Sairaalakassiin pitäis kuulemma pakata jotain syötävääkin. Ehdotuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Sairaalasta saa aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Lisäksi synnyttäneiden osastolla oli jääkaappi josta sai vapaasti hakea lisää purtavaa.
En siis itselleni todellakaan kaivannut eväitä.

Sen sijaan jos synnytys venyy pitkäksi, voi eväät olla tarpeen miehelle (joka ei sairaalasta saa mitään, kun ei ole siellä potilaana)
 
"kahden äiti"
[QUOTE="kolmen äiti";27967543]Sairaalasta saa aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Lisäksi synnyttäneiden osastolla oli jääkaappi josta sai vapaasti hakea lisää purtavaa.
En siis itselleni todellakaan kaivannut eväitä.

Sen sijaan jos synnytys venyy pitkäksi, voi eväät olla tarpeen miehelle (joka ei sairaalasta saa mitään, kun ei ole siellä potilaana)[/QUOTE]

Juurikin näin, korkeintaa jotain herkkua esim. suklaata tai salmiakkia.

Saako salissa edes syödä mitään ennen synnytystä, tuli vaan mieleen, etten itse saanut edes kunnon vesi hörppyä ennen ponnistamista, varautuisivatko mahdolliseen leikkaukseen....
 
"viima"
Uusavuton on se, joka ei ota asioista selvää, vaan möllöttää niillä sijoillaan.

Mua ainakin kiinnostaa asia vastaisuuden varalle.
tyksis oli ainakin ruokaa tarjolla vaikka muille jakaa sen synnytyksen JÄLKEEN. ja ihan hyvää ruokaa. ja jääkaapilla sai käydä ihan niin paljon kuin huvitti.

eli jos synnytys pitkittyy niin siel salis voi olla kiva et on jotain evästä, mulle tarjottiin synnytyksen aikana vain mehua. mies sai sitä myös juoda ja synnytyksen jälkeen hän sai kahvin, mä sain voikkarin ja kahvin, siel salis.

mut herkkuja siel ei ole, eli jos tykkää syödä suklaata yms niin ne kannattaa ottaa mukaan. ja luumurusinakeitoo on hyvää kun odottelee ekaa vessareissua..... sitäkin oli jääkaapissa mut monesti loppu joten helpommalla pääsi kun oli oma tölkki mukana.
 
"aapee"
Juu, olen siis pakkaamassa evästä synnytyksen jälkeiseen oleskeluun ja miehelle. En edes oleta, että tekee mieli syödä mitään sillon ku on synnytys käynnissä ja kovat tuskat. Että kyselkääs niiltä ukoiltakin, oisko ne jotain sinne saliin kaivannu? :)
 
4n äiti
Mulla oli synnytykseen kassissa varattuna pillimehuja. Ne on sopivan kokosia ja helppo juoda sen pillin ansiosta. Joka synnytyksessä on niitä ollut mukana ja olen tykännyt paljon. Myös osastolla ollessa on kiva kun voi kaivaa vaan kassista pillimehun eikä tartte lähteä kipeenä lompsimaan keittiöön asti jos jano tulee. Toiseksi on sitten ollut suklaata ja muuta karkkia kassissa. Niitä en ole synnytyksessä halunnut, mutta osastolla on kiva, ku saa herkkua ja hyvää lisäenergiaa esim. suklaapatukoista. Muuten olen pärjäillyt sairaalan antimilla, mutta siis pillimehut ja suklaat mukaan.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";27967614]Juu, olen siis pakkaamassa evästä synnytyksen jälkeiseen oleskeluun ja miehelle. En edes oleta, että tekee mieli syödä mitään sillon ku on synnytys käynnissä ja kovat tuskat. Että kyselkääs niiltä ukoiltakin, oisko ne jotain sinne saliin kaivannu? :)[/QUOTE]

Ei mun mies ois malttanut/saattanut jännitykseltään mitään syödä. Itse olen ollut ihan valmista kauraaa synnyttämään kun saliin ollaan menty, ettei siinä mieskään ois voikkareita ennättänyt syödä :)
 
4n äiti
Ja miehelle on otettu evääksi lihapiirakkaa, suklaata ja energiajuomaa. Viimeisin synnytys tosin olin jo sen verran nopea, ettei mies ehtinyt eväisiin koskea. Sai sekin kyllä heti synnytyksen jälkeen kahvit ja sämpylät, kun sairaala tarjosi.
 
kolmen äiti minäkin
Esikoisen kanssa mentiin sairaalaan jo aamuyöstä ja synnytys kesti 17 tuntia.
Kyllä mies kävi siinä kerran syömässä sairaalan kahvilassa. Ja lisäksi söi ne voileivät, mitkä oltiin tehty evääksi.

Keskimmäisen kanssa synnytys kesti n 7 tuntia ja muistaakseni siinäkin mies jossain välissä söi eväsleivät.

Kuopuksen kanssa ei keritty leipiä tekemään (tuli vähän kiirelähtö :) ) mutta eipä siinä mitään eväitä kaivattukaan, kun pieni mies oli jo sylissä 35 minuuttia sen jälkeen, kun meidät oli kirjattu sairaalaan sisään...

Itselläni on ollut varmuuden vuoksi mukana vähän suklaata (jos tarvitsee saada verensokeria ylös) ja muutama pillimehu. Muuta en ole kyllä kaivannutkaan.
 
Eväät jäivät syömättä
[QUOTE="kolmen äiti";27967543]
Sen sijaan jos synnytys venyy pitkäksi, voi eväät olla tarpeen miehelle (joka ei sairaalasta saa mitään, kun ei ole siellä potilaana)[/QUOTE]

Kyllä mieskin saa sairaalasta ruokaa, tosin se pitää erikseen tilata ja maksaa. Kumma tämä käsitys, että sairaalassa jotenkin nälissään oltaisiin; minäkin tosiaan ensimmäisellä kerralla pakkasin hirmuiset eväät mukaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Eväät jäivät syömättä;27967678:
Kyllä mieskin saa sairaalasta ruokaa, tosin se pitää erikseen tilata ja maksaa. Kumma tämä käsitys, että sairaalassa jotenkin nälissään oltaisiin; minäkin tosiaan ensimmäisellä kerralla pakkasin hirmuiset eväät mukaan.
Tää on ihan totta, mieskin saa ruuan jos sen erikseen tilaa, meillä myös mies saanut kahvi, mehu, leipä, jugurtti ja pullaa synnytyksen jälkeen, itse sain näiden lisäksi myös lämpimän ruuan, synnytin aikastalailla lounas aikaan. Mies ois voinut myös käydä kanttiinista halutessaan hakemassa sämpylää yms.
 
"yx vaan"
Herkkuja vaan mullakin, tyksin jääkaappi oli tosiaan hyvin varusteltu :) Ekan aikana mies ehti käydä viereisellä hesellä ja kotonakin, tokan kohdalla oli just syöny iltapalan ja tyttö synty aamulla, iltapäivällä tais sit käydä "taas" hesellä. Joten eväitä ei hänelle ollut. Muistelisin kuitenkin et kahvia sai synnytysosaston kahvihuoneessa keitellä... Korjatkaa jos olen väärässä, mun huomio oli sattuneesta syystä pikkusen jossain muualla ;)
 

Yhteistyössä