Saiskos ruokaisten salaattien ja pikkulämpimien ohjeita!

  • Viestiketjun aloittaja Aamukaste
  • Ensimmäinen viesti
nälkäinen
Pehmitä vuohenjuustoa tai (oikeaa) fetaa sitruunamehulla ja oliiviöljyllä niin, että saat veitsellä levittyvän koostumuksen. Sekoita joukkoon yrttejä, esim. minttua. Levitä voitaikinalevyille ja ripottele päälle hasselpähkinäjauhetta. Rullaa. Laita rullat hetkeksi pakastimeen. Kun rullat ovat hyytyneet sen verran, että pysyvät hyvin koossa, leikkaa sentin paksuisiksi viipaleiksi. Levitä viipaleet pellille ja voitele munalla. Paista. Törkyhyvää ja tosi helppoa!
 
...
Tässä mun lempparisalaatin ohje

Jäävuorisalaattia
tomaattia
kurkkua
kanaa
parmesanijuustoa
krutonkeja

ja kastikkeeksi valkosipulikastike tai caesar-kastike.

Ja tuohon käy punasipuli myös. itse en siitä niin välitä niin jätän usein pois.
 
maria
Kuviopastaa, omenaa, tuore- ja suolakurkkua, paprikaa, viinirypäleitä, (feta)juustoa, metwurstia sekaisin. Kastikkeeksi: creme fraiche+kermaviili sekä suolaa ja mausteita :p
 
apsi
Saunaillan salaatin nimellä saa googlesta ulos makaroni-kinkkusalaatin eri versioita, joissa on kermaviilikastike.

Croissantin ohjeen saa myös kuukkelilla, mutta sen verran olen lisännyt, että juuston lisäksi olen silpunnut sisiään kinkkua. Joku savukinkkusulatejuustokin voisi olla täytteenä namia, ja vaikka ihan pikkuisen persiljaakin.
 
vieras
Täs on yx hyvä ruokaisa salaattiohje:
makaronia tai vaikka kuviopastaa, smetanaa, ruohosipulituorejuustoa, ananasta, salamimakkaraa (pötköstä), punasipulia, suolakurkkua. Maukas on :p
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukaste:
Milläs korvais noi lihat ja kalat kasvissyöjien salaattiin?
Toi edellinen salaatti jonka laitoin, mihin tulee smetanaa ja sitä tuorejuustoa, ni kuvittelisin että vois vaan jättää sen salamin pois kasvisversiossa, tuskin se sitä makua huonontaa yhtään :)
 

Yhteistyössä