Sairaslomaa huonon hemoglobiinin takia?

Sue
Onko teillä kokemusta millä raskausviikoilla ja millä hempan arvoilla on pistetty sairaslomalle? Itellä olo aika heikko mut terkka ei ainaka antanu sairaslomaa.

Kertokaahan kokemuksia!
 
Itse en ole saanut sairaslomaa koska olen hoitovapaalla nyt raskaana ollessa mutta lääkäri oli mulle sairaslomaa antamassa jo viikolla 13 kun hemppa oli alle 100,ei siis lääkäri tienny ettäolen kotona.
 
Sue
Mulla nyt menossa 17. viikko ja hemppa oli viikko sitten tippunu 120 -> 103. Kysyinkin sairaslomaa, sillä lepohan siihen auttaa mutta ei tippunu. En kyllä valitellu vielä silloin väsymystä. Tuntuu että sykekin nousee ja pumppu jyskyttää kovemmin... kurjaa
 
ootko ottanut rautalisää? Floradix:in krauterblutsaft (rautapitoinen yrttimehuvalmiste) on minun kokemuksen mukaan tehokas apu,imeytyy nopeasti.itsellä oli esikoista odottaessa tosi alhainen hemoglobiini,olin kalpea ja tosi heikko,mutta kun tuota mehua otti niin pian helpotti.oon nytkin ottanut ihan alusta asti.ja oon kasvissyöjä niin on muutenkin alhainen hg,niin raskausaikana vielä hurjasti alhaisempi.
 
Melkein ne yrittää ensin nostaa sitä hb raudalla, jos käy niin ettei millään nouse, niin sitten sairaslomalle. Ystäväni oli viikosta 22 kun ei millään noussut, söi purkki tolkulla rautaa ja vaikutusta ei ollut, ja huimaus oli tietenkin se suurin syy jäädä pois töistä.

Hänellä hb oli loppuraskauden alle 100
 
Hei! Mulle on nyt viikko 36 lopuillaan ja hemoglobiini nyt 117, aikasemmin ollut 125-133. Raudan syönnistä sen verran, että minä en esimerkiksi pysty syömään sitä koska minulla on ummetusta ja se voi kuulema vain pahentaa vatsan toimintaa. Ja se alkaa kuulema vaikuttamaan vasta jopa kuukauden päästä ! Mulle sanoivat että ei kannata nyt aloittaa kun synnytyksen jälkeen kuitenkin asettuu.. Pitää vain ottaa nokoset aina välillä =)
 
hane84: Aika jännä kun mulle annettiin rautaa synnytyksen jälkeen viikon kuuri, meni niin paljon verta, ja se auttoi kyllä ihan hetkessä. Kotiin lähtiessä oli jo aika hyvä se Hb. Tuntui ainakin auttavan heti.
 
minulla kanssa rautakuuri on aina nopeasti nostanut hemoglobiinia ylöspäin. Esim. rv 34 oli hb 98, tehorautakuurin jälkeen rv 36 119. Vatsa ei mennyt kovalle vaan päinvastoin, maha tuppasi toimimaan vähän liiankin vilkkaasti... eli kovin on yksilöllistä ja riippuu rautavalmisteestakin, tuleeko ummetus vai ei.
 

Yhteistyössä