sairas suhde ruokaan..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahmija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahmija

Vieras
miten onnistuisin pienentään annoskokoa..? syön säännöllisesti(aamupala,lounas,välipala,päivällinen,iltapala joskus) Ruokani on terveellistä(tai ainakin luulen niin). Mutta joka kerta kun alan syömään ahmin ihteni ihan ähkyyn (pahaolo, maha kasvaa kolinkertaseksi, eikä jaksaisi liikkua ku on ni täynnä!)
Kertokaa mulle miksi teen näin!!!???? nälkää en muista millon oisin viimeksi etes tuntenut, mutta silti ahtaan ihteni aina ihan ylitäyteen kerralla.. nytkin on taas ni etova olo :( Luulenko eläväni jollain kivikaudella ja syön siksi kaiken mitä nään kerralla?? Sama on makian kanssa, syön koko kääretortun kerralla jos sorrun maistamaankaan.. :ashamed: Tä on tosi häiritsevää!!
Pitäskö alkaa tekeen pahaa ruokaa ni sitä ei haluais syyä ni paljoo... (varmaan kyllä söisin silti).. jotekin vaa ahmin nii älyttömästi vaikka kuinka päätän etten syö paljoo.. :'( Mistä tämä voisi johtua??
Kiitos jos joku viittii vastata!! =) =)

en mä tiedä istä se jouhtua voi mutta mulla on ihan samanlaista, joskus ajattelin että ehkä se juontaa lapsiúudesta. Olen kokenut monennäköistä eikä ole aina ollut ruokaa päydässä muuta kun tilipäivänä, ja itse teen viellä niin että kun tili tulee menen kauppaa ja ostan aivan älyttömästi ruokaa, meillä on kaupat lähellä että joka päivä pääsisi!

Olen päättänyt monta monta kertaa etten ota lisää, mutta minun on ihan pakko ottaa.

Oletko koskaan kuullut vähähiilihydraattisesta dieetistä tai elämäntavasta?Minulla oli myös noita ahmimisongelmia ja olen yrittänyt pudottaa tuhannet kerrat painoa esim.paikkareissa.Silloinkin syödessä tuli ihan kylläinen olo,mutta en jaksanut noudattaa ohjeita 8 viikkoa kauemmin kun teki mieli napostella koko ajan jotain ylimääräistä ja kun muutaman kerran repsahdin niin ajattelin,että menköön.
Eksyin vahingossa karppaus.infon sivulle ja sieltä tuli syömisestä niin mielenkiintoista tekstiä,etten meinaa enää tällä palstalla keretä käymään =) Ensiksi ajattelin,että kokeilen pari viikkoa,eihän se ota jos ei annakkaan ja päätän sitten jatkosta.Jo viikon jälkeen olo alkoi muuttumaan energisemmäksi ja nälkä ei todellakaan vaivaa.Se,että syömme niin paljon hiilihydraattipitoista ruokaa aiheuttaa sen,että verensokeri nousee aina syömisen jälkeen ja kun insuliini tulee apuun ja laskee sitä niin kohta tekee mieli taas napostella jotain.Ja laihtumistakaan ei tapahdu koska elimistö ottaa ensisijaisesti energiansa hiilihydraateista,mutta kun vähennetään hiilihydraatit vähemmäksi niin elimistö rupeaakin käyttämään rasvavarastojaan.Käy ihmeessä tutustumassa sivuihin,en ole katunut vielä kertaakaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 15:29 muumimamma kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut vähähiilihydraattisesta dieetistä tai elämäntavasta?Minulla oli myös noita ahmimisongelmia ja olen yrittänyt pudottaa tuhannet kerrat painoa esim.paikkareissa.Silloinkin syödessä tuli ihan kylläinen olo,mutta en jaksanut noudattaa ohjeita 8 viikkoa kauemmin kun teki mieli napostella koko ajan jotain ylimääräistä ja kun muutaman kerran repsahdin niin ajattelin,että menköön.
Eksyin vahingossa karppaus.infon sivulle ja sieltä tuli syömisestä niin mielenkiintoista tekstiä,etten meinaa enää tällä palstalla keretä käymään =) Ensiksi ajattelin,että kokeilen pari viikkoa,eihän se ota jos ei annakkaan ja päätän sitten jatkosta.Jo viikon jälkeen olo alkoi muuttumaan energisemmäksi ja nälkä ei todellakaan vaivaa.Se,että syömme niin paljon hiilihydraattipitoista ruokaa aiheuttaa sen,että verensokeri nousee aina syömisen jälkeen ja kun insuliini tulee apuun ja laskee sitä niin kohta tekee mieli taas napostella jotain.Ja laihtumistakaan ei tapahdu koska elimistö ottaa ensisijaisesti energiansa hiilihydraateista,mutta kun vähennetään hiilihydraatit vähemmäksi niin elimistö rupeaakin käyttämään rasvavarastojaan.Käy ihmeessä tutustumassa sivuihin,en ole katunut vielä kertaakaan.

