Saiko teidän kaikkien muiden lapset isovanhemmiltaan joululahjoja?

  • Viestiketjun aloittaja "Surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Surullinen"
Mun vanhemmat ei muistaneet mitenkään lapsenlapsiaan, eikä kyllä lapsiaankaan. Jäi jotenkin paha mieli kaikesta.. :/
Ja ei ole kyse siitä etteikö ois ollut rahaa, molemmat työssäkäyviä ja hyvin toimeentulevia.
 
"Kumikameli"
Vain miehen vanhemmat antoi lahjan, tosin meillä ei minun puoli anna joululahjoja ollenkaan, eli sinäänsä ei voi sanoa ettei olisi muistaneet, kun on sovittu ettei lahjoja anneta jouluna.
Minun vanhempani antavat sitten vähän erilaisia lahjoja, kuten ensi syksynä vievät meidät kaikki viikoksi etelään.
 
"Kitty"
Hyvätuloinen äitini, osti lapsille kirpparilta risoja hanskoja jotka aikuisten kokoa.
Isäni ei muistanut koko joulua, on taas putki päällä.
Anoppini lähetti pojalleen kortin. Minua tai lapsia 7kpl ei ole ikinä mainittu. Kortti muotoa "hyvää joulua " Matti"
Appeni oli etelässä uuden pimunsa kanssa, ei tullut edes korttia.
 
"vieras"
Kaikki isovanhemmat lahjoivat lapsiamme ja oman puolen isoisovanhemmatkin antoivat 100e, jotta voidaan ostaa lapsille mitä tarvitsevat. En käsitä yhtään, millaisia ihmisiä sellaiset isovanhemmat ovat, jotka eivät mitenkään jälkikasvustaan välitä. Välinpitämättömyydestähän tuollainen lahjojen antamattomuus kertoo, ellei sitten ole kyse jostain jehovantodistajista. Vaikka olisi omien lasten kanssa jotain kränää, kyllä silti lapsenlapset pitäisi osata jättää riitojen ulkopuolelle.
 
"Surullinen"
Eli siis ilmeisesti mun vanhemmat on suunnilleen ainoat vanhemmat maailmassa, jotka ei muistaneet omia lapsiaan tai lapsenlapsiaan :( Pitäisköhän tästä ehkä päätellä jotain...
Surkeinta on se, että kuusen alla lojuu edelleen kaksi pakettia. Toinen mummolle ja toinen papalle (siis mun vanhemmille), mutta ei ne taida ikinä omistajilleen ehtiä jollen sitten laita niitä postiin. Mutta muistuttavatpahan tuolla päivittäin siitä, että me ei vissiin merkitä niille ihmisille mitään.
 
ehei!
omat varakkaat vanhempani ovat valinneet itsekkyyden: aikanaan hoidattivat omat lapsensa (minut ja sisarukseni) omilla isovanhemmillaan, siis kaikki viikonloput, lomat ja muut, mutta itse valitsivat sen että eivät ole hoitaneet eivätkä aio hoitaa omia lapsenlapsiaan KOSKAAN. Mitään lahhjoja ei ole koskaan tullut (ei joulu-, synttäri tms) eikä edes mitään korttia, puhelinsoittoa tai kyläilyä. Lapsenlapset eivät vaan nappaa koska kaikki aika ja raha nyt oloneuvoksina pitää sijoittaa heihin itseensä eli harrastuksiin, matkusteluun ja muuhun hedonistiseen toimintaan.

Toki kukin valitsee tyylinsä ja minulla ei kai ole sanottavaa aikuisten ihmisen valintoihin, mutta totta mooses minuakin surettaa ja katkeroittaa kun ei ole lapsilla isovanhempia eikä isovanhemmat vaivaudu edes käymään. Nuorinta lasta ovat nähneet kerran, ja ketään ei ole koskaan otettu syliin tai viitsitty edes puhua lapselle suoraan.

Ja kyllä, olen totta hemmetissä todella kateellinen niille joilla isovanhemmat osallistuvat elämään ja hoitavatkin joskus. En siis tietenkään ole toisen onnesta katkera, mutta väkisinkin oma osattomuus asian suhteen oikein korostuu kun naapureissa isovanhemmat auttavat koko ajan ja päivittäin lastenhoidossa ja ovat lapsille selkeästi rakkaita ja tärkeitä ihmisiä.
 
kyllä ja Ei.. tai anoppi sano jokuaika sitten et heil on nyt rahasta tiukkaa (tiedän että on) ni sanoin ettei tartte laittaa jouluksi mitään. Oli kuitenki tehny tytöille käsirenkaat helmistä.. mun vanhemmat laitto kans pientä (toivoin etteivät mitään isompaa hekään laittaisi) ja hyvä niin..

Mielestäni parasjoululahja anopilta oli se et tuli mulle kaveriksi leipomaan ja appiukko katto lapsia sen aikaa! Mun vanhemmat oli meillä aattona ja auttoivat aaton tohinoissa ja olin siihen lahjaan erittäin tyytyväinen!

Minusta paras lahja minkä voi antaa on AIKA!! Tavaraa emme tarvitse.. se että lapsia (+ meitä aikuisia) rakastetaan ja meistä pidetään huolta on parasta mitä ilman rahaa saa!!
 
"nnn"
Ei ukon vanhemmilta puolelta koskaan mitään tule (ainakaan ajoissa) Postiin ei voi laittaa, kun maksaa... Rahasta ei ole puutetta, mut eihän sitä voi käyttää... Varmaan laspet saa itsetehtyjä villavaatteita, kun seuraavan kerran nähdään. Toivottavasti ei ole silloin jo uimapukukelit :/
 
"nnn"
Ei ukon vanhemmilta koskaan mitään tule (ainakaan ajoissa) Postiin ei voi laittaa, kun maksaa... Rahasta ei ole puutetta, mut eihän sitä voi käyttää... Varmaan laspet saa itsetehtyjä villavaatteita, kun seuraavan kerran nähdään. Toivottavasti ei ole silloin jo uimapukukelit :/
 
lapsenlapsi
Ei meidän isovanhempi ole vuosiin muistanut omia lapsiaan, saati lapsenlapsia. Tosin, muistihan sillä taitaa pätkiä muutenkin. Ostin ainoalle elossa olevalle isovanhemmalle joulukukan, johon tein itse vielä kauniin asetelman syksyllä keräämistäni kävyistä ym.
Sitten jouluaattona kun kyselin, että minne voin kukan toimittaa niin ei kukaan sukulaisista tuntunut tietävän missä tämä isovanhempi nykyään on! (Luultavasti siis jossain sairaalassa).. Yhteyttä ei kuulema häneen kannata pitää. Kummasti ihmetyttää.
 
"vieras"
Miehen vanhempien kanssa ei olla tekemisissä (ei vaan voi olla.. :( ), mutta heiltä tuli kortti ja pieni juttu lapselle. Minun vanhemmat antoi rahaa (50€), kun sanovat, etteivät osaa ostaa mitään.. voidaan me sitten ostaa jotain tarpeellista lapselle.

Tsemppiä ap! :)
 

Yhteistyössä