Sain porttikiellon ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ennätys?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ennätys?!

Vieras
Meinaan paikalliseen Helluntaiseurakunnan kirpputorille.....

Olen kuulemma ostellut sieltä epäilyttävän paljon vaatteita ja he eivät oikein tykkää siitä... ;) Kun ne vaatteet eivät ole edes mun omaa kokoa ;) ;)

Joo, ehkä mä ostan sieltä jotain vaatteita ja ehkä mä myyn niitä joskus eteenpäin, mutta mitä hittoa se niille tädeille siellä kuuluu mitä mä niillä vaatteilla teen?? Mitäs myyvät niitä!!!!

Mä saan vaikka pyyhkiä takamukseni niihin, jos haluan :o

Helluntaiseurakunta tuskin pitää kirpparia rahoittaaksen trokarin elämää. Oot ehkä käsittäny hyväntekeväisyyden vähän väärin, siellä myydään halvalla vähäosaisille. Jos ne nostais hintojaan niin paljon että pääsis tollasista trokareista eroon, niin ne vähäosaset ei vois enää löytää sieltä mitään.

no mua ei ällötä jos joku yrittää repiä toimeentuloa tuollaisella enkä ymmärrä mitä se niille helluntailaisille kuuluu kuinka paljon ostaa ja missä koossa, luulis et olis onnellisia kun kauppa käy. Kaiken olen kuullut...

No johan on toimintaa.Oisit sanonut,että ostat vaikka vanhuksille joiden luona säännöllisesti käyt,ovat pyytäneet ostamaan siistejä vaatteita jos halvalla löydät.Mitähän olisivat siihen sanoneet? Minusta se on niinkuin missä muussa kirppiksellä tms tahansa,että itse määrittelet hinnan millä haluat tavarasta luopua ja jos joku sen haluaa niin se ei kuulu tippaakaan mitä sillä sen jälkeen tehdään.Mitäs myyvät jos eivät tahdo luopua.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuskin:
Helluntaiseurakunta tuskin pitää kirpparia rahoittaaksen trokarin elämää. Oot ehkä käsittäny hyväntekeväisyyden vähän väärin, siellä myydään halvalla vähäosaisille. Jos ne nostais hintojaan niin paljon että pääsis tollasista trokareista eroon, niin ne vähäosaset ei vois enää löytää sieltä mitään.

No rajoittaisivat sitten ostajat jotenkin,vaikka että todista vähäosaisuutesi ennen kuin ostat mitään.Ja joka trokaa,niin eikö hänkin ole vähäosainen kun joutuu toimeentuloaan tuollaisella hankkimaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
No johan on toimintaa.Oisit sanonut,että ostat vaikka vanhuksille joiden luona säännöllisesti käyt,ovat pyytäneet ostamaan siistejä vaatteita jos halvalla löydät.Mitähän olisivat siihen sanoneet? Minusta se on niinkuin missä muussa kirppiksellä tms tahansa,että itse määrittelet hinnan millä haluat tavarasta luopua ja jos joku sen haluaa niin se ei kuulu tippaakaan mitä sillä sen jälkeen tehdään.Mitäs myyvät jos eivät tahdo luopua.

Mä olen TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!
Enkä mä nyt sieltä mitään hirveitä määriä ole ostanut!! Ehkä 20 vaatetta kolmen kuukauden aikana.

No rajoittaisivat sitten ostajat jotenkin,vaikka että todista vähäosaisuutesi ennen kuin ostat mitään.Ja joka trokaa,niin eikö hänkin ole vähäosainen kun joutuu toimeentuloaan tuollaisella hankkimaan?

No niinhän ne nyt rajaakin ostajiaan. Juurihan sä sait porttarin.

Niin ja olen itse tällä hetkellä työtön.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:

Mene töihin ja lakkaa valittamasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaannuin:
No mielestäni ei ole oikeaa että ostat halvalla kirppurorilta vaatteita ja sitten myyt kalliimmalla eteenpäin, vai?! :/

Mikä sen määrittää? Periaate? Onko tästä säädetty joku laki tms?
Miksi kirpputoreilla ei sitten lue, että kuka niitä saa ja kuka ei saa ostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:

Mene töihin ja lakkaa valittamasta.

