Sain maksusitoumuksen lasten haalareihin ja kuravaatteisiin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja KADE MIELI :
Oho, Onhas ketju.

Ihmiset ovat harvemmin kateellisia tavarasta tai varallisuudesta tai ammttitutkinnoistakaan vaan kateutta tulee siitä, että toisilla ON ELÄMÄ, sellainen elämä, joka on heidän omaansa, oman näköistä. Että joku USKALTAA ELÄÄ ja olla rohkea, riippumaton muiden tai yleisestä mielipiteestä päätöksistään.

Sitä ei saa rahalla eikä edes koulutuksella. Akateemiset tutkinnot eivät takaa tätä tyytyväisyyttä.

AP:lle: osta ihmeessä ne paremmat ja laadukkaammat. LAssiet on toki ihan hyvät, mutta minä ostaisin kyllä reimatecin täyskosteussuojatut haalarit. On kestävät myös.
Sadevaatteiden osalta ostaisin ihan tavalliset, mitä esim. anttila myy, tai tavaratalot, enkä mitään ihme merkkiä, vaikka olisi minkä hintaset, koska laatu ja hinta ei kuravaatteissa vastaa toisiaan. Eli samaa laatua saa halvemmallakin.

Miksi kaikki eivät uskalla elää kuten haluavat ? Miksi pitää kytätä mitä muut tekevät?
Miksi pitää osoittaa sormella jos joku tekee eri tavalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja veera101:
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Mä en kyllä kehtaisi ostaa sossun rahoilla kovin kalliita haalareita ja sadevaatteita....
Ostaisin Lassien tms haalarit, ja ihan perus- Rukka tms kuravaatteet. Jos ostaa kosteussuojapuvun niin eihän kuravaatteita silloin edes tarvita!
Ärsyttää, että omat verorahat menee siihen, että jonkun pummin lapset saa kalliit vermeet.

Täytyy myöntää että kutakuinkin samaa mieltä... häpeisin silmät päästäni jos joutuisin sossusta pyytämään rahat lasteni vaatteisiin...

No, huhhuh.. Sulla pitää olla sitten elämä tosi mallillaan kun ei sympatiaa toiselle heru ollenkaan. Tässä on kyse lapsen parhaasta (ei siitä kehtaako mennä sossun varoilla ostaa lapselle vaatetta) mut ylpeys näköjään joillakin todellakin menee lasten edelle. Hurjaa.

Ihmettelen suuresti miten joku voi olla noin julma! Ja ei sossusta hakevat ole pummeja vaan viisaita että hakevat apua! Noinko sinä sitten opetat lapsiasi(jos sulla niitä on) Opetat lapsesi heti pienestä pitäen pitämään meita ns. köyhiä pummeina ja jos ei ole rahaa ostaa vaatetta,sinä kehoitat lapsiasi olemaan ilman.Häpeäisit!
Musta tuokin on jo rasismia! |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KADE MIELI :
Oho, Onhas ketju.

Ihmiset ovat harvemmin kateellisia tavarasta tai varallisuudesta tai ammttitutkinnoistakaan vaan kateutta tulee siitä, että toisilla ON ELÄMÄ, sellainen elämä, joka on heidän omaansa, oman näköistä. Että joku USKALTAA ELÄÄ ja olla rohkea, riippumaton muiden tai yleisestä mielipiteestä päätöksistään.

Sitä ei saa rahalla eikä edes koulutuksella. Akateemiset tutkinnot eivät takaa tätä tyytyväisyyttä.

AP:lle: osta ihmeessä ne paremmat ja laadukkaammat. LAssiet on toki ihan hyvät, mutta minä ostaisin kyllä reimatecin täyskosteussuojatut haalarit. On kestävät myös.
Sadevaatteiden osalta ostaisin ihan tavalliset, mitä esim. anttila myy, tai tavaratalot, enkä mitään ihme merkkiä, vaikka olisi minkä hintaset, koska laatu ja hinta ei kuravaatteissa vastaa toisiaan. Eli samaa laatua saa halvemmallakin.

Miksi kaikki eivät uskalla elää kuten haluavat ? Miksi pitää kytätä mitä muut tekevät?
Miksi pitää osoittaa sormella jos joku tekee eri tavalla?

