Sain kapselin tänään pois! Tervetuloa vauva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nyt"

Vieras
Reilut 2 vuotta oli tuo ehkäisykapseli käytössä. Lääkäri käski hakea foolihappoa kaupasta, ja minä tein työtä kästettyä. Syödäänkö sitä nyt tästä päivästä lähtien, ja koko raskausajan vai miten? 400µg foolihappoa.

Itse poisto ok, vähän oli työn alla ottaa pois, yksi tikki. Suhteellisen kivuton nyt.

Onnea yrittämiseen! :)

Foolihappoa kannattaa syödä ainakin ensimmäisen raskauskolmanneksen loppuun yrityksen aloittamisesta. Ei taida olla väärin syödä raskausajan loppuun, mutta siitä ei saatane niin merkittävää hyötyä enää ekan kolmanneksen jälkeen. (Saa korjata, jos on muuta tietoa asiasta)

Ei kannata lannistua vaikka yrittämiseen menisikin aikaa hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen, kun kuukautiskierron täytyy normalisoitua ensin.

Foolihapon aloitat heti. Jo yritysvaiheessa on hyvä syödä sitä ja neuvola sitten neuvookin tarkemmin kuinka kauan kannattaa jatkaa kun olet raskaana.

Se raskaus voi alkaa heti tai sitten kestää. Itse olin syönyt pillereitä 6 vuotta putkeen ja heti lopettamisen jälkeen tulin raskaaksi eli luomukuukautisia ei tullut ikinä. Joten kyllä meitä löytyy ketkä raskautuu heti hormoniehkäisyn jälkeen.