sairalomalla olevat mammat,jo alkuraskaudesta?

Miten teillä on työntaja suhtautunut siihen että olette sairalomalla koko raskauden ajan? ja miten se vaikuttaa tukiin?
miten te olette saaneet ajan kulumaan kotona?
ja jos joku haluaa kertoa vielä että miksi on sairaslomalla?
olisin kiitollinen vastauksista!
itse joudun melko varmasti jäämään saikulle kun en voi syödä teittyjä vatsa lääkkeitä ja maha on ripulilla koko ajan, vessan on oltava aina saatavilla. töissä se on mahdotonta. +siihen liittyvät muut ravinnon saanti ongelmat yms. siitä johtuvat muut vaivat...
 
mä en ollut koko raskautta mutta jostain viikosta 20 lähtien.
mulla oli verenpaineet niin korkealla ja stressaava työ että lääkäri kielsi palaamasta töihin.
töissä ottivat kaikki hyvin asian vastaan, olivat sitä mieltä että tärkeintä on minä ja vauva.

tiedän että monet työnantajat ovat tosi nihkeitä näissä asioissa mutta ei siitä kannata välittää, vauva ja sinä olette tärkeimmät jos on todellinen syy olla pois.
 
SusSoo
Mun ei oikeestaan kuuluisi vastata tähän ketjuun... Olen ollut sairaslomalla rv29 lähtien. Stressaavan ja raskaan työn vuoksi sain rytmihäiriöitä, jotka ovat nyt levossa rauhoittuneet. Olin sairaslomalla viikon verran vuodon vuoksi jo rv 14.
Työkaverit ovat suhtautuneet sairaslomiin hyvin. Itse asiassa sekä pomo että muut työkaverit ovat käskeneet minun hakeutua sairaslomalle, jotta raskaus pääsisi jatkumaan mahdollisimman pitkälle. Minulla oli kolme perättäistä keskenmenoa viime vuonna, jonka vuoksi minua on pidetty nyt kuin "kukkaa kämmenellä" sekä työpaikalla kuin äitiyspolillakin


Sussoo, jolla rv 33+0 :heart:
 
kiiitos jo vastanneille. mutta olisi vielä kiva kuulla niiden kokemuksia jotka ovat olleet poissa töistä koko raskauden ajan? työni on vielä sellaista jossa täytyy päivittäin koko ajan nostella painavia laatikoita, jotka just ja just jaksaa nostella, neuvolassa sanoivat että ei sais nostella. no mites teen töitä ku se on pelkkää laatikoiden nostelua ja tavaroiden purkua...

8+3
 

Yhteistyössä