Sain nukkua yhdeksään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Se on tietysti hirveän kivaa, mutta paskamaista on herätä hieman myöhemmin, kun se tarkoittaa sitä että lapsille ei ole annettu aamupalaa, ei ole puettu päälle, ei pesty hampaita, ei annettu lääkkeitä. Muilla ei niin väliä, mutta lääkkeet olisi pitänyt antaa jo klo 8 viimeistään, ei kuulemma ehtinyt kun puhelin soi. Lääkkeet on valmiina jaettuna dosettiin, ei olis vaatinut muuta kuin sen että antaa ne lapselle vesilasillisen kanssa. Teki mieli tiuskaista, että helvetti sen tärkeysjärjestyksen pitää olla sellainen että ensin hoidetaan lapsen lääkkeet, ja puhelimeen vastataan vasta sitten kun tärkeämmät asiat on tehty.

Pesukoneen täytin illalla valmiiksi, pesuaineen laitoin ja ohjelman valmiiksi valitsin. Pyysin, että laittaa koneen päälle heti aamulla, että ehdin pestä toisenkin koneellisen ennen lasten päiväuniaikaa. No ei ollut viitsinyt, kun siitä tulee taustameteliä ja kolmen lapsen kanssa oli niin kiireistä. No onneksi minulla ei ole yhtä kiireistä täällä koko päivä lasten kanssa :headwall:

Joo, pitäis olla kiitollinen kun sai "nukkua" pidempään. Mutta ilmeisesti ihan turha odottaa, että ne aamutoimet vois hoitaa lasten kanssa, tai että mulle annettaisiin nukkumisrauha sen kahden tunnin ajaksi, kylläpä tuli virkeä olo kun miehen piti rampata siinä makkarissa edestakaisin, eikä edes yritä kulkea hiljaa vaan paiskoo oven kiinni. Muuhun en edes heräis korvatulppieni kanssa, mutta on se niin vaikeaa laittaa se ovi kiinni paiskomatta :(

Ja kun ne lapset on nousseet jo seitsemältä, niin olishan se kiva ollut että niille olis annettu se aamupalakin, kun ne oli nälkäisiä. Tai kuopuksen yövaippa vaihdettu pois. Joopa joo.

Kai se pitää vaan olla kiitollinen.

Ei kyllä lakkaa ihmetyttämästä, että millaisten tampioiden kanssa sitä
a) mennään yhteen ja
b) tehdään lapsia.

Minä valitsin miehen rakastumisenhuuman lisäksi sillä perusteella, että hän on äidistään itsenäistynyt, aikuinen, fiksu ja empaattinen ihminen. Suosittelen muillekin. Sekä miestäni että valintametodiani.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
a) mennään yhteen ja
b) tehdään lapsia.

Minä valitsin miehen rakastumisenhuuman lisäksi sillä perusteella, että hän on äidistään itsenäistynyt, aikuinen, fiksu ja empaattinen ihminen. Suosittelen muillekin. Sekä miestäni että valintametodiani.

Aika kattavan analyysin teit yhden viestin perusteella.

Tampio joo, on se, siinä mielessä että kuvittelee että lepäämiseen riittää sängyllä makaaminen nukkumatta, ja siinä mielessä että työ on sille niin tärkeää. Sillä ei ole uniongelmia, ei se ymmärrä sitä että mulla on. On se tietysti hyvä, että pomo on tyytyväinen ja asiakkaat on tyytyväisiä. Mutta enpä osannut ennustaa, että tää työ menis tähän. Tyhmä kun olen. Aikaisemmin mies oli toisentyyppisissä töissä, missä oli selvä työaika ja ne työt hoidettiin silloin. Tunnollinen se on aina ollut, ja kova tekemään töitä mutta enpä tiennyt, että jos työaika ei ole se 8-17 niin tämä ei osaakaan sitä työaikaansa itse rajoittaa.

a) mennään yhteen ja
b) tehdään lapsia.

Joo kuule niin varmaan moni muukin on valinnu. Mutta mistä voi tietää miksi ihminen muuttuu vuosien varrella? Kun on tarpeeks uupunu ja väsyny? Mun mieskin oli kaikkea tota sun luettelemaa mutta työ,stressi,pienet lapset ja jatkuva väsymys muutti sen toiseks ihmiseksi.

