Sain kaverilta kassillisen pestyjä vaatteita, eli puhtaita ovat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
mutta niissä oli järjetön määrä lemmikin karvoja, joten rullasin ne vaaterullalla ja laitoin pyykkikoriin odottamaan pesua.
Ihania vaatteita ovat.
Turhaa työtä teki kaveri, kun pesi ne minulle valmiiksi. Me käytetään eri pesuainetta (lähinnä pähkinöitä ) niin joudun myös pesemään vaatteet uusiksi, koska niissä on erittäin voimakas huuhtelu- tai pesuaineen aromi. :D

Miten muilla? Pesettekö puhtaat vaatteet ennen käyttöönottoa? Olenko hullu?

Juu, kyllä pesen. Useimmat saadut vaatteet on haissut niin voimakkaasti pesuaineelle, joten ne on ollut pakko pestä tai vähintäänkin tuulettaa parvekkeella viikon verran.

Alkuperäinen kirjoittaja hää:
Mikäs noissa hajustetuissa pesuaineissa on? Vai onko kaikki nykyään niin allergisia?

Henkee ahdistaa, nenää kutittaa, ja se lemu on sietämättömän voimakas, ei lähde tuulettamalla pois. Pakko pestä uudelleen.

Mikäs noissa hajustetuissa pesuaineissa on? Vai onko kaikki nykyään niin allergisia?

Ehkä äitini on sitten pilannut minut, mutta mulla alkaa ottaa henkeen voimakkaat tuoksut.
En pysty kirkossakaan käymään sen takia, kun ne mummelit on läikyttäneet koko pullon 'Chanelia' itseensä.

pelkäänpä, ettei pähkinät vie tuoksuja voimakkaasti hajustetusta pyykistä. ulkokuivaus voisi auttaa.
saan ystävättäreltäni pari kertaa vuodessa jämävaatteita ja harmittaa, kun hän edelleen (jupinoistani huolimatta) käyttää voimakastuoksuista pesujauhetta ja itse käytän hajusteettomia pesuaineita :/

Ei välttämättä allergisia, mutta mua ainakin ällöttää, jos koko ajan haisee "kukkaistuoksu".

Puhdas vaate ei tuoksu miltään, vain puhtaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
pelkäänpä, ettei pähkinät vie tuoksuja voimakkaasti hajustetusta pyykistä. ulkokuivaus voisi auttaa.
saan ystävättäreltäni pari kertaa vuodessa jämävaatteita ja harmittaa, kun hän edelleen (jupinoistani huolimatta) käyttää voimakastuoksuista pesujauhetta ja itse käytän hajusteettomia pesuaineita :/

Kyllä ne tuoksut lähtee. Lorautan huuhteluainelokeroon etikkaa. =)

Minusta ainakin osa haisee niin voimakkaasti että se ihan pistää nokkaan. Lisäksi herkkä iho, joten yleensä ostan kaikkia herkkäihoisten tuotteita, jotka ovat hajuttomia tai hyvin mietoja. Nyt ollaan kyllä käytetty tosiaan miedosti hajustettua huuhteluainetta eikä tule kutinoita eikä aivastuksia. Että eroahan eri purkeissa on paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:

Ja etikka huuhteluaineena vähentää hieman sitä eitoivottua hajua.

Ainakin jotkut huuhteluaineet haisevat suorastaan myrkyllisille. Comfortilla varsinkin on näitä järkkyjä hajuja, josta tulee pää kipeäksi. Ja toiset tuntuvat laittavan sitä puoli pulloa/koneellinen.

Omon värillisille vaatteille tarkoitettu pesuaine on myös karsean hajuinen.

Minua joskus ihmetyttää et kun ostan esim. huutiksesta jonkun lapsen tunikan vaikka niin sitten kun kirje saapuu ja sen avaa niin pesuaineen haju vaan pöllähtää. Miks sitä ainetta pitää sen puol koneellista tunkea?

Alkuperäinen kirjoittaja Höpötin:
Kyllä mä pesen kaikki meille lahjoitetut lastenvaatteet, vaikka olisivatkin puhtaita.
Haluan pyykkiin sen "oman" tuoksun.

Peesi tälle plus, mistäs sitä tietää aina kuinka kauan ovat olleet varastossa ja missä?

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Minua joskus ihmetyttää et kun ostan esim. huutiksesta jonkun lapsen tunikan vaikka niin sitten kun kirje saapuu ja sen avaa niin pesuaineen haju vaan pöllähtää. Miks sitä ainetta pitää sen puol koneellista tunkea?

saman oon huomannu.. :D

Yhteistyössä