Sain kutsun työhaastatteluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarttee apuja!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tarttee apuja!!

Vieras
Kysymykseni on, että kannattaa mun kertoa esimiehelle, et olen menossa työhaastatteluun, kun kysyn tänään voinko tulla ens viikol yhtenä päivänä myöhemmin töihin? En haluis loukata mun esimiestä tällaisella asialla, ja tuskin se siitä loukkaantuiskikaan, mutta kun se on vaan haastattelu eikä välttämättä johta vielä mihinkään...

Mä kysyisin pomolta, että saisinko tulla sinä päivänä myöhemmin töihin, kun on henkilökohtainen meno silloin. Ja tietty lupasin tehdä tunnit sisään tms. riippuen työpaikan normaalikäytännöstä tuollaisissa poissaoloissa.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Kuten tuossa jo vieraskin sanoi, sanot, että sulla on henk.koht. meno ja sopiiko, että tulet myöhemmin. En lähtisi mainostamaan haastattelua, koska saattaa aina käydä niin, ettei saa paikkaa. Mutta muistathan irtisanomisajat, mikäli saat uuden työpaikan. :)

On muutes oikeasti tärkeä oppia sellainen taito, että ei kerro kaikkia omia asioitaan ja menemisiään, mutta samalla pitää osata olla vakuuttava - että en minä turhaan ole poissa vaan minulla on tärkeä meno johon on välttämätöntä saada vapaata. Nuorempana tämä oli minulle vaikeaa, kun tuntui että pitää aina olla niin rehellinen ja avoin :)

Tälleen määkin oon sanonu nykysessä paikassa että mulla on hlökohtanen tärkeä meno kun olin joku aamu haastattelussa ja vaihdoin vuoroa. Ei sielä muutkaan aina selitä syitä eikä tarvikaan. Sanosin pomolle syyn vasta jos saisin uuden paikan.

Yhteistyössä