En ole sanonut, että osotettaisi sormella jos joku tekee eri tavalla, mutta totta horiset: näinhän sitä tehdään. Osoitetaan sormella, kuiskitaan ja arvostellaan työ- tai opiskelupaikan kahvitauolla.

EN TTIEDÄ miksi ihmiset eivät uskalla elää kuten haluavat. Isojen ratkaisujen ja päätösten tekeminen - seuraukset - pelottaa. Ja: mitähän muutkin sanoo / ajattelee.

EN usko että KYTÄTÄÄN, minun tausta-ajatuksena oli lähinnä semmoset, missä perheet / ihmiset tuntee toisensa, ja sitä kautta näkevät toisen ihmisen erilaisia ratkaisuja ja erilasempaa elämää, esim. jos joku elää ideologiansa mukaan tai harrastaa jotain ns. epäsovinnaista tai yhtäkkiä vaihtaa ammattia ja alaa, muuttaa yllättäen.. jne.

Olen törmännyt että kadehditaan jopa eronneita - yksinhuoltajia !!??? Että "oikeastaan olen kateellinen sinulle kun uskalsit tehdä noin rohkean ratkaisun". Ja sitten kerrotaan omasta täysin jumiutuneesta avioliitosta, jossa parisuhde ei tyydytä, elämä on jumissa ja ´polkee tyytymätöntä polkua paikallaan, mutta muutosta ei uskalleta, kun "mitä ne muutkin ajattelee"..

Mä en kyllä kehtaisi ostaa sossun rahoilla kovin kalliita haalareita ja sadevaatteita....
Ostaisin Lassien tms haalarit, ja ihan perus- Rukka tms kuravaatteet. Jos ostaa kosteussuojapuvun niin eihän kuravaatteita silloin edes tarvita!
Ärsyttää, että omat verorahat menee siihen, että jonkun pummin lapset saa kalliit vermeet.

Täytyy myöntää että kutakuinkin samaa mieltä... häpeisin silmät päästäni jos joutuisin sossusta pyytämään rahat lasteni vaatteisiin...

No, huhhuh.. Sulla pitää olla sitten elämä tosi mallillaan kun ei sympatiaa toiselle heru ollenkaan. Tässä on kyse lapsen parhaasta (ei siitä kehtaako mennä sossun varoilla ostaa lapselle vaatetta) mut ylpeys näköjään joillakin todellakin menee lasten edelle. Hurjaa.

Heko heko. Vai lapsen parhaasta kyse. Voi kuule, ei lapsi kärsi jos hänellä on vaikkapa Lassien haalari (saa noin 40 eurolla) eikä yli tuplasti kalliimpaa Remua tms. Kurahousujen merkki, kuosi ja värikään ei merkitse mitään lapselle, mutta äidille on tietty tärkeää että ne on oikeen väriset ja että niissä lukee isolla hieno merkki. Mikäs siinä, jos kustantaa ne itse, mutta jos sossu maksaa, niin pitäisi kelvata hieman halvempikin kunnollinen merkki. Lapsella on ihan yhtä hyvä telmiä Lassiessa tai Seppälän toppahaalarissa kuin kalliimmassa merkkipuvussakin.

Minua ihmetyttää mistä tuo AP noita haalareita katselee. Meidän Halpa-hallista saa 20 eurolla uuden ja ihan hyvän haalarin, jopa halvemmallakin! Kuravaatteet olen ostanut 7euroa takki ja 7 eurolla housut.Joten yhteensä teki ulkoiluvaatteet 34euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraisilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Käymässä:
Kun elämä meni vähän pieleen ja todelliset näytöt (tutkinnot, taloudellinen riippumattomuus yhteiskunnan tukitoimista yms.) jäi saavuttamatta,

Ai tarkoitatko että kun ei ole korkeakoulututkintoja yms niin elämä on pielessä...?

Täällä ihan tavallinen duunari ja yhteiskunnalta saan joka kuukausi tukea lapsilisän ja elatustuen muodossa mutta eipä ole käynyt mielessä että mun elämä olisi jotenkin pielessä.

Varmaan tarkoittaa, että perheen vanhemmilla ei mitän tutkintoa? Yliopisto-opinnot kesken. Hanttihommia tekevät. NÄin ymmärsin.

