Sain hoitolapselta joululahjan... :(

  • Viestiketjun aloittaja "lastenhoitaja"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nanna84";22698095] Eihän potilaatkaan sairaanhoitajille tai lääkäreille lahjoja ostele.[/QUOTE]

Itse asiassa kyllä silloin tällöin ostavat, jos on pitkäaikaisesta hoitosuhteesta kysymys. Omahoitajana ollessani olen muutaman kerran saanut lahjoja vauvan vanhemmilta.

*muoks* Ja en sanonut tuota sillä, että pitäisi ostaa tai että sitä odottaisi, mutta jotkut vaan haluaa muistaa.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="nanna84";22698095]Mun mielestä lastenhoitajille, opettajille ym. ei tarvi ostaa mitään joululahjaa, koska ne ovat siellä töissä ja saavat siitä (liian surkeaa) palkkaa. Eihän potilaatkaan sairaanhoitajille tai lääkäreille lahjoja ostele.[/QUOTE]

Samaa mieltä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päikyn täti;22698144:
Mä taas sain joulukortiksi sellasen teetetyn valokuvakortin hoitolapsestani. Oli kanssa vähän hämmentävä kokemus. :D
ÖÖ mitä outoa tässä on? Jos kerran teettävät samanlaiset joulukortit kaikille muillekin. Tyynyliinaa en ymmärrä, se on liian henkilökohtainen mutta joulukortti on joulukortti, ei kukaan odota sitä sun käyttävän mihinkään tai säilyttävän.

Tyynyliinat ja lapsen kuvat on mun mielestä hyviä lahjoja isovanhemmille mutta ei muille. Kummeillekin korkeintaan niitä tarrakuvia, jos et eriksene kysy. Minulla ei ainakaan ole mitään kotialttaria mihin ne kaikki kummilapsista jne saamani valokuvat laittaisin.
 
"mä"
Tottahan tuo on, ettei kukaan halua ns. tuntemattomien lasten kuvilla varustettuja tuotteita. Mukit, kalenterit, tyynyliinat, taulut yms. eivät oikeasti ole kivoja lahjoja, jos niissä on hoitomuksun tai naapurin lapsen kuva. Vaikka se muksu ihana olisikin. Vain oma lapsi on niin rakas, että sen kuvan päälle voisin poskeni illalla laittaa.
 
Mä olen tullut siihen tulokseen että meidän perheestä ei lähde opettajille/hoitajille mitään krääsää vaan jos halutaan muistaa niin viedään jotain kuluvaa: suklaata, erikoiskahvia tms... Jotain sellaista että jos ei satu itse tykkäämään niin voi sit tarjota vaikka vieraille eikä jää nurkkiin pölyttymään.
 
"miii"
[QUOTE="nanna84";22698095]Eihän potilaatkaan sairaanhoitajille tai lääkäreille lahjoja ostele.[/QUOTE]

No itse olen töissä sairaalan osastolla ja kyllä meillä on melkein aina kahvihuoneessa tuoreita kukkia, kortteja, suklaata tms. omaisilta saatua, kiitokseksi.
 
päikyn täti
[QUOTE="vieras";22698173]ÖÖ mitä outoa tässä on? Jos kerran teettävät samanlaiset joulukortit kaikille muillekin. Tyynyliinaa en ymmärrä, se on liian henkilökohtainen mutta joulukortti on joulukortti, ei kukaan odota sitä sun käyttävän mihinkään tai säilyttävän.

[/QUOTE]

Mä jotenkin miellän noi kuvakortit annettavaksi vain lähisukulaisille, isovanhemmille ja kummeille. Musta niissä on jotain liian intiimiä jaettavaksi kymmenittäin eri tahoille.
 
"vieras"
Mä olen tullut siihen tulokseen että meidän perheestä ei lähde opettajille/hoitajille mitään krääsää vaan jos halutaan muistaa niin viedään jotain kuluvaa: suklaata, erikoiskahvia tms... Jotain sellaista että jos ei satu itse tykkäämään niin voi sit tarjota vaikka vieraille eikä jää nurkkiin pölyttymään.
Minulla kans periaate että aina on viemiset jotain sellaista minkä voi syödä/juoda tai kompostoida. Eli ruokaa, juomaa tai kukkia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päikyn täti;22698192:
Mä jotenkin miellän noi kuvakortit annettavaksi vain lähisukulaisille, isovanhemmille ja kummeille. Musta niissä on jotain liian intiimiä jaettavaksi kymmenittäin eri tahoille.
Jaa. Me on kyllä saatu tänäkin vuonna niitä vaikka kuinka paljon tutuilta lapsiperheiltä, joiden sukulaisia ei olla. Mitä intiimiä on lapsen valokuvalla varustetussa kortissa? Sen lapsen kuva? En kyllä tätä käsitä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22698194]Minulla kans periaate että aina on viemiset jotain sellaista minkä voi syödä/juoda tai kompostoida. Eli ruokaa, juomaa tai kukkia.[/QUOTE]
Kun ne perkele ei vaan kiinnosta ja piste!
 
