Sairasloma raskauspahoinvoinnin takia

Toi on vähän sellainen "makuasia". Ja pahoinvointiakin on monenlaista. Mä oksensin muutaman viikon ajan joka päivä, mutta olin silti töissä. Kävin vain välissä vessassa oksentamassa ja jatkoin taas töitä. En ottanut saikkua.
 
Jokaisella on erilainen pahoinvoinnin sietokyky, joten ihan oman voinnin mukaan. Toiset oksentaa vain aamuisin, jolloin töissä käynti on varmaan mahdollista tai jos sitä tapahtuu tosi harvakseltaan niin onnistuu ehkä töissä olo, riippuen mitä työtä tekee. Toiset taas oksentavat pitkin päivää useaan otteeseen ja jos levähtäminen ja vessassa hyppääminen ei töissä onnistu niin silloin parempi hakea saikkua. Itse olen miettinyt sairaslomaa ihan vaan väsymyksen takiakin kun työmatka on pitkä eikä meinaa silmät auki pysyä autoa ajaessa.
 
Päiväkodissa oon töissä.Jotenkin ajattelen sen niin et jos en jaksa hoitaa esikoista kunnolla niin miten sit jaksaisin hoitaa 18 muuta lasta.Varsinkin,kun joutuu olemaan paljon yksin ja skappina tietysti koko ajan.
 
Minusta tämä on aivan työstä kiinni mitä tekee...itse olen kaupan kassalla töissä josta oksentamaan lähteminen on todella hankalaa. iso kauppa ja vessaankin on matkaa...eikä siitä kassalta pääse pois kovin helposti isossa kaupassa. Jos taas olisin toimistotyössä josta voi lähteä vessaan milloin haluaa niin työssäolo voisi onnistua helpostikin :)
 
Samaa mieltä Bluebabyn kanssa. Itse olin linjatyöskentelyssä kun pahimmat pahat olot oli ja siinä koneella oltiin 2h ja 12min kahvitauko ja taas kiinni 2h. Minulla oli enää reilu viikko sopparia jäljellä ja kävin työterveysLääkärillä joka kirjotti loppu ajan eli reilun viikon saikkea.

Pääasia on kuitenkin se että sinä voisit mahdollisimman hyvin. Teet niinkuin itse parhaaksi näet. Esimiehesi varmasti ymmärtää tilanteen.
Pahin vastaan otto mikä voi olla on että sinulle sanotaan että "Raskaus ei ole sairaus. Oma vikasi että olet hankkiutunut raskaaksi ym." Näitäkin on kuultu.

Itselle onneksi sattunut vain hyvin ymmärtäväisiä ihmisiä.

Voimia pahoinvointi kauteen! Tiedän mitä käyt läpi ja olen onneksi sen ylittänyt.
Kyllä se siitä iloksi muuttuu. Älä turhaan stressaa siitä mitä töissäkin sanottaisiin jos jäisit saikulle. NYT ajattele itseäsi!!!!

15+4
 
Kiitos Milla rohkaisevista sanoista.Soitin pomolle ja sanoin et oon huomisen pois (siitä "mukava" pomo ettei oo ikinä kiinnostunut miksi kukakin on sairaana).
Viime kädessä ajattelen kyllä itseäni ja masussa olevaa ihmisenalkua.
 
Itse kyllä 2 viikkoo 24/7 oksentaneena, hain sairaslomaa. Työskentelen vanhusten parissa ja kyllä minusta olisi ollut kurjaa, jos vanhus joutuu saman wc-reissun aikan monta kertaa odottamaan, koska hoitaja saa hänet autettua pois tai todistamaan sitä jatuvaa yökkäilyä niin ettei puhumisestakaan tullut mitään. Matkat wc:hen olivat pitkiä ja yksin kun piti saada päivät rullaamaan omassa yksikössä niin katsoin sairasloman hakemisen ihan velvollisuudeksi. Lääkärikin sanoi viimeisen kerran kirjoittaessaan sairaslomaa ja määrätessään lääkettä pahoinvointiin, että tämä on viimeinen oljenkorsi ennen sairaalaan tippaan joutumista. Edelleen lämpimät paikat esim. sauna ja lämmin auto laukasee helposti tuon huonon olon ja oksentelun. Saunottaan kyllä töissä joutuu, mutta nyt niitä ei onneksi ole paljoa ollut niitä vuoroja itsellä. Vähän jänskättää ne jo etukäteen. Yhden saunotukset on menneet siinä ja siinä, riippuu pesuhuoneen kuumuudesta, mutta useamman tunnin altistus voi olla vielä mahdoton tehtävä edelleen. Joten ihan omaa vointia kuunnellen ja minusta ei ole häpeä hakea sairaslomaa kyseisen asian vuoksi.
 
Olin s-lomalla rv7-14. Olo oli totaalisen kamala, sillä mua oksetti ja huimasi aluksi ihan ympäri vuorokauden. En myöskään jaksanut enää olla jalkeilla, joten s-loma oli itsestäänselvyys. Mulla oksentaminen ei helpottanut oloa millään tapaa, vaan yökkäilyn jälkeen oli ihan yhtä paha olo kuin ennen yökkäystä.
 

Yhteistyössä