Näin juuri. Joku kyseli, että voisiko opinnot saada vuorotellen päätökseen. Varmasti voisi, jos riittäisi voimavaroja palata toistakymmentä vuotta vanhojen opintojen pariin. Todeta, että suorituksia on vanhentunut rutkasti ja muutenkin omalla alalla on nykytietous ajanut ajat sitten ohi. Ikää alkaa olla kohta 40. Yksinkertaisesti unelmat eivät enää kanna, alistuminen nykytilanteeseen on jo tapahtunut.

Mua vituttaa ja tosissaan, mun lapsilla ei tule olemaan välikausivaatteita tänä syksynä koska EI OO RAHAA OSTAA, ja sossu ei anna.
Olen yh, saan vaan työmarkkinatuen, lasten isä ei maksa elatusmaksua eikä sossukaan maksa, koska elatussopimusta ei ole saatu tehtyä (ex ei suostu tulemaan lastenvalvojalle) . Eli elätän itseni ja kaksi lasta työmarkkinatuen, asumislisän ja lapsilisien voimin. Sossu laskee elarit tuloiksi, vaikka en siis saa niitä mistään.
Ja toisille sossu maksaa Reimatecit. Perkele!!!! Miksi me ollaan eriarvoisessa asemassa?

Alkuperäinen kirjoittaja säästäväisyys kunniaan:
Minua ihmetyttää mistä tuo AP noita haalareita katselee. Meidän Halpa-hallista saa 20 eurolla uuden ja ihan hyvän haalarin, jopa halvemmallakin! Kuravaatteet olen ostanut 7euroa takki ja 7 eurolla housut.Joten yhteensä teki ulkoiluvaatteet 34euroa.

Mutta kun ei ap:lle kelpaa mitkään Halpa-Hallin vaatteet. Täytyy olla REMU, vähintään. Ja värit+mallitkin tottakai juuri hänen makunsa mukaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhoan pummeja:

Heko heko. Vai lapsen parhaasta kyse. Voi kuule, ei lapsi kärsi jos hänellä on vaikkapa Lassien haalari (saa noin 40 eurolla) eikä yli tuplasti kalliimpaa Remua tms. Kurahousujen merkki, kuosi ja värikään ei merkitse mitään lapselle, mutta äidille on tietty tärkeää että ne on oikeen väriset ja että niissä lukee isolla hieno merkki. Mikäs siinä, jos kustantaa ne itse, mutta jos sossu maksaa, niin pitäisi kelvata hieman halvempikin kunnollinen merkki. Lapsella on ihan yhtä hyvä telmiä Lassiessa tai Seppälän toppahaalarissa kuin kalliimmassa merkkipuvussakin.

Tiiatkö, että jos siinä ei rajaa ole summalle niin sehän on viisaasti tehty jos ostaa kunnon haalarit, ei oo kyse siitä et saa halvemmallakin!! Eiköhän se ole viisasta jos annetaan mahdollisuus niin ostetaan sitten ja kunnolla. Taitaa vaan teitä morkkaajia pänniä jos itellä ei oo varaa ja sitten tämä äiti joka sossun tuella mahdollisesti ostaa lapselle kalliimmat niin ottaa vaan tunnon päälle. Tuo on niin selvää kateutta!! Ehkäpä sossussakin on ajateltu, että antaa kerralla ostaa kunnon haalarit. Jo on taas asiat mallillaan joillakin.. Kaikkee se kateus teettää :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Inhoan pummeja:

Tiiatkö, että jos siinä ei rajaa ole summalle niin sehän on viisaasti tehty jos ostaa kunnon haalarit, ei oo kyse siitä et saa halvemmallakin!! Eiköhän se ole viisasta jos annetaan mahdollisuus niin ostetaan sitten ja kunnolla. Taitaa vaan teitä morkkaajia pänniä jos itellä ei oo varaa ja sitten tämä äiti joka sossun tuella mahdollisesti ostaa lapselle kalliimmat niin ottaa vaan tunnon päälle. Tuo on niin selvää kateutta!! Ehkäpä sossussakin on ajateltu, että antaa kerralla ostaa kunnon haalarit. Jo on taas asiat mallillaan joillakin.. Kaikkee se kateus teettää :kieh:

Kyllä tuo silti väärin on. Lapset täysin eriarvoisessa asemassa. Toiset makoilee kotona isä ja äiti molemmat ja sossu ostaa kalliit vaatteet lapsille. Kyllä kaikille lapsille pitäisi ostaa jos joillekin. Mitä sitten jos kadehtii?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraisilla:
Kun elämä meni vähän pieleen ja todelliset näytöt (tutkinnot, taloudellinen riippumattomuus yhteiskunnan tukitoimista yms.) jäi saavuttamatta,

Ai tarkoitatko että kun ei ole korkeakoulututkintoja yms niin elämä on pielessä...?

