Sairaalakassin sisältö

• Viestiketjun aloittaja "onni"
  • Ensimmäinen viesti
"onni"
Aiheesta on varmaan miljoona ketjua, mutta... mitä ihmettä pakata sairaalakassiin? Vai onko se edes välttämätön? Ja mitä ottaa kotiutumisvaatteiksi vauvalle, joka syntyy marraskuun alussa? Ja ennen kaikkea, minkä kokoisia vaatteita vauvalle? Auttakaa tyhmää esikoista odottavaa mammaa, tänk juu. :)

Mulla on ollut joka kerta vain hammasharja+tahna, kampa, deodorantti. Ei muuta,enkä ole kaivannut muuta.

Isä on tuonut pakkaamani vaatteet vauvalle ja minulle sitten kotiutumispäivänä. Vauvalle esim. potkupuku, lakki, tumput,töppöset, toppapuku. Meillä ollut 56cm vaatetta, vauvat olleet yli nelikiloisia jokainen.

*muoks* tietty neuvolakortti on ollut mukana myös =)

Viimeksi muokattu:
Muakin kiinnostaa mitä kaikkea pitää muistaa ottaa mukaan. Kyllä mä uskon että omaa tavaraa ainakin itse tarvin hirmusti mukaan, joten "sairaalakassille" on tarvetta. Saako sairaalassa olla omissa vaatteissa? Olen pienikokoinen joten mietityttää esim onko sairaalan housut ihan sika piiiitkiä ja sukat ällöttäviä?

"vieras"
Sairaalakassiin itelle ainakin imetysliivit, liivinsuojia, kännykän laturi ja omat hygienia tuotteet kuten shampoot, hammastahna ja -harja hiusharja jne.

Mä pakkaisin varmaan vauvalle 56 cm vaatteet taikka sitten reiluja 50 cm. Koskaan kun ei voi tietää inkä kokoinen vauva on syntyessään. Kotiutumisvaatteeksi nyt ainakin pitkänhihainen body, ehkä puolipotkarit ja sit tarpeen tullen vaikka villapuku ja toppavaatteet...

"viivi"
esikoisen kanssa oli omat hygienia tuotteet mukana ja kotiinlähtö vaatteet itselle. Äiti ja sisko sitten oli ostanu tytölle kotiintulo vaatteet ja toi ne sairaalaan. nyt uuden kohdalla mies saa sitten tuoda vauvalle vaatteet kun pääsee kotiin :)

vv
Jos se sairaala on alle 30 km päässä kotoa, niin sairaalakassiin en pakkaisi kuin kameran, kännykän, laturit molempiin ja ehkä kirjan sitä ajatellen että joutuu odottelemaan avautumisvaiheessa kovin pitkään. Hygieniatarvikkeita voi olla hyvä olla mukana, ainakin deodorantti ja hammasharja, ehkä shampoo (toisissa sairaaloissa sitä on talon puolesta). Vauvan vaatteet ja muut voi mies tuoda sitten kun tulee hakemaan sairaalasta, tosin voi senkin kassin pakata valmiiksi. Vauvalle body ja housut ja niiden päälle villapuku ja hattu. Jos kaukalossa ei ole erillistä kaukalopussia niin joku peite vielä, millä voidaan lämmittää vauvaa lisää jos sattuu kylmä päivä, marraskuussa kun se ilma voi olla ihan mitä hyvänsä +15 ja -15 väliltä. Vauvan kassiin voi lisäksi lisätä äidille puhtaat alusvaatteet ja sukat, mutta muuten voi palata kotiin ihan samoilla vaatteilla kuin mitä sinne on mennytkin. Muita tarvikkeita voi sitten oman mieltymyksen mukaan ottaa mukaan jos siltä tuntuu, mutta kaikenlaista pystyy ostamaan sairaalastakin jos tarve vaatii tai mies tai joku muu voi tuoda sairalaan.

Muakin kiinnostaa mitä kaikkea pitää muistaa ottaa mukaan. Kyllä mä uskon että omaa tavaraa ainakin itse tarvin hirmusti mukaan, joten "sairaalakassille" on tarvetta. Saako sairaalassa olla omissa vaatteissa? Olen pienikokoinen joten mietityttää esim onko sairaalan housut ihan sika piiiitkiä ja sukat ällöttäviä?
Siellä ollaan olopaidassa/olomekossa/kaavussa tai miksiköhän sitä kutsutaan =)

mulla oli:
harja, hammasharja + tahna, dödö
suihkusaippua ja shampoo
sisäkengät (sairaalan kengät ei vaan sovi mun jalkaan)
kotiinlähtövaatteet itelle
imetyliivit oli kans ja liivinsuojat.
kamera ja laturi puhelimeen ja kameran

vauvalle:
body, potkarit (kesävauva)
puku, tumput villasukat, pipo

ja kannattaa ottaa myös isommat ku 50cm. meijän pojalle ei 50 menny ollenkaa vaik niin pientä ja siroa vauvaa ootettiin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Mona";22078847]Eiks sairaalassa saa liivinsuojuksia vai pitääks ne viedä itse sinne mukanaan?[/QUOTE]

En mä ole kertaakaan saanut (3 synnyttänyt),mutta ei mulla kyllä sairaalassa ole maito lhtenyt nousuunkaan,että olisin suojuksia tarvinnut.

mulla
kännykkä, laturi, kamera, liivit ja liivinsuojia, hygieniatarvikkeet ja neuvolakortti. Mies tuonut kaukalon mukana kotiutumisvaatteet. Mitään muuta en ole tarvinnut. Ekan aikaan kuljetin kaiken mahdollisen.

Liivinsuojia ei ainakaan TYKSissä saanut, joten niitä mukaan. Sairaalanvaatteet on siitä kivat, että ei tarvi kun heittää pyykkikoriin ja ottaa uudet jos sottaa, sukat kannattaa olla omat. Korvatulpat voi olla hyvä juttu. Itsellä molemmat vauvat olleet pari yötä toisaalla ja sillon oli tulpista apu. Vähän evästä, sekä itselle että isälle. Jos pitkä synnytys (kuten meillä eka) niin tarvi mieskin enegiaa sekä itse synnytyksen jälkeen. Myslipatukkaa, lakua, mehua... Kirjakin oli itsellä hyvä, eka vauva nukkui paljon, toinen oli paljon pois viereltä (sokeritipassa teholla ja valohoidossa) joten sitä aikaa itsekseen oli.

Miä olin niin koomassa koko siellä oloajan et mitään en olis tarvinnu hygienia tarpeiden lisäks,samat äippähousutkin oli pakko panna lähtiessä kun ei just sillon mahtunu muuta. Pojan vaatteet toi mies kotiin noutaessa.

Yhteistyössä