Sairaalakassiin pitäis kuulemma pakata jotain syötävääkin. Ehdotuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Monesta paikkaa olen lukenu, että kannattaa jotain herkkuja ja välipalaa pakata mukaan. Ne, ketkä eivät ole ottaneet/ eivät aio ottaa, ei tarvitte kommentoida. Mut ne ketkä otitte, niin mitä?
 
nnäin
Kun olin synnyttämässä, vuodeosastolla sai ihan vapaasti käydä ottamassa jääkaapista välipalaa. Siellä oli leipätarvikkeita, hedelmiä ja jogurtteja ja mehua myös. En kaivannut mitään muuta. Synnytystä varten olin ottanut mukaan muutaman energiapirtelön (Fortimel?), mutta yrjötti koko synnytyksen ajan, joten juomatta jäivät nekin.
 
"nimetön"
Mehua mulle ja miehelle evästä oli mukana. Mitään ei ois tarvinnu kun lapsi synty niin nopsaan. Mutta kuullut olen että jos synnytys venyy niin eväät tulee tarpeeseen. Synnytyksen jälkeen tulee kyllä ruuat hyvinkin talon puolesta. Näin ainakin meillä.
 
no tuota
Mulla ei ole koskaan ollut, mutta toisaalta viimeksi siellä oli (synnytyksen jälkeen siis) tarjolla vain ananas-mehua ja mä en oikein saanut sitä juotua, eli jotain oman maun mukaisia hedelmäisiä pillimehuja vaikka vois ottaa, ei ne paljoa paina sieltä takaisinkaan kantaa jos ei tuu käytettyä :)
 
Jokainen tuntui antavan neuvoksi esikoista odottaessa että omaa syötävää ja juotavaa mukaan sairaalakassiin. Otinkin sitten aikamoisen eväskassin mukaan (pillimehua, pillikaakaota, limsaa, suolakeksejä, pähkinöitä, salmiakkia, suklaata, hedelmiä, välipalapatukoita, mehukeittoa), mutta 95% toin ne takaisin kotiin. Sairaalassa oli tarjolla syömistä ja ja juomista yllinkyllin ja ne maistui sen verran hyvin että omat eväät jäi lähes kokonaan syömättä.

Nyt kun toisen lapsen synnytys lähestyy niin taidan ottaa vain vähän jotain salmiakkia ja suklaata sekä pillimehuja.
 
liinu.
Pillimehua oli, niitä yritin juoda synnytyksessä. Silloin tällöin sain kulauksen alas. Lisäksi osastolle sitten lakuja ja pillimehuja :) Janotti kovasti imettäminen ja mehuja oli helppo juoda yölläkin ja lakua mahan toimintaan.
 
"harmaa"
ikinä en ole evästä kassiin laittanut, jos nyt jotakin haluat niin vaikka limupullo ja suklaa. Ennemminkin olen joutunut tappelemaan sairaalassa synnytyksen jälkeen saada kipulääkettä jos on kuinkakin kivulias :(
Eli viimeisimpän synnytykseen siis pakkasin kassiini mukaan sen yhden panadol paketin varuiksi mukaan, tosin silloin just ei ollutkaan yhtään tuolle tarvetta :D
 
KYS 2009 sairaalassa sai synnärillä limpparia ja mehua, sekä leipää ja vissiin jotain hedelmiä oli tarjolla. Synnytyksen jälkeen oli tarjolla leipää, kahvia, limpparia, keksiä, hedelmiä ja yougurttia yms..
TYKS 2011 mehua oli tarjolla, ja synnytyksen jälkeen kahvia ja leipää yms..

Että eipä tuolla mitään olisi tarvinnut olla mukana, hedelmäpilttiä mulla oli kuitenkin molemmilla kerroilla mukana kun ainoa mitä teki mieli syödä.. Osastolle toi mies sitten joka päivä jotain mitä pyysin. ;) Mutta ei siellä nälkään kuole..
 