Just tän takia tytölle kirjotin kortin mihin sai rustaa mun avulla nimensä ja vietiin se koko pk:n väelle, etttei tartte jälkeenpäin lukea mistään kuinka paskoja lahjoja lapset voi antaa. Tai vanhemmat... Hohhoh.. Eiköhän ollu ideana se ajatus, ei oman muksun mainostus tai muu... Mut tollaset kiittämättömät sais jäädä ilman mitään....
 
"vieras"
[QUOTE="nanna84";22698095]Mun mielestä lastenhoitajille, opettajille ym. ei tarvi ostaa mitään joululahjaa, koska ne ovat siellä töissä ja saavat siitä (liian surkeaa) palkkaa. Eihän potilaatkaan sairaanhoitajille tai lääkäreille lahjoja ostele.[/QUOTE]

Puhut asiaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22698208]Kun ne perkele ei vaan kiinnosta ja piste![/QUOTE]

Laita roskiin jos haluat. Ei ole suuri pettymys mulle ainakana, koska tosiaan kukat voi kompostoida. Tavara/esinelahjaa on vaikeampi keksiä mikä kaikkia miellyttää, ja kuten tästä avauksesta huomaa, se menee vielä isommalla todennäköisyydellä pieleen.
 
...
Jos lastenhoitajat sais enemmän palkkaa ja heiltä vaadittaisiin korkeampaa koulutusta, niin ehkä sitten siellä meidän lapsiamme hoitaisi ammatillisempaa ja tunneälyltään kehittyneempää porukkaa.

Tämä ketju on pohjanoteeraus, ja saa minut hyvin huolestuneeksi!

T. Sosiaalityöntekijä ja kahden lapsen äiti
 
"mä"
Meillä lapsi vei suklaapussin, jossa erilaisia paperisuklaita (marianne, geisha, sinistä yms.). Itse valitsi lahjan ja minulle riitti, että eskariope ja hoitaja kiittivät lasta iloisesti, jolloin lapsi sai hyvän mielen. Nakatkoon suklailla vaikka västäräkkiä ens kesänä, jos ei miellytä.
 
"ahaa"
Mä kyllä meinasin, että lapsi veis päiväkotiin joulukorttina sellasen, joka on teetetty lapsen naamasta. Mutta tämän ketjun perusteella olisin siis moukka, joka luulee, että oma lapsi/lapset on maailman napa.

Ja mä oon kyllä vieny esikoisen syntymän jälkeen kätilölle ruusun koska olin niin tyytyväinen saamani hoitoon. Tein varmaan siinäkin virheen.

Ja äitini joka on sairaanhoitaja on saanut monilta pitkäaikaisilta potilailta lahjoja ja kukkia- eikä kyllä ole niistä pahoittanut mieltään...

Itse olen opettaja ja tykkään kyllä jos oppilaat muistavat jouluna/keväisin- se lämmittää mieltä. En kuitenkaan pidä mielessäni kuka muisti ja kuka ei ja millä lahjalla. Yhtä lailla tai enemmänkin mieltä lämmittää lapsen tai vanhemman spontaani kiitos tai muu palaute. Sitä ei vaan meidän kulttuurissa ole niin tapana antaa. Monille tuo "kiitos" on helpompi ilmaista pienellä lahjalla kuin sanallisesti.

Ap:n reaktio oli muuten mielestäni todella moukkamainen. Voihan sitä omassa mielessään ihmetellä tai naureskella asialle, mutta mielen pahoittaminen on aika outoa. Minusta on kiva, että lapsi on vanhemmilleen niin rakas ja tärkeä, että se välillä sokaisee pään ja arviointikyvyn.;) Eiköhän maailmassa ole tarpeeksi lapsia, jotka eivät saa rakkautta ja pienelle lapselle välttämätöntäkin! ihailua.
 

Yhteistyössä