Sain juuri tietää tyttäreni tehneen abortin :(

• Viestiketjun aloittaja These4Walls
  • Ensimmäinen viesti
These4Walls
Sosiaalityöntekijä soitti äsken, tytöstä on tehty lastensuojeluilmoitus abortin takia, siki että "isä" on 22-vuotias. Olen nyt ihan paniikissa asian takia. Miten ottaa asia puheeksi tytön kanssa? Ikää hänellä on vasta 15 vuotta.

jbkjb
Ei muuta kun otat kaiken avun ja tuen vastaan, mitä sosiaalityöntekijöillä on antaa. Minä tekisin "poikaystävästä" rikosilmoituksen ja veisin oikeuteen lapseen kohdistuneesta hyväksikäytöstä. Lapsellesi olisi hyvä tarjota apua, ja myös teidän perheelle.

"vieras"
kai sää voit rehelisesti sanoa että siitä on tehty lastensuojeluilmoitus ja sossusta olivat sen vuoksi yhteydessä.
muista että vaikkka sulla varmasti on paha mieli ja oot vihainen niin paskin olo kaikista on varmasti sun tyttärelläs.

"Selina"
Paniikki meni jo.
Tue tytärtä. Älä syyttele tai syyllistä.
Rikosilmo rauhoittaa sossuja ja ehdotat että käytte perheneuvolassa länkyttämässä. Tuskin siitä apua on mutta saat hengähtää sossuista.
Muuhun sun ei tarvitse suostua. Ja helpoimmalla pääset kun hankit heti asianajajan.
Tsemppiä!

hohoi
Kaikki tuki nyt tytölle, mitä itsestäsi löydät! Jaa tämä kokemus hänen kanssaan syyllistämättä! Ota puheeksi, halaa, helli, ymmärrä. Keskustele miehen, siis tytön miesystävän kanssa.Oikeuteen en lähtisi tuota viemään, se on yhtä likasankoa koko oikeusprosessi. Tosin jos mies on selkeästi käyttänyt tytärtäsi hyväksi, niin sitten prosessi käyntiin. Mutta jos siinä on rakkautta ja aitoa välittämistä, niin turha tehdä asiasta oikeusjuttua. Jaksamista ja voimaa sinulle ja tyttärellesi!

"Maatushka"
Olitko tietoinen tytön seurustelusta tämän 22-vuotiaan kanssa?

Vaikka oletkin järkyttynyt ja pettynyt, niin yritä tukea tyttöäsi parhaalla mahdollisella tavalla. Luulen että tyttösi häpeää tapahtunutta myös kovasti joten koita jutella mahdollisimman luonnollisesti hänen kanssaan ettei kynnys esim. karata kotoa tule liian matalaksi.

lörtsy!
Itsekun olin amiksessa, niin tytö leuhski kuin, kuinka heillä on paljon vanhempia poikaystäviä.
Ikä eroa oli juurikin 5-7 vuotta.
Sittenkun eräs pamahti paksuks, niin kuvioista hävittiin, ja jätettiin tyttöparka kuin nallikalliolle.
Sen jälkeen haluttiin vanhempoia naisia ja oltiin itse niin niiiiiiin aikuisia!

Jooh, onhan näitä. Mun lapsuusajan kaveri seurusteli 15-vuotiaana 25-vuotiaan miehen kanssa ja sanoi, että he eivät voi mennä kihloihin koska hän ei ole vielä 16-vuotta täyttänyt! Mahtoikohan tyttö tietää, että myös seksi ei ollut hänen iässään hyvä asia ko. miehen kanssa. Ei siitä ole kuin 20 vuotta, kun näitä asioita vain "ihmeteltiin". Hyvä, että laki on muuttunut että puoltaa enemmän lapsia ja nuoria, ennenkaikkea aina surullista että teini ajautuu liian varhain tuollaisten tilanteiden eeen.

Yhteistyössä