Eväät jäivät käyttämättä
Mut vietiin ensin osastolle, annettiin käynnistyspilleri, ja sitten ohjattiin ruokapöytään. Kätilö näytti jääkaapin, missä oli välipalaa, ja sanoi että täällä ei sitten saa pihistellä syömisen kanssa, kun voi joutua odottelemaan vielä monta päivää.

Yötä myöten siirryin saliin. Siellä ei kyllä syöminen käynyt mielessäkään. Muutaman tunnin päästä lapsi oli maailmassa, ja sain salissa herkulliset leivoskahvit ja voileivät. Aamuyöstä siirryin lapsivuodeosastolle, missä taas näytettiin jääkaapit siltä varalta, että tulisi nälkä ennen aamiaista.

Voi sitä syömisen ja juomisen määrää.
 
"vieras"
No en kyllä todellakaan ottaisi yhtään mitään, ellei joku ihan erityisruokavalio kyseessä. Ruoka kuuluu siihen sairaalamaksuun ja sitä saa aina pyydettäessä jos vain tilanne ja kunto sallii syömisen.
 
No mä olisin ollu onnellinen eväästä, lähin laitokselle syömättä ja kun synnytys pitkittyi (saliin meno siis), olis ollu kiva saada jotain syötävää..Mut kyl se nälkä siellä sit unohtu.. :D

synnytyksen jälkeenhä evästä kyllä riittää, ite otin lähinnä just jotain pillimehua ja suklaata mukaan.
 
"vieras"
Tarviiko joku aikuinen ihminen ihan aikuisten oikeesti vinkkejä, mitä syötävää pakkaisi mukaan jos menee sairaalaan??? Onko uusavuttomuudessa mitään rajaa, että tarvitaan joku kertomaan, että ota pillimehu ja suklaata? Miten olet ajatellut pärjätä vauvan kanssa?
 
"hmm"
Mitähän mulla oli... En enää muista :D Mä olen meinannut kuolla sairaalassa nälkään kun on ollut pitkää odottelua eikä mitään järkevää siellä tarjolla, jotain mehukeittoa ehkä tai jugurttia.
Ottaisin mukaan jotain helppoja juttuja kuten keksiä, energiapatukoita, suklaata, hedelmiä. Ei sielllä välttämättä kiireisten hoitsujen keskellä edes kehtaa kysellä ruoan perään että kyllä mä suosittelen ottamaan evästä ihan varmuuden vuoksi. Voihan niitä sit napostella huoneessa illalla jos huiko iskee. Mulla ainakin iski ja jos sairaalasapuska ei ollut kauhean hyvää niin nälkähän siinä jäi.
 
yi
Esikoista synnyttäessä olin salissa noin 10 tuntia. Kätilöiden vuoronvaihtojakin ehti olla kaks sinä aikana... ei siinä kesken synnytyksen mitään ruokaa tarjoiltu, mut mulla oli mukana pähkinä,hedelmä,suklaarusina -pusseja, suklaata, lakua ja pillimehua. Ne mitä en siinä syönyt söin sitten osastolla.

Kakkosta synnyttäessä menin liikehälyytyksenä synnärille niin eivät antaneet alkuun syödä jos joudutaan sektioon, mut antovat glugoositipalla energiaa kun en vatsataudin takia ollu muutenkaan syönyt vuorokauteen. Kun synnytys lähti sit käyntiin ihan normaalisti ja sektio vaara poistu niin mies kävi hakee meille kolmioleivät. Karkit söin vasta osastolla.
 
"aapee"
Jotkut jaksaa ottaa asiat niin vakavasti. Se ku on kauhia synti kysellä vinkkejä. ;)
Lukutaito sentäs on kadoksissa, kun kuitenki laitoin heti alkuun, ettei tartte kommentoida jos ei ole ottanu mukaansa eväitä. Onks se sitte tyhmyyttä? ;)

Eiku nyt pysytään asiassa ja ihan vähän siinä vieressä ja vähän hei, sitä myssyä löysemmälle!
 

Yhteistyössä