Sain lahjaksi Alkon halvinta kuohuviiniä, hinta 3,49e

• Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyllä mäkin usein katson viineistä vähän että minkälainen kama on kyseessä. Tosin vasta maistamisen jälkeen, lähinnä hyvistä viineistä. Mitäs noloa siinä on?

"vieras"
No riippuu vähän että kuka sen lahjan on antanut ja miksi! Mutta en kyllä itse moisesta loukkaantuisi. Enkä kyllä varmasti hintaa alkaisi selvittämäänkään. Tälläset jutut riippuu aina niin tilanteesta ja sillee!

"A.p"
Codorníu on erittäin hyvä kuohari, hakkaa monet tuplasti kalliimmat mennen tullen. AP taas on tuplamoukka, kun lähtee paitsi kyttäilemään lahjan hintaa netistä myös olettamaan, että hinta kertoo viinistä kaiken.
Siis onko se tosiaan vaikea uskoa että siellä Alkon sivuilla voi vierailla tarkistamassa muitakin tietoja kuin HINTA?! Onko sulle ihan uusi asia että joitakin nyt saattaa kiinnostaa mitä suustaan alas laittaa?

Olenko minä nyt tosiaan MOUKKA, kun kävin Alkon sivuilla? :D Voi huoh, mitä porukkaa täällä taas..

"vieras"
[QUOTE="A.p";28621304]Siis onko se tosiaan vaikea uskoa että siellä Alkon sivuilla voi vierailla tarkistamassa muitakin tietoja kuin HINTA?! Onko sulle ihan uusi asia että joitakin nyt saattaa kiinnostaa mitä suustaan alas laittaa?

Olenko minä nyt tosiaan MOUKKA, kun kävin Alkon sivuilla? :D Voi huoh, mitä porukkaa täällä taas..[/QUOTE]

Ei tässä nyt mitään muuta moukkamaista ole, kuin se (ehkä) että teit avauksen siitä, että sait lahjaksi halpaa viiniä :) Jos se hinta ei ollut nyt pääasia, niin miksi sitten avaus siitä sen viinin halvasta hinnasta?

"vieras"
[QUOTE="A.p";28621304]Siis onko se tosiaan vaikea uskoa että siellä Alkon sivuilla voi vierailla tarkistamassa muitakin tietoja kuin HINTA?! Onko sulle ihan uusi asia että joitakin nyt saattaa kiinnostaa mitä suustaan alas laittaa?

Olenko minä nyt tosiaan MOUKKA, kun kävin Alkon sivuilla? :D Voi huoh, mitä porukkaa täällä taas..[/QUOTE]

No se on moukkamaista, että tulet tänne asiasta "valittamaan".. Mahtaisi ystäväsi ilahtua, jos tietäisi.

"A.p"
Täällä ei kukaan ymmärrä ikiä aloituksien pointteja. Halusin herättää keskustelua tästä aiheesta, esitin kysymyksiä aloituksessani jotka taisivat kaikilla mennä aivan ohi. Käytin aloituksessani tätä omaa juttuani esimerkkinä. Mutta kaikki nyt takertui haukkumaan minua, mikä nyt on toisaalta aivan normaalia tällä palstalla, että ap lytätään asiasta kuin asiasta.

Sen sijaan, jos olisin tehnyt keskustelun nimellä esim. "Mikä olisi sopiva hinta lahjaviinille?" Tai " Kehtaanko ostaa lahjaksi viinipullon joka maksaa 3,49e" olisi suurin osa vastauksista varmaan ollut että "Et todellakaan osta noin halpaa, lahjaviinille pitää maksaa ainakin 50e"

ok
[QUOTE="Mie";28620893]
Mutta mitä mieltä te olette asiasta? Onko teidän mielestä noloa antaa lahjaksi sitä halvinta mitä löytyy? Kehaisitteko itse antaa lahjaksi? Itse en ehkä kehtaisi ihan näin halpaa viiniä antaa lahjaksi, vaikka kyllä se mulle näin saajana kelpaa, mutta en silti kehtaisi antaa kenelläkään lahjaksi näin halpaa kuohuviiniä :D[/QUOTE]
Ei ole noloa. Kehtaisin antaa, esim. jos olisin yksin menossa tuparivieraaksi tms. Häälahjaksi ei sovi, eikä ehkä pyöreitä täyttävälle.

