Sain taas pahan mielen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Shine

Jäsen
26.10.2007
809
0
16
Sori nyt, kun kokoajan selostan meidän avioliiton viime hetkiä, mutta...

Eilen just mies sano, että rauhassa voidaan erota ja munkin mielestä ok. No tänään sitten alko uhkailla, että aikoo saada lasten huoltajuuden. Olen pilannut hänen elämänsä ja "pitänyt silmukassa viime vuodet uhkaamalla avioerolla". Joo, avioerosta on puhuttu, mutta että... häh. :o

Sanoinkin, että en halua noin arvaamattoman ihmisen kanssa elää. Saattaa yhtäkkiä yölläkin heittää mun peiton ja tyynyt lattialle ja sanoo, että nyt lähet tästä talosta meneen, ämmä tai huora tms.

Yritin taas olla, kuin ei mitään, mutta erehdyin puhuun miehen kanssa. Sitten sain taas kuulla, kuinka oon huono ja mielenvikanen, narsisti jne. :(
Mulla on kyllä keskivaikea masennus, jonka uskon helpottavan, kun pääsen tosta kusipäästä eroon, luulen.

B) Kiitos taas. Oon purkautunu tänne viime aikoina vissiin enemmän kuin tarpeeks. :ashamed: :/

Mitä sun tekstejäsi seurannut ni kyllä on parempi että miehesi saa yksihuoltajuuden,vaikutat tasapainottamalta ja lievästi ainakin narsistiselta.Ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sun tekstejäsi seurannut ni kyllä on parempi että miehesi saa yksihuoltajuuden,vaikutat tasapainottamalta ja lievästi ainakin narsistiselta.Ikävä kyllä.

Niih.. Anteeks kovasti, mutta mä olen vähän samaa mieltä.

Tsemppiä silti. Mut koittaa nyt erota vaan, ei ne asiat jahkailemalla muutu.

Aijjaa, senkö takia, että kerron ja käsittelen huoliani täällä?
En oletakkaan, että kaikki viestit mun ketjuun olis kannustavia. Ja olen saanut elämäni varrella niin paljon paskaa kestää, että sun kommentti tunnu missään.

Vielä, että minkälainen ihminen edes kirjottaa toiselle tollasta "parempi, että miehesi saa huoltajuuden..." Huvinsa kullakin, edelleen sanon.

Alkuperäinen kirjoittaja Shine:

En oletakkaan, että kaikki viestit mun ketjuun olis kannustavia. Ja olen saanut elämäni varrella niin paljon paskaa kestää, että sun kommentti tunnu missään.

Vielä, että minkälainen ihminen edes kirjottaa toiselle tollasta "parempi, että miehesi saa huoltajuuden..." Huvinsa kullakin, edelleen sanon.

Vaikutat todella ylimieliseltä,huomionkipeältä,"minä olen paras ja aina oikeessa"-ihmiseltä.
Valitan mutta tommosen kuvan olen sinusta saanut.Miestäsi en tunne.

Minkälainen ihminen... No minkälainen sinä sitten olet, kun auot päätäsi joka ***tanan ketjussa, vaikka aidan seipäistä ellet itse asiaa ymmärrä?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minkä takia miehesi ei sitten voisi olla lasten huoltaja?Vai onko taas kyse lähtökohdasta että äiti on ainoa oikea vaihtoehto?

Samaa miettii hän..

Monessakin tapauksessa isä on äitiä parempi vaihtoehto. Ainakin mun kohdalla oli lapsena näin, mutta silti jouduin olemaan äidin kanssa.

Tiedätkö mitä, sä et voi pilata miehesi elämää, sä et voi pilata kenenkään elämää. Oman elämän voi pilata vain ja ainoastaan itse. Ja silloinkin kun tuntuu että joku on sun elämäsi pilannut, olet sen tehnyt itse antamalla toiselle niin suuren vallan elämässä, että annat sen tapahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
no sun miehes ei niin vaan päätä yksinhuoltajuudesta.