Huuu.... oletpa ilkeä ;) hyvä että ettei itku tullut :D

onko se sitten oikeampaa, että ostan vaatekaupasta alesta vaatteita ja myyn niitä huuto.netissä hirveään ylihintaan?

onko tuo moraalisesti oikein tukea moista toimintaa? tai miten älykkäitä ovatkaan ne ihmiset jotka noilta TROKAREILTA ostaa?

hmmm...

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaannuin:
No mielestäni ei ole oikeaa että ostat halvalla kirppurorilta vaatteita ja sitten myyt kalliimmalla eteenpäin, vai?! :/

Kyllä mä ostan kirppareilta halvalla ja sitten käytän tai lapset käyttää ja lasten jäljiltä voi mennä vajaa 6 kk niin myyn sen pois ja en mä aina muista mitä oon maksa joten laitan oman hintani sille joskus siis tienaa joskus en

Mulle ei tulis mieleenikään ostaa kirpputorilta tai ale:sta kamalat määrät vaatteita ja myydä sitten jopa kalliimmalla kuin alkuperäinen hinta oli, siis ennen ale:a.
Ei vaan mun arvoihin käy sellainen "bisnes".
No, kukin tyylillään.....

Avaan jo sateenvarjon...:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
No ihan oikein että sait porttikiellon, tollaset trokarit ällöttää muakin.

Trokaamisen ongelma on siinä, että mikään ei mene enää kaupaksi.

Kun kolmannes myyntipöydistä on trokareilla, jotka keräävät muista pöydistä kaupaksi menevät omiin pöytiinsä välittömästi kovemmalla hinnalla, niin lkäy siten, että kukaan ei enää käy kirppiksillä.

Ei trokaamisessa (siis kirppis vaatteiden kanssa ) ole mitään väärää. Mun mielestä. Viime laman aikana tunsin parikin jotka tekivät siten ja vain siitä pakosta ettei ollut työtä ja jostain piti repiä rahat ruokaan ja lasten vaatteisiin.
Eikä saa unohtaa että trokari kantaa aina riskin siitä ettei ostettu tavara menekään kaupaksi.... Ja jos ostaa kirppikseltä tai huuto.netistä niin osta vain siihen hintaan jonka oikeati olet valmis maksamaan ko tuotteesta tai myy vain siihen hintaan ettei tule jalkikäteen pahamieli...

Tämä siis vain mun mielipide.... ;)

mitä eroa on trokaako vaatteita vai autoja? eikö tässä nyt kaikki voita, myyjä pääsee vaatteista kuten haluaakin ja saa haluamansa summan. trokaaja saa ehkä paremman hinnan muualla, mitä sitten? millälailla se on ekalta myyjältä pois, joka kuitenkin sai sen hinnan mitä itse pyysi?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy:
millälailla se on ekalta myyjältä pois, joka kuitenkin sai sen hinnan mitä itse pyysi?

Kauppa ei enää käy, kun yleinen hintataso nousee. Kirpputori ei enää toimi tavaran hämittämiseen, vaan helpompaa on viedä kaikki roskiin.

mitä eroa on trokaako vaatteita vai autoja? eikö tässä nyt kaikki voita, myyjä pääsee vaatteista kuten haluaakin ja saa haluamansa summan. trokaaja saa ehkä paremman hinnan muualla, mitä sitten? millälailla se on ekalta myyjältä pois, joka kuitenkin sai sen hinnan mitä itse pyysi?

Juurikin näin!

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
millälailla se on ekalta myyjältä pois, joka kuitenkin sai sen hinnan mitä itse pyysi?

Kauppa ei enää käy, kun yleinen hintataso nousee. Kirpputori ei enää toimi tavaran hämittämiseen, vaan helpompaa on viedä kaikki roskiin.

Kyllä mä ainakin käyn myymässä kirppiksellä ja myös ostamassa.... Pyydän sen mitä haluan (en yleensä paljoakaan ) ja hyvin onmennyt kaupaksi. Enkä tod. välitä vaikka seuraavana päivänä olisivat myynnissä jossain muualla kovemmalla hinnalla.

Yhteistyössä