"vieras"
Tän palstan kulttuuriin kuuluu, että lahjaksi voi antaa halvinta kuraa mitä ikinä löytää. Parin euron kuoharista pitää olla tosi iloinen ja on tyhmää väittää, että lahjaan pitäisi antajan jotain satsata. Samaan kategoriaan kuuluu se, että tottakai yo-lahjaksi voi antaa vitosen ja tuoreen valkolakin pitää hyppiä tasajalkaa riemusta, kun lahjan antaja on ollut niin avokätinen.

Tämä palsta nyt vain sattuu olemaan persaukisten kohtauspaikka ja sillä hyvä. Ei mulla muuta ollutkaan...

"A.p"
Yleensä kun täällä on ollut niitä keskusteluja että paljon on sopiva summa lahjaksi ylioppilaalle, niin suurin osa on vastannut että 50e tai enemmän ja jonkun mielestä 20e on nolo summa. Joten siksi tämä nyt on vähän ristiriitaista :D vaikka siis en Mä tuota pulloa yo-lahjaksi saanut, vaan syntymäpäivälahjaksi.

Ja joku käytti esimerkkinä hyvin sitä, että kehatsitteko viedä lahjaksi sen halvimman kahvipaketin, eli jotain x-tra tai Pirkka kahvia, tuskin, niimpä! Mutta antaapa asian olla :D

"vieras"
[QUOTE="A.p";28621501]Yleensä kun täällä on ollut niitä keskusteluja että paljon on sopiva summa lahjaksi ylioppilaalle, niin suurin osa on vastannut että 50e tai enemmän ja jonkun mielestä 20e on nolo summa. Joten siksi tämä nyt on vähän ristiriitaista :D vaikka siis en Mä tuota pulloa yo-lahjaksi saanut, vaan syntymäpäivälahjaksi.

Ja joku käytti esimerkkinä hyvin sitä, että kehatsitteko viedä lahjaksi sen halvimman kahvipaketin, eli jotain x-tra tai Pirkka kahvia, tuskin, niimpä! Mutta antaapa asian olla :D[/QUOTE]

Anteeksi, mutta minulle jäi epäselväksi, että oliko siis kyse sellaisesta piccolo-pullosta? :) Jos oli, niin eihän se mitenkään erityisen halpaa ollut, tai ainakaan suhteellisesti halvinta viiniä.

636233
[QUOTE="Mie";28620893]Tuo pullo ollut siis jo tovin kirjahyllyssä ja huvikseni nyt tarkistin Alkon sivuilta lisätietoja tuosta kuohuviinistä, niin huomasin ton hinnan :D
Ei, en ole loukkaantunut, enkä vaadi kallista mutta mua vaan vähän huvittaa tää kun olen pantannut tuolla kirjahyllyssä halvinta mahdollista kuoharia :D Kyllä toi mulle kuitenkin kelepaa ja aioinkin naukkasta suihini ;)

Mutta mitä mieltä te olette asiasta? Onko teidän mielestä noloa antaa lahjaksi sitä halvinta mitä löytyy? Kehaisitteko itse antaa lahjaksi? Itse en ehkä kehtaisi ihan näin halpaa viiniä antaa lahjaksi, vaikka kyllä se mulle näin saajana kelpaa, mutta en silti kehtaisi antaa kenelläkään lahjaksi näin halpaa kuohuviiniä :D[/QUOTE]

Jos tuojalla oli rahat tiukalla? Sitä paitsi, halpa viini ei aina todellakaan ole pahaa. En nyt saa nimeä päähäni, mutta eräs testivoittaja luomuviini maksoi vain 5-6 euroa ja hyvää on.. Punkkua...

