Sairaan, vanhan koiran sisälle pissiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen

Vieras
Meillä on vanha koira joka pissaa sisälle, tosin vaan yhteen paikkaan. Olen käyttänyt sanomalehtiä mutta ne eivät oikein toimi, kun sitä pissaa tosiaan tulee. Koiralla cushingin tauti, ja joudun heräilemään tän vanhan herran kanssa nykyään yötkin parin tunnin välein.
Tietäisikö joku, myytäisiinkö tällaisiin tarkoituksiin jonkinlaisia pissa-alustoja, joissa olisi paperit päällä ja muovitusta alla? Mä en yleensä suosi muovia, mutta tässä tilanteessa on kyllä pakko.
Meidän kennelkaupassa oli tällaisia, mutta ne oli pennuille tarkoitettuja ja niihin oli lisätty jotakin hajustetta joka "houkuttelee" koiraa tekemään tarpeensa niihin.
Mä en halua sellaisia, jotka houkuttelevat periaatteessa sisäsiistiä koiraa tekemään tarpeensa sisälle.
Vaan sellaisia, jotka vaan imevät sen, mitä koira tuottaa jos sen on pakko pissata sisälle. Koska se ei pysty pidättelemään kuin korkeintaan 3,5-4 tuntia.

index.php

Kävisikö tällainen lattiasuoja jonka päälle laittaisit sitten paperit?

mä kanssa ehdottaisin nyt tarkkaan harkitsemaan onko koiran elämä enää elämisen arvoista. rakkautta on myös koirasta luopuminen. noista alustoista niin ell oli ainakin käytössä suojia missä oli muovitettu alusta, kertakäyttösiä siis. varmaan sairaalakäytössä niitä.

Mäkään en ole kyllä nähnyt muita kuin noita pennuille tarkoitettuja alustoja. Tavallaan oon myös sitä mieltä, että koiraa ei saisi pitää liian kauaa "turhaan" hengissä jos se on jo vanha ja noinkin sairas. Mutta en halua silti moralisoida, uskon että olet punninnut molemmat vaihtoehdot jo tarkkaan, ja koira ei toivottavasti itse kärsi tilanteestaan.

mä kanssa ehdottaisin nyt tarkkaan harkitsemaan onko koiran elämä enää elämisen arvoista. rakkautta on myös koirasta luopuminen. noista alustoista niin ell oli ainakin käytössä suojia missä oli muovitettu alusta, kertakäyttösiä siis. varmaan sairaalakäytössä niitä.

Niinpä. Jos koira on jo vanha, ja sairas, ja tuo sairaus tuskin paranee enää? Tiedän että on tuskallista luopua rakkaasta lemmikistä ja ajatuskin ahdistaa, mutta joskus on vain ajateltava eläimen parasta. Onko se koirallekaan elämisen arvoista, tehdä tarpeet sisälle kun on ikänsä tottunut tekemään ulos?

Mun mielestä on aika itsekästä pitää sairasta eläintä väkisin hengissä.

[QUOTE="vieras";22492052]No eihän sitä ihmistäkään tapeta jos väärään paikkaan pissii?!?!!!![/QUOTE]

Arvasin että tänne tulee joku tollanen joka pitää eläintä ja ihmistä "samanarvoisina" ja inhimillistävät eläintä liikaa. Mun mielestä se on oikeasti sairasta! Ja pelottavaa. En haluaisi tuntea henkilökohtaisesti kaltaisiasi ihmisiä.

Kiitos vastauksista.
Tämä koira on kokoajan eläinlääkärin hoidossa ja tarkkailussa, eikä todellakaan vielä kärsi tosta sairaudestaan..
Se jaksaa lenkkeillä joka päivä pitkiäkin lenkkejä, leikkii, juoksee ja nukkuu hyvin ja syö hyvin. Ainoa ongelma on tämä sisälle pissaaminen.
Kyllä mä tiedän, koska koiran elämänlaatu on huonoa ja koska se kärsii.
Ei ole mitään järkeä päästää toista "kärsimyksistään", siinä vaiheessa kun se ei edes kärsi.
Mä olen lopetuttanut useita koiria.

[QUOTE="alkup.";22492099]Kiitos vastauksista.
Tämä koira on kokoajan eläinlääkärin hoidossa ja tarkkailussa, eikä todellakaan vielä kärsi tosta sairaudestaan..
Se jaksaa lenkkeillä joka päivä pitkiäkin lenkkejä, leikkii, juoksee ja nukkuu hyvin ja syö hyvin. Ainoa ongelma on tämä sisälle pissaaminen.
Kyllä mä tiedän, koska koiran elämänlaatu on huonoa ja koska se kärsii.
Ei ole mitään järkeä päästää toista "kärsimyksistään", siinä vaiheessa kun se ei edes kärsi.
Mä olen lopetuttanut useita koiria.[/QUOTE]

Hyvä kuulla. :)

T. se toinen joka vahingossa kirjoitti nimim. :(

[QUOTE="alkup";22492159]Tää on uros, eikä se ikinä sopeutuisi varmaan minkäänlaisiin vaippoihin muutenkaan. Kyllä mä sen kanssa heräilen, mutta kiitti ideasta se oli ihan hyvä.[/QUOTE]

ok.uroskoirille on just omat vaipat, kun jotkut muuten terveet uros koirat kärsii tiputtelusta.mutta ei meidänkää koira vainaa olisi niissä viihtynyt.

Yhteistyössä