säilyykö sipsit avattuna viikon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parhaiten tiiviissä rasiassa viileässä valolta suojattuna, jopa parasta ennen päiväykseen asti. Tottahan ne helposti ottavat avatussa pussissa makua ja imevät kosteutta, jolloin eivät enää maistu samanlaisilta kuin juuri pussin avattua, mutta eivät kuitenkaan syömäkelvottomiksi mene. Mutta tosiaan, mahdollisimman tiiviisti, valolta suojattuna viileässä. Jos säilyttää avatussa pussissa, niin kannattaa välttää myös esim. tuoksuvia mausteita samassa kaapissa, sipsit imee helposti makua niistä.

Mä käärin aina pussin suun kiinni ja suljen sen pyykkipojalla. Säilytän kuivatavarakaapissa ja saattaa olla useamman viikon auki. Kyl sen huomaa sitte kun ne nahistuu, mutta tuolleen säilyy mun mielestä tosi hyvin.

Mäkin syön ne ennen kuin viikko on kulunut. Mutta käytännössä, kun suljet pussin hyvin, säilyvät vallan mainiosti. Itse ostan aina niitä pikkuisia pusseja, niin ei tule ongelmaa liiallisesta määrästä :-)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
:o Miten voi jäädä sipsit viikoksi syömättä. Mulla kestää megapussi pari tuntia.

Mulla kestää n. viikon se megabag (ent. megapussi).
Tosin, yleensä syön silti vain kahtena iltana viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja wwww:
Mäkin syön ne ennen kuin viikko on kulunut. Mutta käytännössä, kun suljet pussin hyvin, säilyvät vallan mainiosti. Itse ostan aina niitä pikkuisia pusseja, niin ei tule ongelmaa liiallisesta määrästä :-)

Ei, mut tule ongelma tyydyttymättömästä himosta. Ja se on paha, aiheuttaa mulla ainakin raivo-reaktion.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wwww:

Ei, mut tule ongelma tyydyttymättömästä himosta. Ja se on paha, aiheuttaa mulla ainakin raivo-reaktion.

Mulle se pieni pussi riittää just täsmälleen sen himon taittamiseen. Jos olisi isompi pussi, söisin kyllä enemmän. Mutta tuo pienempikin riittää. Miehelle ostan oman pienen pussin toista lajia sipsiä. Niitä me sitten sievästi syödään :-)

IMO, sipsit säilyy puolivuottakin yli parasta ennen päiväyksen, oli avattu tai ei eroa, kuin nahkeudessa "sitkeydessä", parissa kuukaudessa ei mene miksikään! Kukkahattutädit ne heittää päivässä pois kaiken jonka käteensä saa taas, voi elämä!

Yhteistyössä