No ei. Ollaan siis sovittu miehen kanssa jo monta kertaa, että hän saa vanhimman huoltajuuden, kun on koulussa ja kaverit on täällä myös.

Sovitaan ja sitten mies onkin taas parin tunnin päästä tai seur. päivänä eri mieltä. :/ Ja miks multa lapset otettais pois? Kysyn vaan? Ei mulla ole kuin masennus, joka on työn alla.

Sanoinkin, että ota vaan nää kaikki. Kato sitten, kun ne itkee äitin perään (4 ja 1v). Voin kyllä muuttaa sinne kauas kouluun, johon hain, kun luulin, että on monimuoto-opiskelua, mutta pitääkin olla lähiopetuksessa...

Meni ukko hiljaseks. :whistle:

Mulla ei oo mitään intressejä tehdä sille mitään kiusaa. Mulle riittää, että jaetaan lapset ja omaisuus ja sillä sipuli. Itse mies on sanonut, että voi ottaa kahta nuorempaakin viikolla, että pääsen harrastuksiin välillä jne.

On paha mieli miehen puolesta, se on niin sekasin, mutta omapa on päänsä. Mulla on omassa aika tarpeeks tekemistä.

Voimia sinulle :hug: En tunne tapaustasi ja nettikirjotuksesta on aina vaikea saada selvää kuvaa mutta ymmärtäisin että ero on hyvä ratkaisu sinulle, se todella saattaa auttaa sinua.

Yleisesti ottaen nettikirjoituksista ei voi sanoa kuka on soveltuva huoltajaksi ja kuka ei, sillä kun tunnekuohuissa (tai ilmankin) kirjoitellaan niin ei välttämättä saa aina oikeaa kuvaa. Tilannetta tuntematta on aika huono arvostella.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Minkä takia miehesi ei sitten voisi olla lasten huoltaja?Vai onko taas kyse lähtökohdasta että äiti on ainoa oikea vaihtoehto?

Samaa miettii hän..

Monessakin tapauksessa isä on äitiä parempi vaihtoehto. Ainakin mun kohdalla oli lapsena näin, mutta silti jouduin olemaan äidin kanssa.
Niin, vanhin jää jo isälle. 2 nuorempaa on sovittu tulevan mun kanssa, kun päivät heidän kanssaan olen jo vuosikausia ollut. Mies sen sijaan on tehny vuosiakusia töitä aamuvarhaisesta iltamyöhään ja AINA on luvannu, että vähentää työnteko, mutta lupaukseksi on jäänyt. Mun sairastuttuakin hän varsinkin lupas, että tekee kaikkensa, että pääsen paranemaan, mutta kestiköhän päivän tämä lupaus... Ymmärrän, että töitä pitää tehdä paljon ison perheen takia, mutta...

Ja miten hänen päivänsä nyt lyhenisivät. Sano, että voi yrittäjänä lyhentää päiviä. No, en jaksa uskoa.

Alkuperäinen kirjoittaja stard:
Tiedätkö mitä, sä et voi pilata miehesi elämää, sä et voi pilata kenenkään elämää. Oman elämän voi pilata vain ja ainoastaan itse. Ja silloinkin kun tuntuu että joku on sun elämäsi pilannut, olet sen tehnyt itse antamalla toiselle niin suuren vallan elämässä, että annat sen tapahtua.

Kiitos näistä ihanista sanoista. :'( :hug: :flower: =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Voimia sinulle :hug: En tunne tapaustasi ja nettikirjotuksesta on aina vaikea saada selvää kuvaa mutta ymmärtäisin että ero on hyvä ratkaisu sinulle, se todella saattaa auttaa sinua.

Yleisesti ottaen nettikirjoituksista ei voi sanoa kuka on soveltuva huoltajaksi ja kuka ei, sillä kun tunnekuohuissa (tai ilmankin) kirjoitellaan niin ei välttämättä saa aina oikeaa kuvaa. Tilannetta tuntematta on aika huono arvostella.

