Sääskien torjunta vinkkejä kaivataan, perhe lähdössä Lappiin..

[QUOTE="Vieras";26712426]Sääsket puree aika tehokkaasti läpi perustrikoosta jos kangas on ihoa vasten, esim selästä, tiivis kangas kuten tuulitakki on paljon parempi, jos on lämmin niin ei pue alle mitään.. Tummat vaatteet myös houkuttelee hyttysiä kummasti. Samoin hien haju.[/QUOTE]
Hei kiitti! Mä just ajattelin laittaa mustaa trikoota itelleni!
Ajattelin kylläkin trikoot kyllästää myrkyllä...
 
Viimeksi muokattu:
oon mahdollisimman vähän ulkona. Ilman sääskimyrkkyä ei voi ainakaan mummuni pihalle mennä hetkeksikään, hän asuu metsän vieressä. Avarilla paikoilla sääskiä ei niinkään ole, tai tuulisella ilmalla. Lapsiraukalla on sääskimyrkystä huolimatta kasvot ja niska ihan paukamilla, samoin kämmenet. Ja me asutaan tässä keski- ja pohjois-pohjanmaan rajalla.
 
Piituskaa
http://www.digimesta.com/merkki/thermacell/099/?gclid=CJKlqLvDobECFW4umAodbVlIZQ

Äidilläni on tuollainen, asuu Roista vielä pikkusen pohjosempaan. Ja kuulemma aika hyvä, ei kaikkia sääskiä karkoita mutta suurimman osan kylläkin. Ja saa ihan taviskaupoista, ainakin S-marketissa tänään noita näkyi.
 
"vieras"
[QUOTE="Hyttynen";28687901]Tietääkö kukaan onko olemassa jotain sellasia hyttyskynttilöitä? Siis kynttilöitä itikoiden karkottamiseen?[/QUOTE]

Hyttyskynttilät mielestäni eivät tehoa yhtä hyvin kuin hyttyskierukka. Autania iholle, lapsille vaatteisiin ja Thermacell suojaiselle terassille tms jos haluaa istuskella ulkosalla ilman suurta ininää. Minulla se nykyään mukana myös iltaisin, jos haluan kitkeä kukkapenkkejä tms - erittäin kallista lystiä, mutta olemme sekä minä että lapseni allergisia, joten mielestäni kuitenkin hintansa väärtti. Nyt syksymmällä ajattelin testata myös sienimetsällä....
Ja ihan etelä-suomessa vietetään aikaa.
Mukavaa lomaa Kuusaamoon & napapiirille !
 
Lappalaiset sucks
Varokaa vaan stnan luulotautiset, etelä suomalaiset tulee pian ruska aikaan TAAS sinne varastelemaan ja tuhomaan!:LOL:

Mua ei vois vähempää kiinnostaa lappi millänlailla, ei maistu poronliha, ei kiinnosta ne kituvat puun tyngät jossain hemmetin suossa, en ymmärrä mitä ihmiset näkevät ko.paikassa? Mieluummin menen ulkomaille perheeni kanssa!
 

Yhteistyössä