Salatut elämät - vauvojen vaihto - spekulointia.

• Viestiketjun aloittaja Salkkarit87
  • Ensimmäinen viesti
Salkkarit87
Olen spekuloinut, että onko O.J tosiaan Ossin ja Cindyn biologinen lapsi, testituloshan oli positiivinen ja jos siihen on luotto että ossi kerkesi näytteet vaihtamaan - Sebastianinhan olisi pitänyt saada negatiivinen tulos postissa.
Salatut elämäthän on vain sarja, mutta jos lähdetään syvemmälle todellisuutta niin sairaalassahan juuri vauvojen vaihtumisen ehkäisyksi salissa laitetaan vauvoille rannekkeet, tässä tapauksessa HOLM & RINTALA.
esim. Cindihän leikkasi rannekkeen pois O.J:ltä kotona, ja heitti roskiin eli olisiko joku työntekijä huomannut vauvojen vaihtuneen JA vaihtanut vauvat takaisin ?

Saa spekuloida - ja se on suotavaa.
Kiitän.

"Leena"
[QUOTE="Viima";27919761]Meil se ranneke tippuili koko ajan. Mut joo. Toi on hyvä juoni.[/QUOTE]

Meilläkin kuopuksen ranneke tippui jatkuvasti ja lopulta se joutui aamutakkini taskussa sairaalan pyykkikoriin. Onneksi molemmat lapseni olivat pieninä täsmälleen isänsä näköisiä, joten heidän vanhemmistaan ei voinut erehtyä. Nyt vanhemmiten ovat alkaneet muistuttamaan enemmän minua.

Johan täällä oli ketju, jossa tultiin siihen tulokseen, että vauvat ovat vaihtuneet kaksi kertaa eli O.J. onkin siis oikeasti Ossi ja Cindyn lapsi.

"Nekku"
Minusta tuo on tosi ahdistava juonenkäänne. En jaksa katsoa siihen liittyen kohtauksia, kun olisi ihan hirveää, että joku vaikka veisi meidän nassikan pois. Mii nat leikii :(

gfnfnfg
Kun mulla oli vauvoja, niin ei ollut rannekkeita, vaan lapsen kaulaan laitettiin ketju, jossa oli numero. Se numero näytettiin äidille ja kirjattiin muistaakseni sängyn päädyssä olevaan lappuun myös.

Onhan noita tapauksia maailmalla, jossa on huomattu lapsen ollessa teini, että vauva on päässyt vaihtumaan sairaalassa. En tiedä onko lapsia palautettu biologisille vanhemmilleen, vai ovatko saaneet kasvaa aikuisiksi perheessä, jossa ovat kasvaneet.
Lapsen vaihtuminen on siis huomattu jonkin lapsella olleen sairauden tai veriryhmämäärityksen tms perusteella.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Vauvojen+vaihtuminen+sairaalassa+Suomessa+ep%C3%A4todenn%C3%A4k%C3%B6ist%C3%A4/1135231108457

"Leena"
Kun mulla oli vauvoja, niin ei ollut rannekkeita, vaan lapsen kaulaan laitettiin ketju, jossa oli numero. Se numero näytettiin äidille ja kirjattiin muistaakseni sängyn päädyssä olevaan lappuun myös.

Onhan noita tapauksia maailmalla, jossa on huomattu lapsen ollessa teini, että vauva on päässyt vaihtumaan sairaalassa. En tiedä onko lapsia palautettu biologisille vanhemmilleen, vai ovatko saaneet kasvaa aikuisiksi perheessä, jossa ovat kasvaneet.
Lapsen vaihtuminen on siis huomattu jonkin lapsella olleen sairauden tai veriryhmämäärityksen tms perusteella.
Vauvojen vaihtuminen sairaalassa Suomessa ep
Vasta tuli ruotsalainen dokumentti, jossa kerrottiin, että aikoinaan hyvin moni vauva oli vaihtunut. Vauvat vaihtuivat helposti, kun hoitajat toivat niitä kaksi kerrallaan äideille ruokittavaksi.

Yhdessä tapauksessa asia oli selvinnyt, kun lapset vanhempina alkoivat muistuttaa oikeita vanhempiaan. Toinen perhe vaati tutkimuksia ja lopulta 'sai' oman biologisen lapsensa takaisin. Toinen perhe taas ei halunnut aiheuttaa omalle biologiselle lapselleen uuteen perheeseen siirtymisen tuskaa, joten hän jäi niille sijoillensa ja tämä perhe jäi lapsettomaksi. Todella traaginen tapaus kaikkien kannalta, myös sen siirretyn lapsen. Vaihtoa vaatinut äitikin sanoi, että jälkikäteen ajatellen olisi ehkä ollut parempi antaa vain asian olla.