Tekihän sun mies väärin, mutta (koska olen itsekin marttyyriyteen taipuvainen ja tiedän) tuo asenne ei johda mihinkään. Voisit ihan oikeesti olla kiitollinen siitä, että sait nukkua pitkään, mutta huomauttaa ihan ystävällisesti, että lasten aamutoimet pitäisi hoitaa. Totta kai on tampio mies, mutta esim. se pesukone ei oikeesti ollut kovin tärkeä asia.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
a) mennään yhteen ja
b) tehdään lapsia.

Joo kuule niin varmaan moni muukin on valinnu. Mutta mistä voi tietää miksi ihminen muuttuu vuosien varrella? Kun on tarpeeks uupunu ja väsyny? Mun mieskin oli kaikkea tota sun luettelemaa mutta työ,stressi,pienet lapset ja jatkuva väsymys muutti sen toiseks ihmiseksi.

No joo, ehkä olen vähän huono esimerkki, kun olimme miehen kanssa liki kymmenen vuotta yhdessä ennen ensimmäisen lapsen tuloa. Että oli sitä stressiä ja ylä- ja alamäkeä, joiden aikana miestä ja naista punnittiin. Niin kovia paikkoja, että pienten lasten tulon raskauskaan ei enää tuonut kummastakaan yllättäviä luonteenpiirteitä esiin.

a) mennään yhteen ja
b) tehdään lapsia.

Onneksi olkoon sulle täydellisestä elämästä! Mistähän me muutkin voitas saada sellanen? Myydäänkö niitä porvoossa???? Ap:lle halit! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Tekihän sun mies väärin, mutta (koska olen itsekin marttyyriyteen taipuvainen ja tiedän) tuo asenne ei johda mihinkään. Voisit ihan oikeesti olla kiitollinen siitä, että sait nukkua pitkään, mutta huomauttaa ihan ystävällisesti, että lasten aamutoimet pitäisi hoitaa. Totta kai on tampio mies, mutta esim. se pesukone ei oikeesti ollut kovin tärkeä asia.

Sen 2 tunnin aikana, mitä sain olla sängyssä pidempään, mies ramppas siellä makkarissa ovet paukkuen monta kertaa, mä en missään välissä ehtinyt nukkua edes 20 min yhteensä.

Ja mä en sille nalkuttanut tai aukonut päätäni, kysyin kyllä että mikä asia on niin tärkeä, että niitä lääkkeitä ei voi hoitaa. Muista asioista nielin vaan kiukkuni, kun en ala tapella ja kitistä, kun lapset on hereillä.

Ja kyllä mua se pesukone vituttaa, kun pyykkiä on kaapissa hirveät määrät, lapset tarvii huomiseksi puhtaita ja kuivia vaatteita, ei ole kuivausrumpua ja pesukoneen ohjelma kestää aina vähintään 2 tuntia. Meteli siinä on niin kova, että en voi pitää sitä päällä lasten päiväunien aikaan, eli nyt en ehdi pestä toista koneellista ennen päiväunia. Illaksi mies on kutsunut meille vieraita, eli mä en illallakaan voi tota konetta huudattaa. Asunnon pohjaratkaisun vuoksi toi kone on sellaisella paikalla, että siitä tulee koko ajan kova taustamelu, kun se on päällä, ihan avoimella paikalla. Ja kun kyse oli siitä, että mä nimenomaan pyysin että laittaa vaan sen koneen päälle, ja selitin sille että miksi. Oikeasti kun ajattelee, että kuinka pieni vaiva siitä miehelle olisi ollut, niin en tajua että miksi sitä asiaa ei voinut hoitaa. Sen mä ymmärrän, jos lapset osaa olla hankalia aamulla, mutta pesukone ei juokse kiljuen karkuun tai temppuile muutenkaan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
se on semmonen miesten juttu. |O tai yleensä. :whistle:
kyllä ne oppii kun vaan tarpeeks usein treenaa. :D

