Sairaslomalle helteen vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän helle anna oikeutta sairauslomaan, mutta sen tuoma huono/heikko olo kylläkin. Eri ihmisillä raskaus tuo erilaisia vaivoja ja turha tehdä itsestään marttyyria.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan en pahalla uteliaana:
Alkuperäinen kirjoittaja rv28:
Riippuu varmaan kanssa aika paljolti työn raskaudesta miten tuo hellekkin vaikuttaa...
Itselläni on raskas työ, joutuu nostelemaan paljon, painavaakin. Juoksemaan rappusia edes takas jne. ja kyllä tänään oli tosi kamala olo koko päivän. Oksennutti ja pyörrytti.
Sen lisäks alkoi vielä lonkat ja selkäkin särkemään.
Ja kyllä, huomenna olen menossa lääkärille, ihan turha kärsiä jos kerran oikeesti on paha olla!

Ylipainoisella on varmasti täsmälleen sama olo kun sulla. Mitäs mieltä sä olet jos sellainen hakee saikkua helteen takia, oireet samat kuin sulla?

Mä olen ylipainoinen eikä mulla ole tuollainen olo helteellä. Ihmeoletus taas, että kaikki ylipainoiset eivät jaksa mitään, tekevät suurinpiirtein kuolemaa helteillä. Etkä sitten ole sattunut huomaamaan, että ylipainoa voi olla erilaista. Joillakin sitä on vähän, joillakin vähän enemmän ja joillakin todella paljon. Aivan kuin ylipainoinen olisi jokin yksi kokoluokka ja kaikki ovat samankokoisia.

kuvitella, itsellä vk 16 ja ollut jo 3vk saikulla raskauden takia :o
pitänee peruuttaa tämänpäiväinen lääkäri ja lähteä töihin,entäs sitten vaikka vauva todennäköisesti syntyisi sitten 2vk sisään, mutta kyllähän hyvä työntekijä töissä käy vaikka raskaana olisikin :heart:

AP, ite en kestä hellettä ei raskaana, nämä helteet saa mut hulluksi kun ei voi tehdä mitään huimauksen takia. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta:
Just no suotta minäkin rehkin tuola sata asteisessa sikalassa viimeisilläni. Jessus mitä pullamössö kansaa, ja huomaa ettei nykynuorisolla ole omena kauas puusta pudonnut. Kyllä huonosti teille kävis jos elettäis sitä aikaa että heinäpellolta lähdettiin synnyttämään ja sitten takasi töihin.

Todella toivon että lääkärit nauraa päin naamaa moisille ehdotuksille, jottei mene ihan mahdottomaksi.

Mutta kun ei eletä sitä aikaa jos oot huomannut. Turha räksyttää täällä heikommille, että ette oo mistään kotoisin! Sellainen on mun mielestä aika tylyä.

Oli pakko kans yhtyä keskusteluun kun eilinen pomon kommentti oli niiiiiiin "huippu" huomaa, että ei paljoa järki päätä pakota. Itsellä myös supistellu jo jonkin aikaa. Vielä kuitenkin töissä, en tosin tiedä kauanko... Mulla pajon eri vastuualueita töissä ja yritti saada mulle eilen lisää. Kieltäydyin kohteliaasti juuri siksi, että en tiedä kauanko siellä töissä ollaan. Tätä seurasi vimosen päälle kommentti... "Voishan sulla olla vähän enemmän vastuuta vielä, niin kasvattais sun motivaatiota olla enemmän töissä" :o
Että näin

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
No voikohan täällä asuvat ulkomaalaiset raskaana olevat sitten hakea sairaslomaa kun tulee pakkasta??

Ei mennä ihan säätilojen mukaan nämä sairaslomat vaan yleensä esim.kohonnut verenpaine tms.fyysinen vaiva...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eihän se ole se pelkkä helle, minkä takia haluaisin jäädä kotiin lepäämään vaan sen helteen aiheuttamat vaivat, joita en jaksa edes alkaa luettelemaan. Kun olo vaan on niin tukala siellä töissä, ei työnteosta tule oikein mitään.

Tässähän se pointti onkin!
Eihän kukaan nyt helteen takia saikkua saa, vaan juuri noiden oireiden. Jos helle aiheuttaa verenpaineen nousua, turvotusta, nestetasapainon järkkymistä, päänsärkyä jne, niin on varmasti äidin ja sikiön terveyden takia aiheellista jäädä saikulle!!!
Oiskohan otsikko oikeemmin: "Sairaslomalle helteen aiheuttamien vaivojen vuoksi"

Jäin pari viikkoa ennen äitiyslomaa saikulle, koska en enää mahtunut hoitamaan töitäni. Mitään hirmu suuria vaivoja ei ollut, mutta kun ei oikein mikään homma onnistunut. Esim. arkistossa käynti jossa on veivattavat hyllyvälit oli aika hankalaa. Mahduin vielä väliin, mutta vetolaatikko olisi vielä pitänyt saada auki... Kemialliset työt vetokaapissa eivät onnistuneet, koska kädet eivät ylttäneet riittävän pitkälle kaapin sisään... Menin työterveyteen ja kerron että ei muita vaivoja kuin iso koko ja käytännön ongelmat. Niin vielä tiedoksi että olin siis muutoin ihan normaalipainoinen...

Yhteistyössä