En jaksa nyt jokaiselle erikseen vastata..
No siis, alunperin laitoin hakemuksen lastenhoitotyöhön (hoito kodeissa, kun lapset ovat kipeinä ja vanhempien pitää mennä töihin), ja siitä kokemusta onkin, valmistuin lasten ja nuorten koulutusohjelmasta, tai siihen suuntauduin. Hetken mielijohteesta laitoin hakemuksen myös kotihoitoon, sekä sairaalaan keikkahommiin... Haastattelussa avoimesti kerroin, ettei mulla ole sieltä kokemusta, työ kiinnostaa, mutta jännittää, kun sitä kokemusta tosiaan ei ole... Ilmeisesti se ei heidän mielestään sit ollut este, kun työtarjouksiakin on tullut paljon.
Kaveri tekee keikkatyötä tuonne myös ja on kertonut jonkun verran, mitä siellä on tehnyt. Kun mä oon lypsänyt sitä tietoa

On riippunut paljon paikasta, mut on tullu vähän semmonen kuva, että joissain sairaaloissa/osastoilla närkästytään, jos sitä apua/opastusta kysytään. Ja oletetaan, että se homma osataan, niinku kai pitäiskin, jos kerta sinne töihin on menossa?
En mä oikeesti tiiä, että olisinko tosissani ollut minnekään menossa ilman palkkaa, mut se on käynyt mielessä, kun kiinnostus ko työtä olis tehdä, mut kun tuntuu, ettei sitä osaamista sit kuitenkaan ole sen vertaa, että uskaltaisin mennä
Joo, totta. En arvosta osaamistani tässä hommassa, kun en ole sitä ennen tehnyt

Ei kai se mitenkään outoa ole? Kyllä mä lähihoitaja olen, mutta ei se tarkota sitä, että osaisin työskennellä jokaikisessä paikassa, jossa lähihoitaja voi työtä tehdä, jos en ole sellaisessa paikassa koskaan ollut. Edes harjoittelemassa.
Kyllähän lähihoitaja katetroinnit ja imut tekee.
En mä ole ajatellut, että kenelläkään olis velvollisuus mua opastaa yhtään mihinkään, mut sitähän mä tässä kysyin, että mitähän olisivat mieltä, jos moista ehdottaisin

Kun musta tuntuu, että menisinkö mä sinne nyt PALKKAA vastaan sitten vaan jalkoihin pyörimään...
Ei ne taidot mun mielestä sinällään ruosteessa ole, kun en vaan koko 3 vuotisen koulutuksen aikana ole niitä kovinkaan paljoa opetellut. Ehkä kerran avustettuna. Ehkä mun siis pitäisi se muistaa ja osata, kun sillon 16 kesäisenä sen tein :/
Tarkoittaako se sitä, että jos mä olen ollut kotona 2,5v niin en voi enää töihin hakea, kun on taidot ruostuneet? Kiva kiva. No, ehkä olis pitänyt olla hakematta. Tai ainakin tekemättä tää aloitus tänne

Pitäis kai vaan luottaa itteensä enemmän tai siihen, että mua siellä sitten opastettaisiin :saint: