanssin ja koko porukka on pitänyt hauskaa tanssien - mielestäni voisit "korvaukseksi" vaatia miestäsi viemään nyt sinua tanssimaan, kun kerran innostui - HEI NYTHÄN ALKAA LAVATANSSIAIKAKIN !!! B) :whistle:
 
Mä tuntisin itteni todella naurettavaks jos en sallis tai sellasesta vetäisin jotain herneitä.
eikä mun mies muuten mun kanssa paljon tanssi, koska mä tanssin erittäin paljon paremmin mitä hän eikä meillä askeleet mee yhteen.
 
tiitukka
Minun mieheni saa tanssia toistenkin kanssa... Miksi kieltäisin sen??? kysehän on tanssimisesta. Tanssin itsekin toisten miesten kanssa. Ei se ole pettämistä. Ja kyllä minäkin tykkään jorata ilman miestäni vaikka aamu kuuteen... On erilaista tanssia mieheni kanssa kuin ystävieni/ toisen miehen kanssa...
Eikä minusta siinä ole mitään pahaa...
 
kiara
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2004 klo 14:32 tiitukka kirjoitti:
Minun mieheni saa tanssia toistenkin kanssa... Miksi kieltäisin sen??? kysehän on tanssimisesta. Tanssin itsekin toisten miesten kanssa. Ei se ole pettämistä. Ja kyllä minäkin tykkään jorata ilman miestäni vaikka aamu kuuteen... On erilaista tanssia mieheni kanssa kuin ystävieni/ toisen miehen kanssa...
Eikä minusta siinä ole mitään pahaa...

meillä ollaan samoilla linjoilla. kumpikin tykätään tanssimisesta, ja jos siihen on tilaisuus niin tottakai tanssitaan toistenkin kanssa.
 
Annin äiti
Me käydään aika paljon tansseissa ja kyllä sallin mieheni tanssia ja itsekkin tanssin muiden miesten kanssa. Tanssitaan myös ravintolassa hitaita muidenkin, kuin toistemme kanssa.
 
Crisse
Tässä tapauksessa haluaisin lisätä, että se mitä voi sallia RIIPPUU MIEHESTÄ. (tuoreessa muistissa kusipää eksäni, joka petti tilaisuuden tullen) Nykyinen mieheni on ihana ja terveellä itsetunnolla varustettu. Hän ei onneksi tarvitse vieraiden naisten ihailevia katseita itsetuntoaan paikkaamaan, kuten eksäni... :/ Nykyisen mieheni voin rauhallisin mielin päästää matkoille, kun hän päivittäin soittelee ja kertoo ikävöivänsä ja rakastavansa. Hänen voisi hyvin kuvitella tanssivan vieraankin naisen kanssa vain tanssimisen ilosta =) (Entinen mieheni yritti tehdä tanssimalla vaikutusta naisiin ja ihastui jatkuvasti (ihme että kestin 3 vuotta) :\| Kerran sain hänet kiinni pettämisestä, hän oli "rakastunut " uuteen varattuun naiseen reissuillaan ja suhteemme katkesi. Pari kuukautta eron jälkeen hän alkoi ruinata minua takaisin ja se jatkui pitkään, vaikka hän tiesi minun jo olevan raskaana uudelle miehelleni. Huh!)

Kerran sinkkutyttönä laivalla juhliessani eräs varattu mies haki tanssimaan minua ja tanssin jälkeen yritti iskeä minua koko illan. Ja ko. mies oli 2kk ikäisen tyttövauvan isä!!! YÖK. Oli laivalla kaveriporukassa viettämässä varpajaisia. Sanoin miehelle suoraan että menehän kotiisi vaimon ja lapsesi luo. Mies sanoi että hän haluaa minua koska kotona on ollut liian vähän seksiä viimesen 5kk:n aikana. Löin korville!! \|O Hirveä sika! Täytyy toivoa että oma mies ei tekisi koskaan samoin........... :eek:

 
Totta kai mies saa tanssia muiden naisten kanssa!

Meillä niin, että miehen kaverit soittavat yleensä mulle, jos ovat menossa baariin. Jos minä innostun lähtemään, saan aina miehenikin mukaan. Tämä siis siksi, että mieheni on niin huono lähtemään baariin, että kaverit käyttää mua houkutuslintuna! Musta on kiva olla siellä sällien seassa!

