miten mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elina"

Vieras
Olen ollut erään työvoimanvuokrafirman kautta eräässä yrityksessä tammikuun lopusta asti. Määräaikainen työsuhteeni on lokakuun 10 pvään asti. Yrityksellä on 2 vkon irtisanomisaika suhteeni. Jäin viikon sairaslomalle keskiviikkona. Nyt työpaikkani on auki toisessa henk.vuokrausyrityksessä.ilmoituksessa työn alkamisajankohta oli todella pikaisesti ja kesto yli 12 kk. Työ on ihan sama kuin mun ja kahta ei tarvita samaan työhön. Mistä oikein kyse ja miksi mulle ei ilmoitettu mitään? Mitä tekisin nyt?

Mietin kans, et mikä tässä on ongelma? Mikäli ei ole muuta ilmoitettu, ja käsittääkseni sinua ei ole irtisanottu, niin tokihan se paikka voi olla haussa. Määräaikanen kun tarkoittaa, että se työsuhde loppuu kuitenkin silloin lokakuulla. Menet ihan normaalisti töihin siihen asti.

Luepa uudelleen se työsopimus. Onko siellä kohta jossa sanotaan että työpaikka on joko tuonne lokakuulle taikka sitten niin kauan kuin työnantajayritys haluaa.

Nyt kerrot että haku työpaikkaasi on haku toisen yhtiön kautta. Tämä on juuri se ongelma näissä. Työnantaja yritys voi irtisanoa sopimuksen juuri sen firman kanssa jossa olet töissä ja jos sopimuksessasi on tuo pykälä sopimuksen päättymisestä niin se voi sitten olla siinä.

Sairasloma ei ole peruste, mutta tuo firma jossa olet töissä sanoo sopimuksen irti, heihinhän et ole työsuhteessa. Juuri tästä paskamaisesta syystä noita rekryfirmoja käytetään

Yhteistyössä