Tuol oli kyl todella mielenkiintoista tekstiä! :D
pitää koittaa vähentää hiilareita. En oo kyllä syöny ku harvoin enää perunaa, pastaa, riisiä, porkkanaa.. kun niistä tuli niin raskas olo. (nyt tiedän miksi ;) ) Mutta vaaleita vauhoja, yms. syön kyl joka päivä! Onkohan sen oltava ihan ehotonta niitten poistaminen? Vai voisko niitä vain vähentää? tykkään esim. pinaattikaitosta aikastalailla ja siihenhän laitetaan vehniksiä..?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 15:19 vieras kirjoitti:
en mä tiedä istä se jouhtua voi mutta mulla on ihan samanlaista, joskus ajattelin että ehkä se juontaa lapsiúudesta. Olen kokenut monennäköistä eikä ole aina ollut ruokaa päydässä muuta kun tilipäivänä, ja itse teen viellä niin että kun tili tulee menen kauppaa ja ostan aivan älyttömästi ruokaa, meillä on kaupat lähellä että joka päivä pääsisi!

Olen päättänyt monta monta kertaa etten ota lisää, mutta minun on ihan pakko ottaa.

Mietin itekki voisko se olla lapsuudesta juontuvaa..? Meil on kyl aina ollu ruokaa päydäs ja sitä on kans syöty!! Rahat oli kyl muuten ollu tosi tiukilla.. Ei meil kukaan mitenkään lihava oo, mut rakastetaan ruokaa ja sitä on aina kerralla syöty tooosi paljon! Porukoitten vakio lause oli et "kattilat tyhjiksi"... ja me syötiin mielellään.. :p Jospa sitä jotenkin oppis hillihteen jotenkin tuota syömistä.. se kyl tosiaankin tuntuu siltä kuin sitä muka yrittäs ahtaa nii oaljo kuin mahollista varastoon, et jos ens kerral ei saakkaan.. aika outoo.. :/ pitää kokeilla vähentää nuita hiilareita ja miettiä mitä täsä vois tehä.. Tää on kyl tosiaan ärsyttävää! \|O \|O
Mie oon muuten kans sellanen et heti tilipäivänä kauppaan ja mahottomasti tavaraa, sellastakin mitä ei tarvihekkaa. Asutaan myös lähellä kauppaa, ja käynki siel melkein joka päivä "täydentämässä varastoja".. karkkia pitää ostaa joka kerta vaikkei etes mieli tekis, mut varulta jos myöhemmin.. Sitäkin on pakko olla aina kaapissa montaa sorttiaa... :ashamed: Oikiesti jo iha viduttaa koko homma! mikä ihme se on ku ei tajua ettei oo pakko hamsrata ruokaa ja vaikkei kaikkee keral söiskään nii sen voi syyä vaik huomen!!

tein sen taas.. toisen kerran tänään.. söin itteni ihan ähkyyn.. nyt maha pulleana poen huonoa omatuntoa.. :ashamed: että pitikin mennä ahmimaan ittesä näi täyteen! \|O \|O nyt ei sit tee mieli tehä mitn ku käy mahaan... :( :ashamed:

Yhteistyössä