Särkeekö teillä jalkoja kun te luistelette??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo,ekoilla kerroilla kyllä 5min päästä jo jalkaterät ihan karseen tuntuinen.Mutta joka kerta helpottaa.Tänään pystyi jo yli puol tuntia oleen ihan ok.Kaikkeen tottuu!

Pitkään aikaan en ole luistellut ja viime vuonna ostin luistimet ja särki jalkoja. Toisella luistelukerralla ei särkenyt ja sit taas särki. En tiedä mistä johtuu.

Kyllä. Varsinkin kun muutaman välivuoden kuluttua luisteli. Jalat oli muutaman minuutin jälkeen ihan turtana. Kyllä se kipu sitten helpottaa, kun ahkerasti vaan luistelee.

Jos on liian kapeat luistimet ja ne puristaa tuosta jalkaterän sivuilta? Jalka nimittäin levenee iän ja raskauksien myötä :) Usein naisten kaunot on tosi kapeita malliltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Meinasin mennä huomenna jäälle ekan kerran sitten yläasteen :D
Ysiltä päässy pois 10 vuotta sitten :whistle:
Varmaan 3vee luistelee paremmin :D

Mä tein sen tuossa ennen vuodenvaihdetta =) Ja todellakin,en enää odota lapsilta liikoja kun harjoittelevat =D Olin itse ihan käsi niiden luistimien kanssa.

Mulla on aina särkenyt, lapsenakin. Mulla on tosi leveä ja "rintava" jalka, ja ihan kaikki kaunoluistimet on mulle liian kapeita. Varsinkin jos sinne vielä tunkee villasukkaa, niin auts auts auts! Oli yhtä tuskaa aina koulun liikuntatunnit...

Hih, tänään jäällä n.7 vuoden tauon jälkeen ja olo oli varmaan yhtä hutera kun tuolla 4 vuotiaalla joka oli ekaa kertaa jäällä :) Ja niinhän siinä kävi, että hieman liikaa aloin kikkailla ja maan vetovoima veti puoleensa.
Kysymykseen: ei särje jalkoja, hiukka tuntui reisissä äkkiseltään.

On aina särkenyt, ei väliä miten paljon ja usein luistelee ja millaiset (uudet/vanhat/eri kokoa, kaikkea on kokeiltu) luistimet on. Siksi en olekaan pitänyt koskaan luistelusta. Aina alkaa särkemään.

tänään oli koulussa luistelua, ja kyllä siinä 5 minuuttia pärjäs mut heti alko sit särkee liikkuminen. koko ajan piti istua. mun jalan koko on vissii 40-41 ja käytän 41 kokoisia luistimia. villasukan kaa tuntuu että ne ois puristimessa, mut heti ottaa villasukat pois, niin helpottaa mut särkee taas heti.

joten haluan vinkkejä, voiko siihen ongelmaani olla ratkaisu

Ei särje enään :)
En laita paksua villasukkaa luistimen sisään vaan ostin ohuen ruskovillasukan ja jalka lepää ja pysyy lämpimänä vaikka onkin ohuempi kuin normaalisti käsin kudottu villasukka.
Samoin ostin leveälestisemmät luistimet,
sidon luistimet alhaalta tiukkaan ja ylhäältä löysästi ;)

Yhteistyössä