antibioottien säilyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mokailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mokailija

Vieras
Pöh!

Meillä on 5v:lle korvatulehdukseen oraalisuspensiona määrätty clavurion-antibioottia...
Tänään sitten (perjantaina alkoi kuuri) huomasin vasta, kun pakettia tavasin, että se olisi pitänyt säilyttää jääkaapissa se purkki. Että mitähän nyt sitten? Onko tuo lääke ihan pilallista ja voiko siitä olla haittaa nyt lapselle, kun lääke on ollu huoneenlämmössä koko ajan tämän kolme päivää. Koko kuuri kestää 7 pvää. Ja juuri tietysti ennen kuin huomasin, annoin lapselle lääkettä ja nyt on pienoinen nukkumassa... Huolettaa...
Apua! kuin mä oon voinu olla noin huolimaton, yleensä mä luen paketit ja kaikki niin tarkkaan kun olla voi!

Pitää apteekkiin soittaa heti aamulla ja kysyä sitä asiaa.

Onko kukaan muu näin hutiloinu?

itse kysyin marraskuussa antibiootin säilymisestä n. vuorokauden matkustuksen ajan, sanoivat että säilyy(apteekki). Mut kolme päivää kyllä kuulostaa jo pitkältä ajalta, musta tuntui jo tuo vuorokausi :/ miltä lääke näyttää, onko koostumus muuttunut? Itse en antais..

siis ihan samalta haisee ja näyttää, ei mitään sellaista muutosta havaittavissa...
kyllä mun täytyy siitä apteekista kysyä.
mut ei kai se niin kiireinen asia ole, että pitäis nyt jo soittaa johkin ja kysyä, kun ehdin tosiaan äskenkin antaa jo lapselle sen lääkkeen, ennen kuin mokani huomasin?
voi olla, että kohta soittelen johkin päivystykseen kun alkaa ahistaa :snotty:

Yhteistyössä