sain pihasuunnitelman ja mitä ihmettä...

Hanskin mamma

Aktiivinen jäsen
01.06.2007
1 576
0
36
meillä kävi pihansuunnittelija ja nyt sit eilen sain ekan suunnitelman ja nyt on olo et ei oikein mennyt putkeen...se pihasuunnitelma ei ollut yhtään sellainen mitä halusin... sanoin, et EI marjapensaita ja omenapuita ja omenapuita oli laitettu.. ja nyt pitäis muka kaataa tienlaidan koivu ja pihlaja joita olen varjellut... ja sit kun sanoin et vanhoja perennoja (verenpisaraa, leimukukkaa) niin ei niitä ollut ja sit autotallin seinustalle sanoin et juhannusruusu niin ei, jotain muuta kukkaa... ottaako päähän... nyt pitäis sille naiselle soittaa et mitä ihmettä, koska noista kaikista edellämainituista asioista mainitsin... jos mä nyt hylkään sen, niin mitähän joudun maksamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
mun mielestä sun ei tarvitse maksaa sitä, sanot että tehdään muutoksia koska en halua ko. juttuja pihalle

miehelle äsken laitoin viestiä ja hän sanoi, et tehdään itse... kun olin sille naiselle sanonut, et suunnitelma alkuun... mutta kun en edes tykkää tuosta...

Jep ite kun tekkee nii tulloo paljon parempi, mie oon ollu aina sitä mieltä et nuo suunnitelmat ei oo meijän tyyppisille immeisille :D

Jep ite kun tekkee nii tulloo paljon parempi, mie oon ollu aina sitä mieltä et nuo suunnitelmat ei oo meijän tyyppisille immeisille :D

Mäen taida keksiä ketää, kelle ne oikeasti olisivat hyvä ratkaisu...

Tietty jos on jo nimeä saanut suunnittelija ja haluaa pihastaankin trendikkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
mun mielestä sun ei tarvitse maksaa sitä, sanot että tehdään muutoksia koska en halua ko. juttuja pihalle

miehelle äsken laitoin viestiä ja hän sanoi, et tehdään itse... kun olin sille naiselle sanonut, et suunnitelma alkuun... mutta kun en edes tykkää tuosta...

mun käsittääkseni joutuisit kuitenkin jotain maksamaan, kun suunnittelija on kuitenkin siellä paikan päällä käynyt ja suunnitelman tehnyt, siis jos nyt peruisit koko homman. mutta toki sulla maksavana asiakkaana on oikeus saada mieleises suunnitelma, eli vaadit vaan muutoksia niin kauan kun miellyttää sua. sehän sen suunnittelijan duunia on.

Meillä kävi sisustussuunnittelijan kanssa myös niin, että varmaan kaikki ne asiat, mitä haluttiin ja toivottiin oli jätetty pois ja päinvastoin. Vaadittiin uusi suunnitelma ja sitä ekaa suunnitelmaa hän ei veloittanut lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

mun käsittääkseni joutuisit kuitenkin jotain maksamaan, kun suunnittelija on kuitenkin siellä paikan päällä käynyt ja suunnitelman tehnyt, siis jos nyt peruisit koko homman. mutta toki sulla maksavana asiakkaana on oikeus saada mieleises suunnitelma, eli vaadit vaan muutoksia niin kauan kun miellyttää sua. sehän sen suunnittelijan duunia on.

Paitsi et ei mene niin. Just sen takia koska ihmiset ei osaa päättää. Suunnittelusopimus (jos yleinen) kattaa yleensä yhden (tai riippuu monestako sovittu) suunnitelman jonka jälkeen muutokset esim. tuntitaksalla. Eli muutoksia ei tehdä noin vaan ja milloin sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja suunnittelija:

Paitsi et ei mene niin. Just sen takia koska ihmiset ei osaa päättää. Suunnittelusopimus (jos yleinen) kattaa yleensä yhden (tai riippuu monestako sovittu) suunnitelman jonka jälkeen muutokset esim. tuntitaksalla. Eli muutoksia ei tehdä noin vaan ja milloin sattuu.

no mitäs jos mä nyt sanon et kiitos ei... niin joudunko maksamaan koko roskan vaikka en suunnitelmaan hyväksyisi... olen nimittäin tosi pettynyt...

no mitäs jos mä nyt sanon et kiitos ei... niin joudunko maksamaan koko roskan vaikka en suunnitelmaan hyväksyisi... olen nimittäin tosi pettynyt...

