Saivartelua ja tikulla silmään tökkimistä, mutta sanonpa silti rekoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
En ole KOSKAAn nähnyt liikennerajoituksia noudattavaa kuorma-auto/rekkakuskia. Aina ne puottelee 40/60 -alueilla ylinopeutta. :(

Ja Carlos, olen saattanut nähdä sinutkin ajelemassa täällä päin, anteeksi nyt vaan, mutta olen todennut tämän niin monta kertaa.

Joo saman olen huomannut. Itse kun ajaa rajoitusten mukaan tai vähän ylikin, niin johan on rekka takapuskurissa kiinni. Turvaväleistä ei rekkakuskit ainakaan välitä yhtään!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole KOSKAAn nähnyt liikennerajoituksia noudattavaa kuorma-auto/rekkakuskia. Aina ne puottelee 40/60 -alueilla ylinopeutta. :(

Ja Carlos, olen saattanut nähdä sinutkin ajelemassa täällä päin, anteeksi nyt vaan, mutta olen todennut tämän niin monta kertaa.

Paljon mahdollista. Alueena oli koko Suomi missä ajelin. Ja sit myös Göteborgissa viime talven kävin, joten on mua voinu bongata vaikka missä :)
Ja toi ylinopeus juttu on kyllä valitettavasti melko tosi. Tietenkin on niitä jotka tunnollisesti nopeusrajoituksia noudattavat, mut paljon niitä rikotaankin. Tosin tämä sama pätee ihan kaikkiin autonkuljettajiin, on sit alla isompi tai pienempi auto.

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Ja toi ylinopeus juttu on kyllä valitettavasti melko tosi. Tietenkin on niitä jotka tunnollisesti nopeusrajoituksia noudattavat, mut paljon niitä rikotaankin. Tosin tämä sama pätee ihan kaikkiin autonkuljettajiin, on sit alla isompi tai pienempi auto.

onpas sitten niitäkin pikkuautoja jotka ajavat 50km/h 80km/h alueella. Niitä täytyy isojen autojen sitten alkaa ohitella (tiukkojen aikataulujenkin vuoksi) ja se taas aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä.

ja kuinka moni henkilöautoilija hiljentää esim. 60 vauhtiin jossain risteysalueella missä molemmin puolin on 80?
- en kiellä rekkojen ylinopeuksia, mutta ei todella kovin moni muukaan kulkuväline saa puhtaita papereita tässä pelissä

Alkuperäinen kirjoittaja Äitikarhu vm84:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:

onpas sitten niitäkin pikkuautoja jotka ajavat 50km/h 80km/h alueella. Niitä täytyy isojen autojen sitten alkaa ohitella (tiukkojen aikataulujenkin vuoksi) ja se taas aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä.

Niin totta! Ne naahkijat ovat sitten osaltaan aiheuttamassa maantieraivoa, joka sitten usuttaa ottamaan riskejä ja kaahaamaan ylinopeutta myös henkilö ja pakettiautoilijoille.

Itselle osui erään firman (en nyt paljasta tässä kun se ei ole olennaista) täysperävaunu rekka kohdalle joka ei antanut ohittaa, vaikka ajoi 80km/h satasen alueella. Kun lähdin ohittamaan, paljastui että oikeasti rajoitinta oli rukattu, sillä rekkakin alkoi ajamaan 120km/h joten päätin että en sitten ohita. Sen jälkeen 80km/h vauhti jatkui, ja yritin kolme kertaa ohittaa rekan, mutta joka kerta sekin kiihdytti 120 ja en vain päässyt ohi. Moni muukin auto koitti ohittaa sitä rekkaa, mutta ei päässyt ohi. Kun olin ajanut sata kilometriä, tuli ohituskaista, ja 145km/h vauhdilla pääsin kuorma-auton ohi, vaikka rajoitus oli se 100km/h...

Yhteistyössä