Sain lapseni 18-vuotiaana, lapsen isä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
samanikäinen. Olemme eronneet vuosia sitten. Nyt olemme kolmekymppisiä, ja kummallakin vain tämä yksi lapsi.

En rakasta lapseni isää, mutta tuntuisi hirveältä jos hän saisi lisää lapsia. Tiedän, että hänellä on vielä tunteita minua kohtaan. Miltä hänestä sitten tuntuisi jos saisin lapsen jonkun muun kanssa?

Varmaan vielä pahemmalta? Siksikään en aio saada lisää lapsia.

Tietenkin tämä tunne voisi olla eri, jos tapaisin elämäni rakkauden. Siis juuri sen oikean, ja rakastuisin kunnolla. Ja hän haluaisi lapsen.

Mutta silloinkin miettisin tarkkaan, koska ikää on jo lapsen hankkimiseen aika paljon.

Tässä nyt joitain syitä, miksi minulla vain yksi lapsi.

Eikö teillä ole mitään kommentoitavaa? Kyllä muuten tehdään aloituksia, joissa haukutaan ainokaisten vanhemmat ja miten käy sääliksi ainutta lasta. Antakaa palaa nyt hei!

Hyvähän se on miettiä tarkkaan näitä asioita. En kuitenkaan usko että se loppujen lopuksi tuntuisikaan niin hirveältä jos toinen saisi lisää lapsia, vaikka se nyt tällä hetkellä tuntuukin siltä.

Usein se uuden lapsen tekemisen harkitseminen ja haluaminen tulee kuitenkin ajankohtaiseksi siinä vaiheessa kun on se uusi suhde, jossa voi hyvin. Että etukäteen ei siis kannata ehkä vannoa minkään asian nimeen.

Molempi parempi siis.

[QUOTE="Noo";25446213]Ylen outoa, mitä ihmettä se sinuun sattuu jos lapsesi isä saisi lisää lapsia? Itse et kuitenkaan hänestä välitä.[/QUOTE]

En tiedä. Joskus on tuntunut vähän pahalta kun hän on alkanut seurustelemaan. Lapsi olisi jo paljon pahempi.

Ehkä se, että meidän olisi pitänyt saada yhdessä sisarus lapsellemme. Meidän piti mennä naimisiinkin. Mutta kaikki särkyi, kummassakin oli vikaa.

Ero oli vaikea, rakastin häntä vielä. Mutta en kuitenkaan enää vuosiin.

Minusta osaat ajatella muitakin kuin vain itseäsi, mutta ajattelisitko noin jos olisit aina halunnut ison perheen tai edes enemmän kuin yhden?

No en olisi halunnut isoa perhettä. Mutta vielä yksi lapsi oli suunnitteilla, niin ettei olisi tullut kauhean isoa ikäeroa. Mutta sitten tuli ero.

Mietin aika paljon saakohan lapsen isä vielä jossain vaiheessa lapsia. Tällä hetkellä hän taitaa olla sinkku. Vaan eipä hän minulle sellaisia asioita kerro. Mutta hänen äitinsä aina välillä kertoo.

Yhteistyössä