Mua jollain lailla ihmetyttää, miten joku tuore vanhempi ei muka huomaisi vauvansa vaihtuneen, jos on kuitenkin saanut häntä tarkemmin hyvän aikaa katsella syntymän jälkeen. Mun mieleeni oman vauvan kasvot on suorastaan palaneet ja aivan varmasti olisin huomannut jos oma vauva olisi vaihtunut :|

"vieras"
Mä olin esikoisen synnytyksestä taju kankaalla ensimmäiset 12 tuntia ja sen jälkeenkin varmaan vielä toiset 12 tuntia ihan pihalla. Että sen puoleen ois voitu tuoda ihan kenen tahansa vauva mulle ja täydestä ois menny. Tosin itkusta kyllä tunnistin, huusi kaikkein kovemmin koko osastolla :D

Muut lapset onkin sitten ollut helpompi tunnistaa, kun ovat olleet niin tummatukkaisia ja osaston muut vauvat oli kaljuja tai vaaleahahtuvaisia.

haninami
anopin kertomaa vuodelta -72 naapuri pedin rouva oli imettänyt anopin poikaa kunnes huomattiin että naapuripedin lapsi olikin vielä vauvalassa ja tarkistettiin numerot.
Minulla annettiin vuonna 2004 lapsi kainaloon ja oma tunnisterannekeet pöydälle,laittakaa joskus kiinne oli kommentti.
Itse kiinnitin sen aamulla lapseeni.

kfkfkf
huomisen jaksossa Jenni tunnustaa vaihtaneensa vauvat, sebastianin, cindyn, ossin yms kuullen. Mä veikkaan myös, että vauvat on vaihdettu sairaalassa takaisin, koska se hoitajakin painotti ettei vauvojen vaihtuminen vain ole mahdollista, miksi sellainen ois laitettu sarjaan jos ne sit kuiteskin ois vaihtuneet.

"vieras"
Itseasiassa, mun vauvani on voinut ap:n mukaan vaihtua jo sairaalassa. Pojalta nimittäin lähti ranneke jo ensimmäisen vuorokauden aikana - mistäpä minä tiedän onko lapsi edes minun. Ranneke oli vaan vauvan kopassa kun vauvan ensimmäisten tuntien jälkeen näin: ensimmäiset tunnit poika vietti itseasiassa lastenosastolla tarkkailussa - eipä siinä hirvittävän suuret mielikuvat lapsen piirteistä ehtinyt mieleen jäädä kun vauva vietiin 5 min sylissäolon jälkeen lastenosastolle ja itse voin todella huonosti allergisen reaktion vuoksi.

nojoo
mä näin lastani 30sek keisarinleikkauksen jälkeen. sen jälkeen näin tyttöni nojn 10tuntiä myöhemmin mutta kyllä sen vaan tunnisti,osastolla myös itkun tunnisti.mutta ehkä kaikillä äideillä ei ole niin hyvät vasitot?

itkusta
mä tunnistin omani itkusta, synnytyksen jälkeen siis vauva kiidätettiin lasten teholle, enkä nähnyt kuin vilauksen, kun minua vietiin pyörätuolilla lasten teholle´tiesin heti, missä lapseni on kun hän itki, vaikka en siis vauvaa vielä siitä nähnytkään.

"vieras"
Mä pyörryin synnytyksen jälkeen. Ehdin pitää vauvaa vähän aikaa rinnalla ja imettää kunns taju lähti. Heräsin seuraavana aamuna kun tyttö tuotiin mulle. Sen jälkeen muistin kyllä kasvot, mut en olis olkenkaan muistanut miltä tyttö näytti syntymän jälkeen, jos ei olis ollut kuvia. Mä olin raskausaikana päättänyt etten päästä vauvaa hetkeksikään silmistäni kun pelkäsin että vaihtuu. :D

Sitä en ymmärrä miksi se Cindy ei katsonut ranneketta tarkemmin ja miksi heitti roskiin. Me säästettiin tytön ranneke, samoin mulla on omani tallessa vielä 28 vuoden jälkeen.

fanuts
[QUOTE="vieras";27920890]

Sitä en ymmärrä miksi se Cindy ei katsonut ranneketta tarkemmin ja miksi heitti roskiin. Me säästettiin tytön ranneke, samoin mulla on omani tallessa vielä 28 vuoden jälkeen.[/QUOTE]

No eiköhän ne hoitajat ole rannekkeet katsonu kun ovat vauvoja hoitaneet, ja palauttaneet sitten vauvat omille äideilleen. Eli jennin moka on korjaantunut. Ja OJ on siis Ossin lapsi. Tästä on hyvä vetää juonenkäänteitä vielä vuoden verran.

fanuts
Mikähän muuten on se Jennin mieskuvio? Aika hämärä. Oikeesti ei mitään miestä olekaan? Mistä hän sitten on hankkinut varallisuutensa? Koska jotenkin vaikutti viettävän sellaista kroisos-elämää. Ja oli hankkinut sen spankin itselleen. Mistä? Kenen rahoilla?

fanuts
[QUOTE="perseennuolija";27921007]Mulla sellanen kutina,että Jenni on sekoillut unissaan ja luullut käyneensä vaihtamassa vauvat..Eli niitä ei koskaan vaihdettukaan.

:D[/QUOTE]
Eikö tämä kohtaus näytetty kuitenkin Salkareissa? mulla on sellainen kutina. Ja olis kyllä aika typerää, jos kohtaus olis näytetty normaalisti ja se olisikin ollut vain unta. Kun ei ollut mitenkään unenomainen. Noh, salkkareissa kaikki on mahdollista.

Ja eihän jennillä ollut noita uniongelmia silloin vielä! Sekoksi menee, jos sitten kuitenkin olis ollut.

Yhteistyössä