sairaslomasijaisena olleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inkku34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inkku34

Vieras
Olen töissä erään työntekijöitä vuokraavan työnantajapalvelun kautta työsuhteessa elokuun puoliväliin. Olen sairaslomasijaisena perheyrityksessä. Henkilöllä joka on sairaslomalla on ollut henkisiä ongelmia eli siksi sairaslomalla ja kukaan yrityksessä ei puhu työsuhteeni mahdollisesta jatkosta siis jos sairasloma ja sijaistarve jatkuukin elokuun puolivälin jälkeen.

Henkilö on ollut lähes vuoden sairaslomalla ja en tiedä milloin palaa töihin kun kukaan ei puhu asiasta yrityksessä. Ei edes hänen isosiskonsa joka on pomoni ja työskentelee samassa huoneessa. En varmaan kehtaa kysyä asiaa keneltäkään vai miten kannattaisi tehdä?

Olen opetellut uuden työn ja olen ollut vasta kesän alusta kyseisessä tehtävässä. Henkilö jonka sijaisena olen on käynyt töissä ohimennen ja ei ole sanonut mitään. Käsittääkseni hänen sairaslomansa ilmeisesti elokuun alkupuolella eli pian, mutta en tiedä siis jatketaankohan työsuhdettani jos hänen sairaslomansa jatkuu.

Onko outoa, että työsuhteeni jatkosta ei puhuta mitään? onkohan syy se, että eivät aio jatkaa sitä vaikka sijaistarvetta olisikin vai onkohan toisen sairaslomasta puhuminen arkaluontoista?

Olen siis erään ässällä alkavan henkilöstövuokrauksen kautta työsuhteessa ja niissä on sellainen sääntö, että asiakasyritys voi olla jatkamatta työsuhdetta vaikka tarvetta olisikin.

Onko kenelläkään kokemusta olemisesta sairaslomasijaisena ja siitä, että puhuttiinko työsuhteen jatkosta sairasloman aikana jo vai oliko aihe "vaiettu"?

Hienoa, että vastasit. Tiedän tuon, että ei voi tietää, mutta onko outoa, että eivät puhu mitään mahdollisuudesta, että voisi jatkuakin jos sairasloma jatkuisi kuten jo vuoden ajan on jatkunut?