Salarakas kävi ja...

• Viestiketjun aloittaja tiputintti
  • Ensimmäinen viesti
tiputintti
...tuloksena oli että aamuyöstä 14.8. syntyi 6 koiravauvaa. 3n+3u. Emä on puhdas suomen pystykorva, isä pystykorvan näköinen mutta vähän isompi, ja isän isä norjan harmaa. Kaikki on aika saman näköisiä ja kokoisia, tässä vaiheessa ainakin muistuttavat suomen pystykorvaa erehdyttävästi. Emän suvussa hyviä lintukoiria. niin taempana suvussa kuin jälkeläisissäkin. Tosin jälkeläiset ovat sekarotuisia, edellisen kerran koira karkas ja sai pennut vuosi sitten, ja nyt sitten ei tarha verkko salarakasta pidätellyt.... Vauvat ovat Karstulassa. Hintaa pennuilla olis nimellinen 50 ?. YV:llä voi laittaa viestiä, tai sähköpostia osoitteeseen: rutinoffi@luukku.com.

Ps. Profiilissa nyt kuva, otettu 25.8.

Ps.2: Profiilissa 13.09. otettu kuva yhdestä, ja kaikki oikeastaan ihan saman näköisiä.

yks vaan
aika on arvokkaita pentuja.meinaan kun kääntää markoiksi.300mk!!!!
en kyllä sekarotuista sillä hintaa ostaisi.ainoastaan jos olisivat jo rokotettuja ja madotettuja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2005 klo 17:33 yks vaan kirjoitti:
en kyllä sekarotuista sillä hintaa ostaisi.ainoastaan jos olisivat jo rokotettuja ja madotettuja.
Mun mielestä tuo on ihan hyvä hinta sekarotusesta. Eipähän kukaan ihan hetken mielijohteesta ota. Ja tuo on pieni summa verrattuna siihen mitä koiraan kuluu jatkossa, joten jos jo tuo tuntuu kalliilta, niin sitten todellakin parempi jättää koira hankkimatta.

tiputintti
No joo ja ilmatteeks ei saa matokuureja, laadukas pentunappula on kalliimpaa jota pennut ja tiine ja imettävä narttukin syö ym. ym. Ja oma vaivansakin siitä on. Se että koira on sekarotuinen, ei tee sen ruokkimisesta tai ell. kuluista yms. yhtään halvempia. Sitten kun pentuja annetaan ilmaiseks tai kympillä, niin niitä otetaan hetken mieli johteesta ja jätetään heitteille. Ite en kannata sekarotuisten koirien tahallista kasvattamista sitten laisinkaan, mutta näitä vahinkoja sattuu joskus. B)
Ja ovat tosiaan vahinkoja, narttu oli tarhassa, mutta uros loikoteli irti. Tais olla tarhaverkossa sen verran isot reiät ettei estelly....

tiputintti
\
Otahan selvää tuosta rokottamisesta, koirat rokotetaan vasta kolmen kuukauden iässä, ja luovutetaan 7 viikkoisesta alkaen. :whistle:

Vai että kalliita kun maksavat 50e!!!!!!!!!????????????Alle sadan euron ei saisi myydä MINKÄÄNLAISTA koiraa.Jos eläimen haluaa siitä on valmis maksamaan.Ei sekarotuinen ole sen kummempi kuin paperillinen kallis koirakaan.Saman lämmön rakkauden yms.ansaitsee kuin muutkin karvakorvat.Ja samoin antavat rakkauttaan omistajilleen.Toivon että pennut saavat hyvät kodit.Älä tinkaa hinnasta.Rapsutukset kakaroille :heart:

tiuhti77
\
Noh.. kylläpä siekin miettisit jos sie oisit koiraas myymässä!! Mie en todellakkaan antais pentuani puolilmasiks pois :eek: täytyyhä siin just olla tuo hinta senkin takia ett karsii just sellaset ihmiset pois kekkä ostelee pentuja hetkenmielijohteesta.. hinta vois olla isompikkii

tiuhti77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2005 klo 18:52 minä kirjoitti:
Vai että kalliita kun maksavat 50e!!!!!!!!!????????????Alle sadan euron ei saisi myydä MINKÄÄNLAISTA koiraa.Jos eläimen haluaa siitä on valmis maksamaan.Ei sekarotuinen ole sen kummempi kuin paperillinen kallis koirakaan.Saman lämmön rakkauden yms.ansaitsee kuin muutkin karvakorvat.Ja samoin antavat rakkauttaan omistajilleen.Toivon että pennut saavat hyvät kodit.Älä tinkaa hinnasta.Rapsutukset kakaroille :heart:
Hienosti sanottu!! Kyllä näkee kuinka koirista välität :heart: :heart:

Leopardigekko
tuohan on vähän liiankin halpa hinta mun mielestä, varsinkin kun ajattelee mitä niihin menee rahaa ruokiin ja matokuureihin + onhan siinä oma jaksaminenkin koetuksella, varsinkin jos kaikki ei mene niin kuin pitää. itse voisin maksaa sekarotuisesta vaikka 200e. ilmaiseksi ei koskaan saisi antaa eläimiä, juuri siksi, että ne joutuvat vääriin käsiin useimmiten, kuten kesäkissat ovat varsin hyvä esimerkki!