Eli yleensä yhdessä ollaan liikenteessä, joten eipä tarvitse miettiä, mitä mies tekee, kun itse seison aina vieressä, ellen ole joraamassa hänen kavereidensa kanssa. Sitä paitsi siitä tiedän, että tässä porukassa ei yleensä naisia metsästetä, vaan puhutaan hulluja ja juodaan.
Jos mies käy baarissa, ei kai sen automaattisesti tarvitse tarkoittaa sitä että hän etsi sieltä petiseuraa? Kaikki tosin tuntevat miehensä, mulla ei epäilyksiin aihetta ainakaan miehen käytöksen perusteella ole.
 
siinä tanssikoon jos haluaa.. mitä se ei kyllä tee.. tarkotan ettei pahemmin tykkää tassia.. mie taas olen oikee tanssikone.. koko aika liikenteessä, mut harvemminpa käyn sellasissa paikoissa joissa miehet hakee tanssimaan.. oon sen verta nuori että liikun noissa clubeilla..
 
entisenä baarityöntekijänä ja ahkerana baarissa kävijänä huomasin että todella moni mies on hakemassa varpajais tunnelmissa jotain mitä kotona ei ole saanut vähään aikaan.
surullista mutta totta.
kyseisessä tilanteessa olen myös haukkunut miehen ja käskenyt mennä kotiin siivoon kämppä vaimoa varten. tai mennä vaimon luo joka saattais tarvita tukea.

miehet ei todellakaan tajua kaikkia asioita.
 
Hei.

Tottakai sallin mieheni tanssia muiden naisten kanssa. On ollut tilanteita joissa hän on ollut minun ja kavereiden kanssa liikenteessä ja tanssittanut kaikkia kun heidän miehensä ei osaa/halua tanssia ennen tiettyjä promilleja. Mies kävi tavattuamme tanssikurssit koska tiesi että rakastan tanssimista, olin jo 3 vuotta käynyt tanssimassa kun tavattiin, olin tavatessamme 18 ja mies 21.

Kun aloimme seurustella asuimme ensimmäisen vuoden eripaikkakunnilla (135km välimatkaa) ja kävin omien kavereiden kanssa paljon tanssimassa, ja se ei kohtauksia aiheuttanut.

Ainoat mustasukkaisuutta aiheuttaneet asiat on se että juuri esikoisen syntymän jälkeen kun painoin 85kg ja olin 162cm pitkä ja huonolla itseluottamuksella varustettu (ennen poikaa olin normaalipainoinen) en olisi moista kestänyt. Ja nyt on se että naapurissa asuu "kaveri" joka elää parisuhteessa, mutta suhde ei pelaa ovat eronneet n.5kertaa. Likka on nyt 1 v pojan äiti ja aikamoinen alkoholin suurkuluttaja, antaa tyyliin kelle vaan kännissä. Ennen kuin häneen tutustuin vähän mieheni jälkeen kuulin että oli myös häntä lähennellyt, mutta ei näin meidän tutustumisen jälkeen. Hän aiheuttaa kohtauksia jos kuulen heidän olleen tekemisissä, tiedän sen olevan hoopoa koska mies pitää kyseistä henkilöä suurinpiirtein #&%£$!* tasolla. syy on se että on hypännyt kännissä 2 miehen kaverin sänkyyn. Mutta pistän kohtaukset myös osin alkuraskauden hormooni myrskyn syyksi.
Muutoin suhteessamme ei ole suurta mustasukkaisuutta.

Tosta ukkomies jutusta tuli mieleen että kun olin siskon miehen syntymäpäiviä viettämässä, ilman miestäni (oli pojan kanssa kotona) sielä mies pyöri ympärilläni kuin herhiläinen. Ei häirinnyt kun olen tottunut miesten tyyliin, pääasia että saan tanssia. Kerroin tiskillä tälle miehelle olevani naimisissa ja 2v7kk pojan äitii ja raskaana. kertoi olevansa 6v pojan ja 4viikkoisen pojan isä. Ei estänyt sitä yrittämästä aamu 4 asti yrittämisetä vaikka olin selväksi tehnyt että tanssin mutta en mitään muuta. Onneksi porukassa oli yksi mies joka saattoi meidät tytöt kotiin en tiedä mitä olis voinu tehdä. Siis järkkyä vaikka olen raskaana (14+5) hyi..
miehet on tosi ajattelemattomia, oman mieheni en uskoisi noin käyttäytyvän..

T:Heidi81




 
Meillä yleensä lähdetään yhdessä baariin. Jos baari on joku tanssipaikka tanssitaan yhdessä ja erikseen. Kumpikin tykkää tanssimisesta. Mä ehkä vähän enemmän.
Oon huomannu et on hakija sit mies tai nainen, on hän aina kysyny tanssilupaa ensin puolisolta. Siis jos joku on hakenu mua tanssimaan on hän ensin kysyny mun mieheltä et saako mua hakea tanssimaan. Sit on multa kysytty et haluanko lähteä.
Mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa et tanssii toisen kans. Rippuu tietenki siitä miten sen tanssimisen totuttaa. Jos se on semmosta ylimäärästä lääppimistä, niin sit en tykkää. Oma mies kyllä tanssii muiden kans ihan nätisti. ;)
 

Yhteistyössä