Joo ne oppii sitten ku lapset on muuttamassa pois kotoa:D

Ei, kun oppivat pikkuhiljaa, kun jaksaa treenata. Mun mies esim. oli ihan vilpittömästi sitä mieltä, että hän on toiminut oikein, kun oli vaan lasten kanssa ja antoi mun nukkua. Minä olin se, joka sit aina tärkeänä pilasin senkin lepohetken milloin milläkin valittamisella just tasan samoin kuin ap: milloin ei ollut pesukonetta käynnistetty, milloin ei ollut mulle keitetty kahvia, tai jos oli kahvia, ei ollut puuroa, yms. Näin jälkeenpäin ajatellen olin kohtuuton. Varsinkin, kun mieskin oli töistä väsynyt, kuten ap:nkin mies.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
se on semmonen miesten juttu. |O tai yleensä. :whistle:
kyllä ne oppii kun vaan tarpeeks usein treenaa. :D

Joo ne oppii sitten ku lapset on muuttamassa pois kotoa:D

älä nyt. mun mies piti olla ihan mission impossible mutta kyllä se osaa jo tehä vaikka mitä. ja usein saan nukkua pitkään. vielä on kyllä treenaamista joissakin asioissa. :laugh:

Ei, kun oppivat pikkuhiljaa, kun jaksaa treenata. Mun mies esim. oli ihan vilpittömästi sitä mieltä, että hän on toiminut oikein, kun oli vaan lasten kanssa ja antoi mun nukkua. Minä olin se, joka sit aina tärkeänä pilasin senkin lepohetken milloin milläkin valittamisella just tasan samoin kuin ap: milloin ei ollut pesukonetta käynnistetty, milloin ei ollut mulle keitetty kahvia, tai jos oli kahvia, ei ollut puuroa, yms. Näin jälkeenpäin ajatellen olin kohtuuton. Varsinkin, kun mieskin oli töistä väsynyt, kuten ap:nkin mies.

No edelleen, mä en valittanut sille miehelle, muuta kun kysyin että miksei niitä lääkkeitä ole annettu :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sen 2 tunnin aikana, mitä sain olla sängyssä pidempään, mies ramppas siellä makkarissa ovet paukkuen monta kertaa, mä en missään välissä ehtinyt nukkua edes 20 min yhteensä.

Ja mä en sille nalkuttanut tai aukonut päätäni, kysyin kyllä että mikä asia on niin tärkeä, että niitä lääkkeitä ei voi hoitaa. Muista asioista nielin vaan kiukkuni, kun en ala tapella ja kitistä, kun lapset on hereillä.

Ja kyllä mua se pesukone vituttaa, kun pyykkiä on kaapissa hirveät määrät, lapset tarvii huomiseksi puhtaita ja kuivia vaatteita, ei ole kuivausrumpua ja pesukoneen ohjelma kestää aina vähintään 2 tuntia. Meteli siinä on niin kova, että en voi pitää sitä päällä lasten päiväunien aikaan, eli nyt en ehdi pestä toista koneellista ennen päiväunia. Illaksi mies on kutsunut meille vieraita, eli mä en illallakaan voi tota konetta huudattaa. Asunnon pohjaratkaisun vuoksi toi kone on sellaisella paikalla, että siitä tulee koko ajan kova taustamelu, kun se on päällä, ihan avoimella paikalla. Ja kun kyse oli siitä, että mä nimenomaan pyysin että laittaa vaan sen koneen päälle, ja selitin sille että miksi. Oikeasti kun ajattelee, että kuinka pieni vaiva siitä miehelle olisi ollut, niin en tajua että miksi sitä asiaa ei voinut hoitaa. Sen mä ymmärrän, jos lapset osaa olla hankalia aamulla, mutta pesukone ei juokse kiljuen karkuun tai temppuile muutenkaan :kieh:

Usko mua, I've been there, ja tuo asenne ei johda mihinkään, vaikka oikeassa oletkin. Teillä molemmilla on syynn olla väsynyt, ja miehesi on kuitenkin yrittänyt antaa sinulle lepohetken. Se ei sit onnistunut, ja totta kai asiasta pitää huomauttaa, mutta paljon pidemmälle pääset, kun annat hänen ymmärtää, että huomasit hänen kuitenkin yrittäneen.

Yhteistyössä