sairaslomaa supistelujen takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rusina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rusina"

Vieras
Loppuviikosta alkoi supistelemaan aika tinkaan, eivät ole kipeitä, mutta niitä tulee PALJON ja olo on tukala.. Ajattelin josko pitäisi höllätä vähän, ja lepäillä, mutta töissä se ei oikein onnistu. Pitäisikö minun nyt soittaa neuvolaan, ja kysyä sieltä kautta lääkärille aikaa, vai soitanko terveyskeskuksen päivystykseen? En ole ennen saikkua tarvinnut, niin ei ole tarvinnut tällaistakaan miettiä..

Ei sitä saikkua tarvita ellei paikat ole alanneet pehmenemään ja aukeemaan. minä oli töissä loppuun saakka, vaikka välillä kävinkin tarkistuksissa supisteluiden takia.

Ota yhteyttä neuvolaan niin tarkistavat, onko kohdunsuulla muutoksia tms. Jos on niin antavat tod näk saikkua. Itse olin supistelun ja selkäkivun takia saikulla rv28 lähtien mut vauvapa synty sitten vasta rv41+3..

Aijjoo, unohtu ihan mainita, että huomenna tulee 26 viikkoa täyteen. En tiedä, onko mitään tapahtunut "alakerrassa", mutta kun en oikein voi normaalisti töitäni tehdä, niin ajattelin olevan fiksumpaa jäädä saikulle.. Ja toinen juttu, uskaltaakohan sitä nyt käydä uimassa, kun ei tiedä onko noilla ollut mitään vaikutusta?

[QUOTE="vieras";24160634]Ei sitä saikkua tarvita ellei paikat ole alanneet pehmenemään ja aukeemaan. minä oli töissä loppuun saakka, vaikka välillä kävinkin tarkistuksissa supisteluiden takia.[/QUOTE]

Minulla alkoivat kivuliaat supistukset rv 20, jolloin kävin lääkärillä ja sain kaksi viikkoa saikkaria, minkä jälkeen oli neuvolalääkärin tarkastus. Kohdunsuuhun ei ollut tullut muutoksia, joten sanottiin että voin palata töihin jos pärjään siellä. Menin töihin ja supistukset loppuivat melkein kokonaan parin viikon päästä siitä (ne alkoivat rv 36 uudestaan ja sitten olin saikulla loppuun saakka). On ihan hyvä käydä tarkistuksessa, vaikka ei välttämättä saisikaan sairauslomaa (kaikki lääkärit eivät määrää sitä yhtä helposti). Minä palasin ihan mielelläni töihin, kun en olisi osannut kuitenkaan vain makailla kotona ja työni oli kevyttä toimistotyötä.

[QUOTE="rusina";24160676]Aijjoo, unohtu ihan mainita, että huomenna tulee 26 viikkoa täyteen. En tiedä, onko mitään tapahtunut "alakerrassa", mutta kun en oikein voi normaalisti töitäni tehdä, niin ajattelin olevan fiksumpaa jäädä saikulle.. Ja toinen juttu, uskaltaakohan sitä nyt käydä uimassa, kun ei tiedä onko noilla ollut mitään vaikutusta?[/QUOTE]

minkäaista työtä teet? ky nyt tarkistuttamassa kohdunsuu, paikkakunnasta riippuen saat läkäriajan joko neuvolan tai terveyskeskuksen kautta. syytä tarkistaa myös ettei ole esim virtsatieinfektiota tai muuta, joka supistuksia aiheuttaisi. jos sairaslomaa ei heru niin sitten pitäisi keskustella pomon kanssa että pystyykö oisoittamaan sinulle kevyempää työtä.

Yhteistyössä