Tämä on varmaan jo niin puitu asia ettei kukaan enää kommentoi, mutta en voi olla mainitsematta että ei koiran uuden perheen antamaa rakkautta voi mitata sillä paljonko koirasta ollaan valmiita maksamaan!!Meillä on ollut ilmaiseksi saatu sekarotuinen koira ja se oli kuin perheenjäsen niin kauan ku sairastu ja jouduttiin lopettamaan. :'( Ei kaikki ihmiset ota koiraa vaan ku halvalla/ilmaseksi saa, on niitäki joilla rakkautta riittäsi, mutta rahaa ei ole. Nyt häkissä meuhkaa kax metsäkoiraa, maksaneet 350e ja 400e ja täytyy myöntää ettei se hinta vaikuta rakkauden määrään, yhtä paljo välitetään ku siitäki ilmasesta koirasta!

tiputintti
Tietenki koiraa voidaan rakastaa ihan yhtä paljon vaikka se olis saatu ilmaiseks. Mutta jos 50-100 ? on liian paljon pyydetty koirasta ettei siihen ole varaa, niin miten sillä ihmisellä on varaa pitää sitä koiraa? Ymmärrän että jonkun 1000? hintaisen koiran haluaakin ostaa vaikka osamaksulla, mutta kun siihen koiraan voi ihan hyvin mennä vaikka eläinlääkärissä kerralla se 300?. Kun se koira ei oikeasti ole mikään jätemyllykään joka syö pelkästään ihmisten jämäruokia ja makaroonia, tai syöhän se jos ei muuta anneta... Ja kaikilla ei läheskään ole niitä luita ja lihoja sun muita ruokia koiralle omasta takaa... Nyt en enää jaksa paahtaa aiheesta yhtään.... :p

voi että
Minä ottaisin mielelläni sekarotuisen pienen tai keskikokoisen uroskoiran pennun.
Ja olen samaa mieltä siinä että ilmaiseksi ei pidä koiraa eikä mitään eläintä luovuttaa....

tiputintti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2005 klo 16:52 siis kirjoitti:
Minkä kokoisia pennuista tulee?
Missä päin asutte?
Onko siis realista edes haaveilla siintä uros pennusta?
Öö.. 1 narttu jäljellä todennäköisesti. :D Ja ihan ympäri suomen ovat varailleet pentuja. Niin ja me ollaan pohjoisessa Keski-Suomessa.

elukka
Tuosta hinnasta vaan sen verran, että onhan ihania ihmisiä jotka rakastavat koiria mutta rahaa ei olisi, mutta täytyy ottaa huomioon että vaikka koira olisi ilmainen, pitäminen ei. Yllätyksiä voi tulla, luita murtua tai vaikka narttukoirille tyypillisesti kohtu tulehtua. Röntgen tai ultraääni maksaa näppärästi 100 e, puhumattakaan itse hoidosta. Eli koiran kanssa täytyy olla valmius maksaa ihmisten yksityislääkäriä vastaavia summia. Siis vaikka itse koira olisi ilmainen.

tiputintti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 22:57 elukka kirjoitti:
Tuosta hinnasta vaan sen verran, että onhan ihania ihmisiä jotka rakastavat koiria mutta rahaa ei olisi, mutta täytyy ottaa huomioon että vaikka koira olisi ilmainen, pitäminen ei. Yllätyksiä voi tulla, luita murtua tai vaikka narttukoirille tyypillisesti kohtu tulehtua. Röntgen tai ultraääni maksaa näppärästi 100 e, puhumattakaan itse hoidosta. Eli koiran kanssa täytyy olla valmius maksaa ihmisten yksityislääkäriä vastaavia summia. Siis vaikka itse koira olisi ilmainen.
Näinpä. Se ostosumma on vaan pieni osa siitä mitä siihen koiraan kuluu rahaa. Tässä tapauksessa todella pieni osa, kun ei seropista kuitenkaan voi rotukoiran hintaa pyytää. Toivon mukaan pääsevät hyviin koteihin nämä pirpanat. :D

tiputintti harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 13:54 jonna kirjoitti:
hyvä hinta!!!jos ei ole sitä varaa koirasta maksaa niin tuskinpa sitten on varaa hoitaakaan jos tiedät niin rotukoirat maksaa aikalailla 1000e per pentu!!
Riippuu aika paljon rodusta. On myös huomattavasti halvempia rotukoiria, mutta myös kalliimpia.

Yhteistyössä