Täällä ihan tavallinen duunari ja yhteiskunnalta saan joka kuukausi tukea lapsilisän ja elatustuen muodossa mutta eipä ole käynyt mielessä että mun elämä olisi jotenkin pielessä.

Varmaan tarkoittaa, että perheen vanhemmilla ei mitän tutkintoa? Yliopisto-opinnot kesken. Hanttihommia tekevät. NÄin ymmärsin.

Näin juuri. Joku kyseli, että voisiko opinnot saada vuorotellen päätökseen. Varmasti voisi, jos riittäisi voimavaroja palata toistakymmentä vuotta vanhojen opintojen pariin. Todeta, että suorituksia on vanhentunut rutkasti ja muutenkin omalla alalla on nykytietous ajanut ajat sitten ohi. Ikää alkaa olla kohta 40. Yksinkertaisesti unelmat eivät enää kanna, alistuminen nykytilanteeseen on jo tapahtunut.

Onhan se niin, että jossain vaiheessa (lapsiperhe-elämässä) iskee väsymys. Ei meillä ainakaan silloin kun lapset ihan pieniä vaan jo isompia. ja sitten on tyytyväinen, että on tullut aikoinaan hankittua koulutus.
En tosin tiedä johtuuko väsymys lapsista vai pelkästään iästä. ei enää pitkä aika 40-vuotissyntymäpäiviin.

Aaaa.. Nyt mä ymmärsin. Lapsetkin laitetaan jo arvojärjestykseen. Mun mielestä on kiva homma jos lapsi joka ei paljon saa välttämättä mitään niin joskus sitten saakin enemmän/parempaa. Ja kateus, ole kateellinen jos siltä tuntuu, mutta älä lannista muita ja asettele ihmisiä paremmuusjärjestykseen. Ei kannata heitellä toista kivillä jos itse istuu lasikopissa.

Mä vaihdoin alaa eli aloitin uuteen ammattiin opiskelu 38-vuotiaana. En edes ajatellut, että olisin liian vanha toteuttamaan unelmiani. Mutta tunnen useitakin ihmisiä, joille ajatus uuden ammatin hankkimisesta keski-iässä on kertakaikkiaan mahdottomuus. Eikä heille mitään auta, kun tyytymättömyyttään eläänsä valitellessaan kerron omasta alan vaihdostani. Heille vaan opiskelemaan lähteminen tuntuu olevan liian vaivalloista.

Alkuperäinen kirjoittaja kristiina:
Mua vituttaa ja tosissaan, mun lapsilla ei tule olemaan välikausivaatteita tänä syksynä koska EI OO RAHAA OSTAA, ja sossu ei anna.
Olen yh, saan vaan työmarkkinatuen, lasten isä ei maksa elatusmaksua eikä sossukaan maksa, koska elatussopimusta ei ole saatu tehtyä (ex ei suostu tulemaan lastenvalvojalle) . Eli elätän itseni ja kaksi lasta työmarkkinatuen, asumislisän ja lapsilisien voimin. Sossu laskee elarit tuloiksi, vaikka en siis saa niitä mistään.
Ja toisille sossu maksaa Reimatecit. Perkele!!!! Miksi me ollaan eriarvoisessa asemassa?

tätä juuri tarkoitin!!!! Miten sossu katsoo ketkä saa ja ketkä ei saa! Miksi sinä et saa, mutta ap saa! Minusta tämä on törkeää! En ole koskaan sosiaalitoimistossa asioinut, joten minkälaiset perusteet näille maksusitoumuksille oikein on?

Miksi me ollaan eriarvoisessa asemassa?

Koska asutte mitä ilmeisimmin eri kunnissa. Toimeentulotuen maksaa kunta, ei valtio, joten kunnasta on kiinni, miten se verovarojaan käyttää. Moneen muuhunkin tuo asuinkunta vaikuttaa...mm. terveyspalvelujen saatavuuteen, koululaisten iltapäivähoitopaikkoihin, kotihoidontuen kuntalisään jne

jos isä ei suostu tekemään elatussopimusta niin oikeuteen sitten vaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä