Säilytätkö itsetehdyn kiisselin jääkaapissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiisseli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiisseli"

Vieras
Vai voiko säilyttää huoneenlämmössä sen 1-2vrk minkä ajan se nyt kestää ennen syömistä? Mun järkeni sanoo, et kai se kylmässä pitäs säilöö, mut kun menee aina ihan ihmeelliseks jääkaapissa, semmoseks harmaaks, ehkä se perunajauho sen tekee. Mut sitä ei enää kukaan syö...

Mä oon säilyttänyt huoneenlämmössä. Jääkaapissa kiisseli on mennyt sellaiseksi "klönttiseksi", ei ole ollut niin venyvää kuin huoneenlämmössä säilytetty.

[QUOTE="vieras";23193780]Jääkaapissa tietysti. Ei huoneenlämmössä yli 4tuntia. Mitä kiisseliä? Miten menee harmaaksi? Ei mulla vaan mene.[/QUOTE]

Mansikkamustikka-kiisseliä. Niin en tiedä miksi menee harmaaksi, maultaan ei muutu miksikään mutta ulkonäöltään kyllä heti ensimmäisen vuorokauden aikana...

Mansikkamustikka-kiisseliä. Niin en tiedä miksi menee harmaaksi, maultaan ei muutu miksikään mutta ulkonäöltään kyllä heti ensimmäisen vuorokauden aikana...

Jääkaapissa mutta siellä viileä-osassa. Pari pv menee hyvin, sit alkaa harmaantua ja silloin otan evääksi töihin, mua ei visuaalinen muutos haittaa :D

Harvoin tosin on mitään syötävää enää kolmannen pv jälkeen ;)

Ajattele mikä kasvualusta huoneenlämmössä; sokeria (ruuaksi) perunajauhoa (elatusalustaksi) ja vettä+lämpöä :x

Yhteistyössä