Sairaanhoitajasta pieneläinhoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä oon totaalisen kyllästynyt omaan työhöni. Toimin sairaanhoitajana leikkausyksikössä ja mietin alan vaihtoa. Onnistuiskohan lähteä oppisopimuksella pieneläinhoitajaksi jonnekin klinikalle, jossa leikataan kissoja ja koiria? Mitähän niitten palkat lienee? Luulis, että mun aikaisemmalla kokemuksella ja koulutuksella ois jotain hyötyä, vai oisko?

Itse opiskelen sh:ksi ja eräs luokkakaverini on aiemmalta ammatiltaan pieneläinhoitaja. Hänellä tilanne siis toisinpäin, tosin ei suoranaisesti kyllästynyt aiempaan ammattiinsa, huomasi vain, että työtilanne on huono (teki pieneläinhoitajana vain pari määräaikaista sijaisuutta) ja palkkatasokaan ei vissiin ole kovin hyvä.

Tokihan oppisopimuskoulutus varmaan onnistuu, niin kuin ammattikouluasteen tutkinnoissa yleensäkin. Kannattaanee aloittaa ottamalla yhteyttä paikalliseen oppisopimustoimistoon/-keskukseen. Hyväksilukuja saa yleensä kivasti aina, kun opiskelee "samantasoista" (AMK-tutkinto --> AMK- tutkinto) tai "alempitasoista" (AMK-tutkinto --> ammattitutkinto) tutkintoa.

By the way, ootko miettiny mites olis vaikka työnkierto tai vuorotteluvapaa, niin saisit vähän huilia tämänhetkisestä työstäsi?

Niin ja luokkakaverini mukaan työtilanne huono ainakin Pohjois-Savossa. Tilanne muualla Suomessa voi olla erilainen. Varsinkin, kun pieneläinhoitajan koulutusta järjestetään Iisalmessa, josta varmaan johtuu osittain se, että koulutuskaupungissa ja sen lähettyvillä on työnhakijoita työpaikkoihin nähden runsaasti.

Yhteistyössä