Salaateista

Millasta salaattia tai vihannespuolta te syötte yleensä? Mua on alkanu tympimään kun aina sitä samaa eli jäävuorisalattia, tomaattia, kurkkua ja siihen päälle raejuustoa. Tai sitten vaihtoehtoisesti porkkanaraastetta joskus jos jaksan raastaa.

Olisko mitään vaihtoehtoisia salaatti ideoita ettei kasvisten syönti lopu kokonaan kyllästymisen takia? Kertokaas oma lajitelmanne.
 
Kärpästutka
Mä ainakin teen ihan ruukkusalaattia,kurkkua,paprikaa,tomaattia,hernemaissisekotuspussi,tonnikalaa/fetajuustoo/raejuustoo ja kauramakaronia...hyvää on eikä nii hirveesti tuu niit kaloreita tuostakaan.
 
Shaina
Suolakurkku perussalaatin sekaan antaa vähän lisämakua. Korvaan sillä joskus tavallisen kurkun kokonaan. 100g sitäkin saa syödä ilman pisteitä. Rompun mukaan vasta 330g on kokonainen piste, saapi siinä pari kurkunpalasta jo natustaakin ;)
 
michelin
nyt kaupoissa olevissa jäävuorisalaateissa on karvas maku ja niinpä mie ainakin oon tehnyt ihan kaali-ananas ja kaali-omena-raasteita. Kun kaalin ja omenan raastaa pienellä terällä niistä tulee ihanan mehukkaita. Feta-salaatti on aina maistuvaa: elikkä miun versiossa jäävuorisalaattia, kuorittua kurkkua, kirsikkatomaatteja, sipulia, keltaista ja punaista paprikaa, sitruunapippuria ja kevyttä fetaa. Ruokaisaan salaattiin laitan yleensä kiinankaalta, tonnikalaa, keitettyä munaa, herne-maissi-porkkanaa, ananasta, tomaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa ja sitten riisiä, makaronia tai perunaa miten sattuu kaapista löytymään.
Olen ite siirtynyt kasvissosekeitto-linjalle ja tekemään ratatouillea että saan vihannesosaston päivittäin kuntoon...
 
Niin tarkennan vielä, että tarkoitin lähinnä tollasia 0 pisteen lisuke salaatteja. Ruokaisempien salaattien ideoita on vaikka kuinka, mut sellasten mitä vois ottaa ruuan viereen lounaalle vatsaa täyttämään, muttei pisteitä viemään.
 
Purjoa, kirsikkatomaatteja (tai luumu, tai tavallisia), kurkkua, persiljaa silputtuna, (ehkä oliiviölyä ja hiukka suolaa ja pippurirouhetta), fetajuustoa. :p

Tai fetaa (tai raejuustoa), persikkaa (itse käytän säilyke persikoita), kurkkua, viinirypäleitä (vihreä) ja jäävuorisalaattia. Tämäkin :p . :D
 

Yhteistyössä