Sain minäkin sitten enkelilapsia :'(

essi
No minä sitten saan oikein luvalla kommentoida, kun olen saman kokenut, joten kiitos tästä mahdollisuudesta.
Ja olen siltikin sitä mieltä, että ei kaikkia keskenmenneitä raskauksia kyllä voida alkaa hautaamaan. Ap itsekin sanoi, että ruuhkaa voi olla jo nyt, mitäs sitten kun tosiaan kaikki haluaa hautajaisia keskenmenneille sikiöillekin :/
Siltikin ap, vaikka ymmärrän että koet kommenttini karuna, älä ota sitä itseesi.
Toivon sinulle paljon paljon voimia, ja vaikka nyt ei siltä tunnukaan, niin aika auttaa, vaikkei kokonaan surua poistakaan. Se ei vaan sitten enää tule niin musertavana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
No minä sitten saan oikein luvalla kommentoida, kun olen saman kokenut, joten kiitos tästä mahdollisuudesta.
Ja olen siltikin sitä mieltä, että ei kaikkia keskenmenneitä raskauksia kyllä voida alkaa hautaamaan. Ap itsekin sanoi, että ruuhkaa voi olla jo nyt, mitäs sitten kun tosiaan kaikki haluaa hautajaisia keskenmenneille sikiöillekin :/
Siltikin ap, vaikka ymmärrän että koet kommenttini karuna, älä ota sitä itseesi.
Toivon sinulle paljon paljon voimia, ja vaikka nyt ei siltä tunnukaan, niin aika auttaa, vaikkei kokonaan surua poistakaan. Se ei vaan sitten enää tule niin musertavana.
En usko että kaikki haluavat järjestää hautajaisia keskenmenneille sikiöille, mutta suotakoon se heille, ketkä sen mahdollisuuden haluavat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Kiva, etta asia selvisi. Meilla kanssa ensimmainen menehtyi kohtuu viikoilla 23+. Pieni tytto paasi kanssa hautausmaan muistolehtoon. Vaikka aikaa on tastakin jo paljon kulunut ja perhe on kasvanut 4 lapsella, on hanella aina erityinen paikka sydamessamme. Han teki minusta ensimmaisen kerran aidin ja miten kauheimmalla tavalla.

Kaikkea hyvaa teidan perheelle. Pitakaa toinen toisistanne huolta :hug:
:(

 
minä vain
en tunne sinua, enkä ole kokenut lapsen menetystä, mutta kertomuksesi ja koko ketjun läpi lukien voin todella kuvitella miltä teistä on tuntunut. vaikka en tuskaanne kokonaan ymmärrä niin itkenyt olen moneen kertaan.

olen hyvin pahoillani teidän kaikkien puolesta jotka olette tälläisen menetyksen kokemaan. voin vain toivoa että jaksatte jatkaa elämäänne. otan osaa suruunne mikä on varmaan kaikkein pahinta mitä kukaan voi kokea, oman lapsen menetys.
 
minä vain
mutzilla

ensinnäkin voimia kovasti. sure rauhassa..jonakin päivänä huomaat että se itku ei sieltä enään tule. tukekaa toisianne.

olisin kysynyt kun itse kuopiolainen ja kaverini väitti synnyttäneensä kuolleen tytön tietty surin ja olin tukena mutta myöhemmin tähän kertomukseen tuli niin paljon ristiriitoja että tiedätkö miten kuopiossa on käytäntö jos lapsi olisi syntynyt kuolleena ihan täys-aikaisena rv 42-44?? eikä halua haudata eli onko kuopiossa joku kappeli? tai jos joku muu tietää kappelista tämä mun kaveri on kertonut. mutta nolo myöntää että näin jälkikäteen pelkään että on feikannut kaikki tai koko raskauden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
mutzilla

ensinnäkin voimia kovasti. sure rauhassa..jonakin päivänä huomaat että se itku ei sieltä enään tule. tukekaa toisianne.

olisin kysynyt kun itse kuopiolainen ja kaverini väitti synnyttäneensä kuolleen tytön tietty surin ja olin tukena mutta myöhemmin tähän kertomukseen tuli niin paljon ristiriitoja että tiedätkö miten kuopiossa on käytäntö jos lapsi olisi syntynyt kuolleena ihan täys-aikaisena rv 42-44?? eikä halua haudata eli onko kuopiossa joku kappeli? tai jos joku muu tietää kappelista tämä mun kaveri on kertonut. mutta nolo myöntää että näin jälkikäteen pelkään että on feikannut kaikki tai koko raskauden.
en tiedä kuopiosta kuin siellä on muistolehto johon voi halutessaan ripottaa tuhkat...itse olen 50km kuopiosta
 
kannanottaja
Mutsilla endometrioosi ja itse synnyin seitsemän viikkoa etuajassa, alle kaksikiloisena. Enkelisisko kolme vuotta myöhemmin kuusikuisena (viikoista en tiedä) istukan repeytyessä hapenpuutteeseen kuolleena syntyessään. Ja äidin mukaan laitettiin paperipussiin; kyselemättä hautapaikkaa. Ja lapsi taisi olla ihan oikea vauva..
 
enkeleille
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
olisin kysynyt kun itse kuopiolainen ja kaverini väitti synnyttäneensä kuolleen tytön tietty surin ja olin tukena mutta myöhemmin tähän kertomukseen tuli niin paljon ristiriitoja että tiedätkö miten kuopiossa on käytäntö jos lapsi olisi syntynyt kuolleena ihan täys-aikaisena rv 42-44?? eikä halua haudata eli onko kuopiossa joku kappeli? tai jos joku muu tietää kappelista tämä mun kaveri on kertonut. mutta nolo myöntää että näin jälkikäteen pelkään että on feikannut kaikki tai koko raskauden.
tässä jäin vain miettimään tuota rv 42-44...minkään raskauden tuskin annetaan jatkua kovasti tuon rv 42 jälkeen... En minä ole ainakaan kuullut rv 43-44 syntyneistä lapsista. Rv42+ joo, mutta tuskin enää 43+

ja tuskin kenenkään on pakko haudata lastaan, toki tuhkaus varmaan täytyy siinä tapauksessa toimittaa. Tuossa vaiheessa lapsi merkitään jo väestörekisteriin, eli hän on Suomen kansalainen, joka on menehtynyt.


Näin ollen, hänestä täytyy olla jokin merkintä kirkonkirjoissa.

Joka tapauksessa, lapsen menetys on raskas, tapahtuupa se missä vaiheessa hyvänsä. Itse olen eilen synnyttänyt enkelilapseni, joka menehtyi kohtuun rv 18. Vaikka häntä ei vielä luokiteltukaan vauvaksi, vaan sikiöksi, oli hän meille silti jo ihminen, lapsi, vauva. Ja aivan ihmiseltä näyttikin, minikoossa tietysti.

Voimia kaikille lapsensa menettäneille!
 

Yhteistyössä