sairaslomaajan palkka???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Työehtosopimuksessa (kvtes) sanotaan että sairasloman ajalta maksetaan täyttä palkkaa 60 kalenteri päivää.
Minulla työ viikko on ma- perjantaihin ja jos sairaslomaa on määrätty esim ma- sunnuntaihin niin lasketaanko nuo kaksi päivää (la-su) myös? Jos olen neljä viikkoa saikulla niin lasketaankohan nuo sairaslomapäivät minun töiden mukaan eli että olisin 20 päivää vai lasketaanko ne sairasloma todistuksen perusteella eli 28 päivää??
Jos joku viisaampi asiasta tietää niin ottasin tiedon mielelläni vastaan. (voin toki kysyä työnantajaltakin mutta kysynpä ensin kuitenkin täältä.)

Eikös se ole 60 kalenteripäivää eikä 60 työpäivää?
Eli jos olisit 4 viikkoa sdaikulla,laskettaisiin siihen myös la-su vaikka ei sulla olisikaan työpäiviä.
En kyllä varmaksi sano.

Eli jos sairaslomatodistuksesi on esim. 1.-15.2.08 siihen kuluu tuo 15 päivää. Ja jos saikku jatkuu ja se kirjoitetaan alkamaan 18.-27.2.08 kuluu siihen taas 10 pv. Kirjoittamaton viikonloppu jää laskuista pois. Mutta jos haet uutta saikku pe 15. päivä ja se kirjoitetaan alkavaksi siitä, tuon viikonlopunkin päivät lasketaan. Siitenhän saikku tippuu 2/3 palkalle 120 pv ja sitten kelan saikkupäivärahoille. Edellytyksenä sairausajan palkan saamiselle on, että palvelussuhde on välittömästi ennen sairauslomaa jatkunut vähintään 60 kalenteripäivää.