Se riippuu mitä siinä sopparissa lukee. Kun suunnittelija kumminkin on työnsä tehnyt,tuonut planssit sulle niin hän on täyttänyt osansa sopimuksesta. Koita tietysti neuvotella ja keskustella mitäs nyt ja sano oma mielipiteesi.
Mutta kannattaa muistaa että suunnittelijan on tarkoitus elää työllään eikä hän tee sitä vapaaehtoisesti kellekään. Työssä menee aikaa ja välineitä ja kurjaahan se on jos lopputulos ei miellytä mut sitten täytyy koittaa sopia.

Toihan kuulostaa oudolle, et joutus maksamaan suunnitelmasta, joka on ihan päinvastanen kun mitä on toivonu...
Vai onko toi suunnittelijan tyyli tienata, jos jokaisesta muutoksesta joutuu erikseen maksamaan. Tekee ekaan suunnitelmaan kaiken päin arsetta ja tunti liksalla sitten muuttaa kaiken...

Se riippuu mitä siinä sopparissa lukee. Kun suunnittelija kumminkin on työnsä tehnyt,tuonut planssit sulle niin hän on täyttänyt osansa sopimuksesta. Koita tietysti neuvotella ja keskustella mitäs nyt ja sano oma mielipiteesi.
Mutta kannattaa muistaa että suunnittelijan on tarkoitus elää työllään eikä hän tee sitä vapaaehtoisesti kellekään. Työssä menee aikaa ja välineitä ja kurjaahan se on jos lopputulos ei miellytä mut sitten täytyy koittaa sopia.

Ohhoh!!
Siis jos suunnittelija ei oo kuunnellut mitään toiveita ja tehnyt kaiken päin prinkkalaa, niin mielestäni siitä ei tarvi maksaa mitään! Mikä ihme siinä on niin vaikeaa tehdä niin kuin asiakas sanoo? Nauhoittaako pitäis kaikki keskustelut? Se on kuitenkin sen pihanomistajan piha eikä sen suunnittelijan. Että raivostuttaa tommoset tapaukset

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Toihan kuulostaa oudolle, et joutus maksamaan suunnitelmasta, joka on ihan päinvastanen kun mitä on toivonu...
Vai onko toi suunnittelijan tyyli tienata, jos jokaisesta muutoksesta joutuu erikseen maksamaan. Tekee ekaan suunnitelmaan kaiken päin arsetta ja tunti liksalla sitten muuttaa kaiken...

Ei,ei se ole tarkoitus. Tottakai pyritään tekemään aina niinkuin asiakas toivoo mutta liian usein asiakas ei yksinkertaisesti osaa kertoa mitä haluaa. Tai muuttaa mieltään sen mukaan mikä sisustus/puutarha/keittiölehti laatikosta milloinkin tippuu.
Ja kun niitä muutoksia lähdetään aina uusimaan ja kokeilemaan niin yksi asiakas voi viedä loputtomasti aikaa.

eli ensin annetaan luonnos jota sitten katsotaan yhdessä ja keskustellaan. Mutta suunnittelijakin on ihminen,ei lue ajatuksia

Ei muutaku soitto suunnittelijalle ja kysymään että mikä tämä tämmönen suunnitelma on joka on aivan päinvastainen :o että nimenomaan en halunnut näitä kyseisiä kasveja ja siltyi olet laittanut niitä sekä jättänyt pois ne mitä piti olla .... kysy vielä ettei nyt vaan ole mennyt sekaisin jonkun muun pihan kanssa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Mäen taida keksiä ketää, kelle ne oikeasti olisivat hyvä ratkaisu...

Tietty jos on jo nimeä saanut suunnittelija ja haluaa pihastaankin trendikkään.

Mä kuvittelen tai toivon, että meille se olis hyvä ratkaisu. Mä oon aina asunut kerrostalossa, enkä ole yhtään parvekekukkaakaan koskaan istuttanut ja nyt olis kokonaisen omakotitalon pihan suunnittelu edessä... Viime kesänä istutettiin nurmikko ja koko talven olen odottanut jotain ahaa-elämystä, että mitä pihan kanssa tekisi, mutta sellaista ei ole tullut... Eli pihasuunnittelija meinataan ottaa.

Mies hoisi tuon nurtsinkin istutuksen ja hoitaa meidän viherkasvit sisätiloissa eli mä oon todella tumpelo, enkä tiedä noista asioista yhtään mitään :ashamed:

Mä kans "peukalo keskellä kämmentä" näiden puutarhajuttujen kanssa. Seurusteluaikaan kukat jäi silloisen poikakaverin hoitoon kun lähdin hesaan kesätöihin. Kukat on edelleen hänen hoidossaan, tosin muuttunut aviomieheksi tällä välin. Meidän piha kasvaa mitä kasvaa... heinää ja horsmaa

Yhteistyössä