Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja suunnittelija:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
mun mielestä sun ei tarvitse maksaa sitä, sanot että tehdään muutoksia koska en halua ko. juttuja pihalle
miehelle äsken laitoin viestiä ja hän sanoi, et tehdään itse... kun olin sille naiselle sanonut, et suunnitelma alkuun... mutta kun en edes tykkää tuosta...
mun käsittääkseni joutuisit kuitenkin jotain maksamaan, kun suunnittelija on kuitenkin siellä paikan päällä käynyt ja suunnitelman tehnyt, siis jos nyt peruisit koko homman. mutta toki sulla maksavana asiakkaana on oikeus saada mieleises suunnitelma, eli vaadit vaan muutoksia niin kauan kun miellyttää sua. sehän sen suunnittelijan duunia on.
Paitsi et ei mene niin. Just sen takia koska ihmiset ei osaa päättää. Suunnittelusopimus (jos yleinen) kattaa yleensä yhden (tai riippuu monestako sovittu) suunnitelman jonka jälkeen muutokset esim. tuntitaksalla. Eli muutoksia ei tehdä noin vaan ja milloin sattuu.
no mitäs jos mä nyt sanon et kiitos ei... niin joudunko maksamaan koko roskan vaikka en suunnitelmaan hyväksyisi... olen nimittäin tosi pettynyt...
Se riippuu mitä siinä sopparissa lukee. Kun suunnittelija kumminkin on työnsä tehnyt,tuonut planssit sulle niin hän on täyttänyt osansa sopimuksesta. Koita tietysti neuvotella ja keskustella mitäs nyt ja sano oma mielipiteesi.
Mutta kannattaa muistaa että suunnittelijan on tarkoitus elää työllään eikä hän tee sitä vapaaehtoisesti kellekään. Työssä menee aikaa ja välineitä ja kurjaahan se on jos lopputulos ei miellytä mut sitten täytyy koittaa sopia.