Kiitos. :hug: =)

Ja mitä mun kirjotuksiin tulee, täällä kyllä voin ilmasta aika voimakkaastikkin mielipiteitäni, mitä en ääneen sano irl, vaikka niin pohjimmiltani ajattelenkin.
Se, että en hyväksy aborttia tai lasten seksin harrastusta ei mua tee mielestäni narsistiseksi tai kelvottamaksi kasvattaa lapsiani. :whistle:

Se on kyllä mahdollista että vanhemmat pilaavat lapsen elämän sotkemalla sen omiin ongelmiinsa ja pitämällä pelinappulana.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Miksi erotatte sisarukset toisistaan, se on vielä rankempi ero lapsille? :(

Täytyy vielä jutella vanhimman kanssa, mutta hän on alustavasti sanonut, että jää isin kanssa (reilu kk sitten oli puhetta miehen kanssa jo erosta).

Kyllä mustakin tuntuu pahalta, että siskokset erotettais. Heillä on kuitenkin niin paljon ikäeroa (keskimmäiseen 5v ja nuorimpaan 8v), että eri menot tulee olemaan kuitenkin ja on jo. Viikonloppusin he tapaavat sitten, jos mies ei ala riiteleen käytännön jutuista. Ja viikollakin välillä.

Se on kyllä mahdollista että vanhemmat pilaavat lapsen elämän sotkemalla sen omiin ongelmiinsa ja pitämällä pelinappulana.
Mun mies on melkein aina ollu ekana vetämässä lapsia mukaan riitoihin. Eikö niin lapset, että isi sitä ja tätä ja äiti sitä ja tätä. Jos äiti ja isi eroa, kummalle haluatte mennä? Eikö niin XXXXX (esikoinen), että sää jäät ainakin isin kanssa, etkö niin haluakkin.

Se on väärin. :(

Mun mies on melkein aina ollu ekana vetämässä lapsia mukaan riitoihin. Eikö niin lapset, että isi sitä ja tätä ja äiti sitä ja tätä. Jos äiti ja isi eroa, kummalle haluatte mennä? Eikö niin XXXXX (esikoinen), että sää jäät ainakin isin kanssa, etkö niin haluakkin.

Tuo no kyllä tosi väärin!Se on ok jos lapsi on tarpeeksi iso päättämään kumman luo jää mutta todellakin eri tavalla ja eri tilanteessa kysyttäessä.

Sanoinkin, että ota vaan nää kaikki. Kato sitten, kun ne itkee äitin perään (4 ja 1v).

No itkisivät ne isänkin perään, jos sinulle jäisivät.
Niin varmasti itkevätkin sitten kun vuoroja vaihdetaan. :(
Sen sijaan nuorin itki mua jo tänään keittiössä, kun itse vielä olin nukkuvinani ja mies anto tytölle aamupalaa. Rauhottu heti, kun menin syöttään sitä. Ei mikään ihme, olen ollut yh käytännössä vuodet muutenkin. :(

Tuo no kyllä tosi väärin!Se on ok jos lapsi on tarpeeksi iso päättämään kumman luo jää mutta todellakin eri tavalla ja eri tilanteessa kysyttäessä.
Niimpä. :/

Sanoinkin, että ota vaan nää kaikki. Kato sitten, kun ne itkee äitin perään (4 ja 1v).

No itkisivät ne isänkin perään, jos sinulle jäisivät.
Niin varmasti itkevätkin sitten kun vuoroja vaihdetaan. :(
Sen sijaan nuorin itki mua jo tänään keittiössä, kun itse vielä olin nukkuvinani ja mies anto tytölle aamupalaa. Rauhottu heti, kun menin syöttään sitä. Ei mikään ihme, olen ollut yh käytännössä vuodet muutenkin. :(

Kaikesta huolimatta, älä aliarvioi lasten rakkautta myös isään. Vaikka tilanne on se, että olet ollut "käytännössä yh", lapset varmasti isäänsäkin rakastavat ja kaipaavat.

Yhteistyössä