Sairaalakassista

• Viestiketjun aloittaja Ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti
Ensikertalainen
Millaiset tohvelit/sandaalit olette ottaneet sairaalaan mukaan (jos olette) ?
Mulla olisi vaihtoehtoina ihan perinteiset pehmeät tohvelit tai sitten sellaiset muoviset/kumiset läpsykät, joissa menee leveä hihna jalkapöydän yli, ovat hyvät jalassa.

Entä kertakäyttöiset liivinsuojat: paljonko niitä pitäisi varata mukaan, riittääkö kotimatkan tarpeiksi?

m
käytin sairaalan tossuja mutta ota ne kovemmat, muoviset:) mulla alko maitoa tuleen ulos asti vasta viimeisenä yönä, joten tarvin vasta kotiin lähtiessa suojat, mutta saakohan niitä sairaalastakin? ota varalta useampi pari jos alkaa hyvinkin tulemaan:)

ee
Mulla oli mukana sellaiset crocks-tyyliset. Niillä oli hyvä hiihtää pitkin käytäviä. liivinsuojia nyt ei kauheesti tarvinnu ja voihan esim. mies tuoda lisää jos loppuu. Mut ei se maito ala heti suihkuamaan tisseistä :) Itse en tarvinnut ollenkaan sairaalassa.

jebulis
Tossujen malli ei vois vähempää kiinnostaa siinä tilassa :D

Se mitä multa puuttui oli imetysliivit (ne ainoat oli niin täynnä maitoa), liivin suojia puoli pakettia (tarvitsin niitä todella paljon), maidonkerääjä (piti panna äiti kauppaan).

Alkuperäinen kirjoittaja km:
mulla ei oo ollu mitää tossuja mukana. liivinsuojia muutama pari.
MITÄÄÄ!!!! Mulla ei todellakaan riittänyt "muutama" liivinsuoja, paketti meni että hurahti!! Laita vaippa liiveihin jos maitoa tulee tosi paljon, se imee enemmän :) mutta jos herkät rinnat(niinkuin yleensä aluksi) niin ilmakylpyjä ja rasvaa rintoihin.

kahden äiti
Käytin sairaalan tossuja. Yksi pari liivinsuojia kotimatkaa varten, koska sairaalassa ollessa en käyttänyt rintsikoitakaan. Kun pyjama meni märäksi, vaihdoin kaapista uuden päälle ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja jebulis:
Tossujen malli ei vois vähempää kiinnostaa siinä tilassa :D

Se mitä multa puuttui oli imetysliivit (ne ainoat oli niin täynnä maitoa), liivin suojia puoli pakettia (tarvitsin niitä todella paljon), maidonkerääjä (piti panna äiti kauppaan).
Mulla maidonkerääjäkään ei riittänyt ekaan kuukauteen, maidot tulvi siitäkin :)

m
Alkuperäinen kirjoittaja sanv:
MITÄÄÄ!!!! Mulla ei todellakaan riittänyt "muutama" liivinsuoja, paketti meni että hurahti!! Laita vaippa liiveihin jos maitoa tulee tosi paljon, se imee enemmän :) mutta jos herkät rinnat(niinkuin yleensä aluksi) niin ilmakylpyjä ja rasvaa rintoihin.
olin sairaalassa 5 vuorokautta ja yhden parin laitoin kotimatkalle ja yksi tai kaksi pyjamaa taisi edellisenä iltana mennä vaihtoon.. ei se maito kaikilla tule sieltä kutsusta:)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Millaisia ne sairaalan tossut sitten on?
En nyt ihan vielä ole kassia pakkaamassa mutta noi crocsit oli mielessä.
Ne voi olla vähissä, ne voi olla sitä ja tätä... :D Mutta ne pestään joka potilaan jälkeen ja on hygieenisiä. Itse ottaisin omat.

jebulis
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Käytin sairaalan tossuja. Yksi pari liivinsuojia kotimatkaa varten, koska sairaalassa ollessa en käyttänyt rintsikoitakaan. Kun pyjama meni märäksi, vaihdoin kaapista uuden päälle ;-)
Mä taas tarvitsin liivit aivan ehdottomasti. Kun maito pärähti rintoihin niin voi jeesus sitä tunnetta. Nenä edessä oli turvonneet melonit. Oli hyvä, että liivit oli joustavat ja tuki tissejä.

ap
Arvelinkin että vastauksia tulee laidasta laitaan :) Pakkaan liivinsuojia muutaman parin ja mies saa sitten tuoda lisää. Tossuasia mietinnässä.
Millaisia ne sairaalan tossut on?

Mahdollisimman vähän tavaraa mukaan. Jos sairaalassa käy esim. vieraita tuomassa lahjoja vauvalle tai tuliaisia äidille on ykskaks sitä tavaraa jo kassikaupalla. Talo tarjoaa varusteet, kannattaa hyödyntää :)

m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Arvelinkin että vastauksia tulee laidasta laitaan :) Pakkaan liivinsuojia muutaman parin ja mies saa sitten tuoda lisää. Tossuasia mietinnässä.
Millaisia ne sairaalan tossut on?
semmoset kumiset joissa menee jalkapöydän päällä "remmi". (onhan se paksumpi kuitenkin kuin remmi )

hip
Sairaalatossut mulla ainakin olleet sellaiset "kovaa muovia". Ei mitkään kamalan joustavat taikka pehmeät. Kyllä ne nyt kuitenkin menee sen sairaalassa olon ajan. ;)
Liivisuojia olen käyttänyt alkuun niin että kestosuojat ja niiden päällä kertakäyttöset. Maito nimittäin tulvi ensimmäiset 3kk.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
olin sairaalassa 5 vuorokautta ja yhden parin laitoin kotimatkalle ja yksi tai kaksi pyjamaa taisi edellisenä iltana mennä vaihtoon.. ei se maito kaikilla tule sieltä kutsusta:)
juu ei varmasti tulekaan, ite vaan hämmennyin. mulla tuli toisena päivänä ja paljon, ja vieläkin tulee, poika 5kk. Ja usko tai älä, ei se niin hääviä näinkään päin ole :/ vaikka varmasti itelle raskasta jos ei kunnolla tule, vaikkei sille aina mitään itse voikaan..

jebulis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oma tyyny kannattaa ottaa.sairaalan tyynyt on niin kamalia että ei niillä voi kukaan nukkua.
Mä olin niin hormonipöllyssä, että nukuin 10h neljän vuorokauden aikana sairaalassa kun ihailin vauvaa. Just kun sain unta niin kätilö tuli herättämään meidät kun vauvan piti syödä.

m
Alkuperäinen kirjoittaja m:
juu ei varmasti tulekaan, ite vaan hämmennyin. mulla tuli toisena päivänä ja paljon, ja vieläkin tulee, poika 5kk. Ja usko tai älä, ei se niin hääviä näinkään päin ole :/ vaikka varmasti itelle raskasta jos ei kunnolla tule, vaikkei sille aina mitään itse voikaan..
alkoi mullakin onneksi tulemaan, ekana koti-iltana annettiin vähän lisämaitoa mutta ei sen jälkeen ja täällä poika on 4 kk:)

Yhteistyössä