Sain tänään haukut niskaani leikkipuistossa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöpötys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöpötys

Vieras
Avasin puiston portin lapsilleni että pääsevät leikkimään. Samalla avauksella puistosta lähti pph lapsilauman kanssa ja kaksi lasta juoksi avoimesta portista pois. Luulin että oli sen pph:n lapsia kun hän siinä portilla juuri oli mutta tämäpä rupesikin mulle saarnaamaan että kenen lapset juoksivat pois puistosta ja että en olisi saanut päästää näitä kahta pois sieltä. Itse siis seisoi siinä avoimella portilla etten olisi edes saanut sitä porttia kiinni.

Sanoin kyllä että ensinnäkin luulin että ovat tämän pph:n hoitolapset ja toisekseen puistossa jokainen vastaa omista lapsistaan ja kolmanneksi olisi itse laittanut sen portin kiinni kun kerran siinä portin kahvassa roikkui. Oli ihan pakko puolustautua.

Kauheaa tämä lynkkäysmeno tuolla puistoissa, ja kaikki vaan sen takia kun avasin portin lapsilleni.

Puiston lähellä ei ole onneksi mitään liikennettä eli alue on turvallinen myös aidan ulkopuolella eli näillä karkulaisilla ei ollut vaaraa. Ja lasten äiti sitten hakikin lapset takaisin. Toki katsoin että eivät pienet pidemmälle karanneet kuin suunnilleen 5 m päähän leikkialueesta.

Samaa mieltä kanssasi että Suomessa on kyllä aikamoista meininkiä tuo puistoilu.
Varsinkin pph:t ja puistotädit ovat ainakin täällä meillä päin aikamoisia tyranneja...kiukkuisena katsotaan päälle jos lapsi vahingossa ottaa heidän lelun ja jos yrittää vähän keskustella jostain tulee kyllä olo että onkohan mussa jotain vikaa kun puhun vieraalle.
Tämä on siis vain minun mielipiteeni näistä lähipuistojen tädeistä, en yleistä mitenkään!

Juu,noissa puistoissa tuntuu olevan aina välillä sellaset viidakon lait.

Meille taas eräs lapsi sano kerran,ettei tänne saa tulla,kun nyt on meidän vuoro olla täällä.Lapsi lisäs vielä,et äiti sano niin.
Sen äiti seiso vieressä,eikä puhunu muuta kuin kyttäs hapan ilme naamas

Harmi että muuallakin tällaista. Me ollaan vasta tutustuttu Suomalaiseen leikkipuistokulttuuriin ja tuli kyllä ikävä taas edelliseen "kotimaahan" jossa työn takia asuttiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:36 Pöpötys kirjoitti:
Harmi että muuallakin tällaista. Me ollaan vasta tutustuttu Suomalaiseen leikkipuistokulttuuriin ja tuli kyllä ikävä taas edelliseen "kotimaahan" jossa työn takia asuttiin.

Juu sama täällä, tutustumisasteella vasta ollaan mutta heti alkoi pökkiä :(
Ikävä tuli täälläkin takaisin...

No huh huh. pitää kai sitten olla onnellinen, että me ilmeisesti ulkoillaan niin ihme aikoihin puistoissa, että siellä ei oo yleensä ketään muuta :whistle: Tosin esikoinen kaipaisi joskus leikkikaveria.

Vanhalla asuinpaikkakunnalla lähipuistossa onneksi kävi mukavia perhepäivähoitajia, joiden leluja sai lainata jne. =)

Ikäviä kokemuksia täälläkin leikkipuistosta, puistotädit ovat kyllä ihan mukavia. Mutta muuten siellä on se ns. sisäpiiri, johon on ollut todella vaikea päästä mukaan.

Minä en taas päästä yhtäkään lasta puistosta ulos kysymättä siinä portilta olevalta aikuiselta, että saako mennä.

Ja täytyy sanoa, että ärsyttää sellaiset mammat, jotka eivät saa sitä porttia kiinni \|O Mitä useampi aikuinen yhdellä lapsella on mukana, sitä varmemmin se portti jää auki \|O \|O \|O Kun itsellä on kolme eri ikäistä lasta mukana, niin olisi mukava antaa sen nuorimmaisenkin viirupään juoksennella itsekseen ympäri puistoa ja hetkeksi keskittyä vaikkapa vanhimman juttuihin siellä puiston toisessa päässä. Mutta sitten joku kananaivo jättää portin auki ja saa olla itse juoksemassa kiinni, ennenkuin ehtii tielle.

perhepäivähoitajat on just kaikista kamalimpia..siks me ei enää käydäkään niiden ulkoiluaikaan puitossa...ovat koko ajan märisemässä ja komentelemassa..vaikka itse seison vieressä..niin hoitajat karjuu silti mun lapsille...

erityisesti vanhemmat perhepäivähoitajat...

Hmmm. Minä olen kyllä nyt sitä mieltä, että teidän olisi pitänyt odottaa että pph lapsineen lähtee. Mikäs kiire teillä oli sinne puistoon.
Ja siis periaate minulla se, että minun ovenavauksella ei kukaan lapsi ilman aikuista lähde puistosta.

Mutta onhan suomi tosi vaikea maa tutustua. Lapset opetetaan jo pienestä että on vaan ne omat kaverit, joiden kanssa ollaan, ja muita ei edes huomata. Ei tutustuta ihmisiin eikä olla kaikkien kanssa. Tosi ikävä maa. Kaikki kyräilevät toisiaan.

Yhteistyössä