Kuule ap,
tukiverkon puute ei ole syy jäädä paskaan liittoon! Myös ilman tukiverkkoa voi pärjätä, esim. sossun tarjoamat tukiperheet ym.
Minä liputan perheen puolesta yleensä olen sitä mieltä että jos on vain joku keino millä tilaanteen voi korjata se kannattaa käyttää, mutta omat voimavarat on se mittari milloin on yrittänyt tarpeeksi, kun tuntuu että mikä tahansa muu olisi parempi kuin jäädä siihen suhteeseen niin silloin kannattaa jo lähteä.
Kun sanoin että molemmilta täytyy löytyä halua yrittää niin kuitenkin on tärkeää että se pettäjä näyttää se halun selvästi, että pettäjä on valmis antamaan kaikkensa jotta luottamus rakentuisi uudelleen, sinä et voi yksin sitä luottamusta rakentaa eikä se tyhjästä ilmesty, se on pettäjän vastuu, pettäjän vastuu on korjata se minkä hän on rikkonut, jos pettäjä ei joudu sitä vastuuta ottamaan niin on suuri riski että kuvio toistuu, en halua pelotella mutta näin se on. Pettäjän on myös vakuutettava puoliso siitä ettei mitään sutinoita enää ole ja usein se tarkoittaa sitä ettei näitä pitsalla käymisiä "maken"kanssa tule, tai poikien sauna iltoja, firmanbileitä ja niihin viesteihin vastataan heti kun se viesti huomataan, puhelinta ei piilotella eikä ole epämääräisiä selityksiä, tuommoisia asioita tarvitaan jotta se luottamus saataisiin takaisin, ne vaatii pettäjältä paljon nöyrtymistä ja omien menojen karsimista mutta eipä se paljon paina jos mielii puolisonsa ja liittonsa pitää, on myös selvää että parisuhteen on muutenkin muututtava pettämisen jälkeen, ei kukaan petä jos on tyytyväinen liittoonsa, en syyllistä sinua vaan tarkoitan sitä että ne parisuhteen säännöt on luotava uudelleen, keskustelua, läheisyyttää, yhteistä aikaa, huumoria, seksiä, perheen kanssa kivaa tekemistä, avoimuutta, toisen huomiointia, nuo on asioita jotka pitäisi olla itsestään selvyys, jos ei ole niin nuita asioita järjestetään koska halutaan pitää perhe kasassa.
Tulipas taas tekstiä...
Siihen ero asiaan vielä, minä en pelkää eroa jos se tulee, meillä on paljon lapsia ja tiukkaa tekisi yksin heidän kanssaan olla, mutta koskaan ei minua enää petetä, koskaan ei valehdella, koskaan ei minua enää huonosti kohdella ja mies tietää sen ja nuista asioista en tingi, älä sinäkään, vaikka ero olisi vaikea niin vaikeampi on elää pettävän pikkupaska nilkin kanssa joka luulee olevansa mahtisonni.
Kyllä sinä pärjäät, usko itseesi, sinä olet kaunis, ihana nainen ja sinä ansaitset kunnon parisuhteen, sinä et tarvitse huonoa parisuhdetta ja sinä pärjäät yksin, paljon paremmin kuin tyhmän pettäjän kanssa. Arvosta itseäsi! Se itsekunnioitus lähtee itsestäsi, osta uusia vaatteita, meikkaa vaikka ei tarvisi, osta kalliit kengät, kun huolehdit ulkoisesti itsestäsi niin pikkuhiljaa se itsekunnioitus kasvaa, sano itsellesi joka päivä että: Olen hyvä, kaunis ja ihana nainen ja minä ansaitsen vain parasta.
Usko pois elämä voittaa, sinusta itsestäsi lähtee se onnellisuus
haleja!