sain vihdoin haettua opamoxit lääkäriltä mutta olen niin läski ettei ne mitään auta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöh

Vieras
ja turha tulla mesoomaan toleranssista. en ole lähes vuoteen niitä syönyt ja silti eivät meinaa jeesaa kuin 3-4tabl. kerroin tästä aikanaan lääkärillekin, mutta se ei uskonut minua. kysyin että eikö painoni vaikuta kuitenkin asiaan (120kg), että kyllähän sairaalassakin tuollaiset lääkkeet usein katsotaan painon mukaan. lääkäri myönsi että näin on ja asia jäi siihen.

muuta tämä lääkäri ei suostu kirjoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Oho, vaihda lääkäriä jos mahdollista? Eihän tuollaisessa toiminnassa ole mitään järkeä :/

tää on mun työterveyslääkäri, tuskin voin vaihtaa. muuten aivan ihana lääkäri, ottaa minut vakavasti ja minun oireeni jne, mutta tuota ei usko etteivät toimi normaalilla annostuksella

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
JOs sinulla on ollut aiemmin Opamox riippuvuus tai olet käyttänyt sitä paljon, jää se tieto solumuistiin, eli jatkossa ei sama määrä vaikuta mitään.

ei ole koskaan ollut riippuvuutta. mulla ei tule riippuvuutta oikein mihinkään. aikoinaan poltin, lopetin sen kuitenkin tuosta vaan. aikoinaan söin vuodet päivät opamoxia päivittäin, en jäänyt koukkuun. lääkkeet loppui ja se oli siinä. ei ollut mitään viekkareita tmv.

Ei sitä annostusta voi nostaa poskettomasti. On ennemmin mietittävä lääkkeen vaihtoa kun annostuksen nostamista hevoskuureihin. Haittavaikutukset voi tulla vaikka toivottuja vaikutuksia ei tuliskaan ees suurilla annostuksilla.

Lääkkeet vaikuttaa kehoon, vaikka sitä rentouttavaa vaikutusta ei tuntuisikaan. toisinsanoen se esim. rasittaa maksaa ja siihen ei kauheasti painosi vaikuta, aikuisen maksa on aikuisen maksa. Siksi aikuisten lääkkeitä ei yleensä enää anneta painon mukaan.
Lisäksi nuo vaikutukset on juuri sellaisia, että oikeasti vaikka et itse tuntisi mitään, voi rektiokykysi olla jo vaarallisesti heikentynyt, siksi niitä ei kotikäytössä voida määrätä samanlaisia annoksia kuin sairaalahoidossa.
Toisaalta sekin, että tuntuu ettei lääke vaikuta voi olla myös sen sivuvaikutus, bentsodiatsepiinit kun heikentää kaikkia aistimuksia ja normaali käytösä niistä ei edes kuuluisi tulla sitä huumaavaa vaikutusta. Kyllä mä uskoisin lääkäriä tuossa asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No laihduta!!!

tässäpä viisauden sanoja. voi kiitos, kiitos kun kerroit minulle asian jota en olekaan itse tajunnut.

No toimi sit kans!

voi kiitos. kyllä mä sun kauniilla sanoilla saan nyt motivaatiota ja vuoden päästä olen 50kg hoikempi.

Toi vieras kirjoitti törkeästi, mut on siinä totuuden siemen. Miten itte oot miettiny ton painoasian, onko sulla suunnitelma miten sen asian otat työn alle, vai ootko vaan päättäny että painat sen 120 kg ja lääkitys ruuvataan sen mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Oho, vaihda lääkäriä jos mahdollista? Eihän tuollaisessa toiminnassa ole mitään järkeä :/

tää on mun työterveyslääkäri, tuskin voin vaihtaa. muuten aivan ihana lääkäri, ottaa minut vakavasti ja minun oireeni jne, mutta tuota ei usko etteivät toimi normaalilla annostuksella

Toisaalta jos käytät tuota lääkettä nyt annostuksen mukaan ja se ei tehoa niin eiköhän lääkärikin jossain vaiheessa myönnä että lääkkeen vaihto olis tarpeen? Luulisi ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
No laihduta!!!

tässäpä viisauden sanoja. voi kiitos, kiitos kun kerroit minulle asian jota en olekaan itse tajunnut.

No toimi sit kans!

voi kiitos. kyllä mä sun kauniilla sanoilla saan nyt motivaatiota ja vuoden päästä olen 50kg hoikempi.

Toi vieras kirjoitti törkeästi, mut on siinä totuuden siemen. Miten itte oot miettiny ton painoasian, onko sulla suunnitelma miten sen asian otat työn alle, vai ootko vaan päättäny että painat sen 120 kg ja lääkitys ruuvataan sen mukaan?

voi kuule. mä olen yrittänyt 10v laihduttaa. olen masentuntu ja vihaan itseeni kun en saa painoa alas. oksetan itseeni.

JOs sinulla on ollut aiemmin Opamox riippuvuus tai olet käyttänyt sitä paljon, jää se tieto solumuistiin, eli jatkossa ei sama määrä vaikuta mitään.

ei ole koskaan ollut riippuvuutta. mulla ei tule riippuvuutta oikein mihinkään. aikoinaan poltin, lopetin sen kuitenkin tuosta vaan. aikoinaan söin vuodet päivät opamoxia päivittäin, en jäänyt koukkuun. lääkkeet loppui ja se oli siinä. ei ollut mitään viekkareita tmv.

Eiköhän tuo ylipaino kerro jonkinlaisesta riippuvuusongelmasta...

nonni, tämä keskutelu loppui minun puoletasni tähän. kiitos.

joillakin kun on tapana kieltää päivän selvät ongelmat viimeiseen asti..

Yhteistyössä