"vieras"
Parempi lahja se muutaman euron kuohari mun mielestä on, jos toinen vaihtoehto on vaikka joku parinkympin kippo tai koriste-esine, jota en tarvitse. Tykkään lahjoista, jotka voi kuluttaa pois :)

ok
[QUOTE="A.p";28621501]Yleensä kun täällä on ollut niitä keskusteluja että paljon on sopiva summa lahjaksi ylioppilaalle, niin suurin osa on vastannut että 50e tai enemmän ja jonkun mielestä 20e on nolo summa. Joten siksi tämä nyt on vähän ristiriitaista :D vaikka siis en Mä tuota pulloa yo-lahjaksi saanut, vaan syntymäpäivälahjaksi.

Ja joku käytti esimerkkinä hyvin sitä, että kehatsitteko viedä lahjaksi sen halvimman kahvipaketin, eli jotain x-tra tai Pirkka kahvia, tuskin, niimpä! Mutta antaapa asian olla :D[/QUOTE]

X-tra ja Pirkka on halpismerkkejä, saamasi kuohari ei ollut. Piditkö ihan kunnon juhlat, joihin tän pullon sait lahjaksi? Paljonko täytit, 22 vai 60?

Mutta oliko tuo lahjapullosi alkon halvin kuohari? NO EI!

voi pientä
Olikohan kyseessä ollenkaan lahja-lahja, vai paremminkin pieni muistaminen, tervehdys.

Aloittaja on ehkäpä kovin nuori, voisi päätellä... Jossain iässä niitä synttäreitä ei enää niin joka vuosi vietetä isosti. Että kun täyttää vaikka 23 tai 26, niin ei tuoda enää mitään 50 e lahjoja eikä edes 20 e lahjoja, vaan pieni tervehdys, tuliainen: yksi kukka, pikkupullo kuohuviiniä tai pannunalunen.

That's life, babe.

"vieras"
Mitenkäs se meni se juttu siitä lahjahevosesta... Aika moukkamaista ryhtyä arvostelemaan lahjan antajaa varsinkaan lahjan hinnan perusteella. Ja niin kuin edellä olevakin sanoi: ehkä et edes tajunnut, mistä kuoharipullossa oli kyse. Odotat lahjoja käsi ojossa taalankuvat silmissä, niinkö?

Me saatiin miehen kanssa yhdeksi kihlajaislahjaksi pullo Sorbusta. Etikettiin oli tulostettu ja lisätty sana Kihla-. Meidän mielestä se oli kekseliäs lahja, ja pullo on tallessa vieläkin. Tosin avaamattomana, ja saa kyllä pysyäkin. :D

"Omppu"
Totta, hinta ei aina kerro kaikkea. Se yllä mainittu halpa ja hyvä luomupunkku on nimeltään El Tesoro, hintaa alle 8 e http://www.alko.fi/tuotteet/458027/

Jos kahviin haluaisi tilannetta verrata, niin kyseessä olisi enemmänkin se, että hyvää kahvia ostaisi pienemmän paketin. Ostaako siis pieni pullo hyvää kuohuviiniä vai se oikeasti halvin? Haluaisitko saada mielummin pienen paketin erikoiskahvia, josta tulee pari pannullista vai sen halvan jota tulee 50 kupillista? Kyseessä ei edes ollut se Alkon halvin pikkolopullo, vaan sen hinta osuu pikkolokuohuviinien keskivälille. Minusta pikkolopullo on toisaalta myös kivempi kuin iso peruspullo. Peruspulloa ei viitsi avata yksin ellei halua iloiseen huppeliin mutta pienestä pullosta tulee sopivasti kaksi lasia, joilla voi skoolailla arkenakin. Kumminkin pikkolot maksavat suhteessa enemmän, jolloin niitä harvemmin tulee ostettua itse. Ja eikös hyvä lahja ole sellainen mistä pitää muttei tule itse hankkineeksi :)

Yhteistyössä